2014-11-01, 22:56
Medlem
Har sjukt dåligt lokalsinne och geografi över lag.. Får alltid en klump i magen när polarna ska låtsas-planera en usa-resa på västkusten.

Kommer på mig själv att inte lyssna ett skvatt på vädernyheterna. Antagligen för att jag inte fattar alla svåra ord och Sverige-indelningar. Kollar vädret för min ort i appen istället.

Väldigt dåligt insatt i alla krig och konflikter i världen.

Spöar mina vänner på quizkampen men kan torska på första frågan på postkodmiljonären om det gäller konst eller kultur. Min styrka är att dölja mina svaga sidor.. Dra en parallell med något man nischat sig i och sedan fördjupa diskussionen vidare där.
Citera
2014-11-01, 22:56
Medlem
Farbror-Tarmvreds avatar
Jag har förgäves försökt lära mig den engelska tidsangivelsen am/pm. Detta trots att jag i övrigt anser mig någorlunda allmänbildad med högsta betyg i engelska i gymnasiet.

Kan någon enkelt förklara hur jag skall komma ihåg när det ska vara pm och när det ska vara am?
Citera
2014-11-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Tarmvred
Jag har förgäves försökt lära mig den engelska tidsangivelsen am/pm. Detta trots att jag i övrigt anser mig någorlunda allmänbildad med högsta betyg i engelska i gymnasiet.

Kan någon enkelt förklara hur jag skall komma ihåg när det ska vara pm och när det ska vara am?

Du kan tänka att "a.m" betyder "after midnight"
Citera
2014-11-01, 23:14
Medlem
Mattelols avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Knuutby
Du kan tänka att "a.m" betyder "after midnight"

Alternativt tänk att PM står för proppmätt vilket man är efter middagen.
Citera
2014-11-01, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quaser4.
Kan inte uttala prenumelärt på första försöket, tar mig ofta flera gånger innan jag får till det.
Extra jobbigt med tanke på att det är ett ord som används rätt flitigt i min omgivning.

Syftar du på ordet preliminär? Inte så konstigt att du inte kan uttala det ifall du inte vet ordets riktiga namn.
Citera
2014-11-02, 00:27
Medlem
Dougs avatar
Jag kan inte navigera när någon säger typ "möt mig i den norra delen".
Citera
2014-11-02, 00:39
Medlem
Gicka666s avatar
Jag kan inte vilka vokalerna är. Detta pga när jag gick i lågstadiet så medans ungarna lärde sig vokalerna så blev jag satt på special-lektioner x antal månader för att jag inte skrev tillräckligt fin skrivstil..

Satte ihop nån ramsa men vet inte om den stämmer.

Akilles E I Ystad Utanför Ortopeden (och sen plus ÅÄÖ), har dock aldrig haft någon användning utav vokalerna så jag har inte kännt nån större förlust
Citera
2014-11-02, 00:40
Medlem
blodpalts avatar
Citat:

Jag tänker alltid på denna låten:

https://www.youtube.com/watch?v=E5nZi75h_1s

Tiden går från AM till PM.
Citera
2014-11-02, 01:40
Medlem
jag brukar alltid kolla på mina händer när någon pratar om höger eller vänster, tex om jag kör bil/ cyklar och någon säger typ "sväng vänster". Blicken dras alltid till händerna, känns typ som att jag inte vet vilket som är höger eller vänster innan jag kollat tänker även att den skriver jag med/ inte med XD då känner jag mig rätt dum i huvudet
Citera
2014-11-02, 01:47
Medlem
Jag har fram till nyligen varit oerhört dålig på historia. Visst kunde jag lite om vikingar och indianer och skit men det var inte mer än så. Kunde inte delta i någon diskussion om den innehöll historiska kunskaper, satt helt tom och tänkte hur fan folk kan allt detta? Fattar inte hur jag klarade historia i gymnasiet och höll mig långt borta från ämnet i högskolan. Har dock läst på som fan de senaste åren och tror jag har ganska bra koll nu.

Sveriges kungar är jag dock fortfarande usel på Kan inte placera dessa i rätt tid alls. Landskap är också riktigt suddigt, detta har jag insett efter att ha kollat på på smartare än en femteklassare på svt...
Citera
2014-11-02, 02:01
Medlem
GandhiSkywalkerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
4. Kan inte kompassens riktnigar.

Va? De fyra riktningarna menar du? Nord, syd, öst o väst? Jag kan inte heller dem.

Jag kan inte vilket årtal andra världskriget började.

Jag kan inte förstå skillnaden mellan mellanmjölk och grön mjölk.
Citera
2014-11-02, 02:15
Medlem
Greger-The-Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GandhiSkywalkerz

Jag kan inte förstå skillnaden mellan mellanmjölk och grön mjölk.
Nu börjar jag tvivla på mig själv, men så här har jag uppfattat saken (utgår från märket Arla):

Blå förpackning = Låg fetthalt.

Grön förpackning = Standard fetthalt (mellanmjölk)

Röd förpackning = Hög fetthalt.

Grön mjölk är alltså synonymt med mellanmjölk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in