2014-11-01, 19:18
Medlem
BonerBatmans avatar
Vet inte när någon i min familj fyller år.
Citera
2014-11-01, 19:34
Medlem
Jag lyckas aldrig komma ihåg vilka bokstäver som är konsonanter resp vokaler. I övrigt hyfsat allmänbildad, men det är något jag skäms över. Får bli att plugga!
Citera
2014-11-01, 20:12
Bannlyst
Jag kan bara de tusen första decimalerna på pi
Citera
2014-11-01, 20:13
Medlem
HwangPyong-sos avatar
.
Citera
2014-11-01, 20:13
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonpimonpoo
Hur kan man säga att matte flyter på bra om man inte kan använda formler? Eller ni kanske bara har läst matte A?
Jag har personligen svårt för vissa saker då det gäller problemlösningar, att komma ihåg formler och många regler. Men mycket annat inom matten flyter på, ekvationer, multiplikationstabellen, baser, geometri, procent, potenser...etc.
Citera
2014-11-01, 20:20
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.Carrera
Jag lyckas aldrig komma ihåg vilka bokstäver som är konsonanter resp vokaler. I övrigt hyfsat allmänbildad, men det är något jag skäms över. Får bli att plugga!

Dessutom finns det hårda och mjuka vokaler, men jag vet inte vilka som är vilka.
Citera
2014-11-01, 20:25
Medlem
TaxMonkeys avatar
Hade inte hört talas om Veronica Maggio förrän i somras.
Citera
2014-11-01, 20:32
Medlem
Casings avatar
Politik. Block hit och dit och vänster, höger, center och mittemellan. Säger mig ingenting...
Iofs så har jag inget intresse för det heller.
Citera
2014-11-01, 20:32
Medlem
Quaser4.s avatar
Kan inte uttala prenumelärt på första försöket, tar mig ofta flera gånger innan jag får till det.
Extra jobbigt med tanke på att det är ett ord som används rätt flitigt i min omgivning.
Senast redigerad av Quaser4. 2014-11-01 kl. 20:36.
Citera
2014-11-01, 20:40
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Vet inte när någon i min familj fyller år.

Damn, där delar vi någonting, jag kan årslek. t ex att syrran fyller på hösten. men fan inte datum. Dock så vet jag när barnen fyller år, dock inte deras fyra sista i personnummret.
Citera
2014-11-01, 20:42
Medlem
laxen69s avatar
Jag känner mig hyfsat allmänbildad, och brukar ha framgång i frågesporter, utom i ett ämne.

Jag vet inget om sport, och framför allt inget om fotboll. Jag vet vem Zlatan är, men ungefär där slutar kunskaperna. När den här Ingesson dog här om dagen var det ingen jag kände till.
Jag vet inte vilka lag som hör hemma vart, än mindre vilka spelare som spelar vart.

Det hela är lite jobbigt då de flesta av mina arbetskamrater helst inte pratar om annat än sport på rasterna. Särskilt en person verkar vara totalt oförmögen att prata om icke sportrelaterade ämnen. Jobbig tystnad blir det då bara vi två skall umgås.
Man kan tycka att jag borde snappa upp ett och annat vid fikabordet, men så är det tyvärr inte. Även om jag önskar att jag kunde vara mer intresserad.
Citera
2014-11-01, 20:44
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casing
Politik. Block hit och dit och vänster, höger, center och mittemellan. Säger mig ingenting...
Iofs så har jag inget intresse för det heller.

Jag gissar att du röstade på miljöpartiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in