2014-11-01, 01:37
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -IamTheWalrus-
Jag kan inte höger och vänster. När jag var liten blev jag tillsagd att höger är den man hälsar med. Tyvärr vet jag inte vilken hand det är man hälsar med. Är lite äldre nu så det känns pinsamt att fråga.

Jag är väldigt okunnig om kvinnans könsorgan. Tex vet jag inte om barnet kommer från fittan eller från rumpan. Jag minns en biologilektion på gymnasiet. Jag frågade om det och läraren sa att skitungar kommer från rumpan och att jag säkerligen kom därifrån. Vågade inte säga emot och har sen dess inte frågan någon annan,

Du måste trolla?!

Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Haha va...det tror jag är bra å lära sig..

Januari börjar året
Februari kommer näst
Mars april har knopp i håret (?)
maj och juni blommar mest
Juli augusti å september härlig Sommar är det då
Men oktober å november å december är så grå

Kommer inte ihåg vad melodin heter men du ska sjunga den.

Den där "sången"/"ramsan" har olika text varje gång man hör den, har jag märkt.

Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Förövrigt trodde jag det hette citationstecken långt upp i +20 årsåldern!

Det heter citationstecken. Eller var det något annat ord du tänkte på?
Man kan säga "citattecken" också.
Däremot är det många som säger "situationstecken" eller "inom situation", vilket förstås är helt fel.
Senast redigerad av utforskaren 2014-11-01 kl. 01:40.
Citera
2014-11-01, 01:45
Medlem
Onanikrems avatar
Brukar med jämna mellanrum sabotera cykel, moped, bil etc. när jag envisas att göra saker själv som jag inte har en aning om.
Senast bröt jag sönder lyktinsatsen på bilen när jag skulle byta lampa

Verb, pronomen och sånt kan jag inte men varför skall man kunna sånt om man inte är författare?
Kan knappt läsa skrivstil som en del äldre skriver (är runt 50 själv)

Oft. En snygg tjej jag känner frågade en dag om Gotland tillhör Sverige?
Jahaaa sa hon storögt när jag förklarade att så är fallet, hon är helsvensk och var vid tillfället mellan 25 och 30år
Citera
2014-11-01, 01:46
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seventy
Jag har ingen aning vad en kommunist är eller vad de står för. Associerar det med ryssland samt hammaren och skäran. Har många gånger försökt ta reda på vad som menas med begreppet "kommunist". Har läst igenom Wikipedia ett flertal gånger och har inte blivit klokare därefter, tvärtom.

Någon som har lust att på två-tre rader beskriva vad en kommunist tycker och tänker. Sen när man säger "Den där personen klär sig som en kommunist!" Vad menar man då?
Kommunism är en ideologi. Den som tror på denna är väl då en kommunist. I kommunism så tror man på att staten äger allt samt att man har planekonomi. Men detta är knappast förenligt med den moderna kommunismen utan mer som Nordkorea och Kuba...
Citera
2014-11-01, 02:19
Medlem
Karjalainens avatar
Jag brukar ha svårt att komma ihåg hur många år gammal jag är. Jag får då kontrollräkna för säkerhets skull. Åren går så fort nuförtiden.
Citera
2014-11-01, 02:23
Medlem
Karjalainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seventy
Jag har ingen aning vad en kommunist är eller vad de står för. Associerar det med ryssland samt hammaren och skäran. Har många gånger försökt ta reda på vad som menas med begreppet "kommunist". Har läst igenom Wikipedia ett flertal gånger och har inte blivit klokare därefter, tvärtom.

Någon som har lust att på två-tre rader beskriva vad en kommunist tycker och tänker. Sen när man säger "Den där personen klär sig som en kommunist!" Vad menar man då?

En kommunist bryr sig inte om märkeskläder, därför är det viktigt för kommunister att bära gröna jackor från Fjällräven, gärna kompletterat med en grön eller röd ryggsäck från samma märke.
Citera
2014-11-01, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Däremot är det många som säger "situationstecken" eller "inom situation", vilket förstås är helt fel.
Tänkte detsamma när jag inlägget; "sittvachonstecken".

För att svara på topic, Afrikas geografi.
Citera
2014-11-01, 02:37
Bannlyst
Kan inte spela poker och ingen kortspel förutom Uno då och harpan lol
Citera
2014-11-01, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Kommunism är en ideologi. Den som tror på denna är väl då en kommunist. I kommunism så tror man på att staten äger allt samt att man har planekonomi. Men detta är knappast förenligt med den moderna kommunismen utan mer som Nordkorea och Kuba...
Eftersom äkta kommunism aldrig har praktiserat i världen blir det svårt att svara.Nordkorea och Kuba är bägge diktaturer. En ledare. Det finns inte i kommunismens ideologi öht.
Senast redigerad av Zigga 2014-11-01 kl. 02:40.
Citera
2014-11-01, 02:54
Medlem
Zests avatar
Har garanterat en hel del brister när det kommer till kunskap men ska lista en sak som gnager istället.

Vad som alltid irriterat mig är att jag aldrig har kunnat lära mig att busvissla - varken med fingrar i mun eller med bara munnen. Vissla 'vanligt' går bra men har aldrig fått till det där riktiga busvisslet.

Trots hög ålder idag så retar det mig som fan att jag aldrig lyckats lära mig detta

Edit:

Otroligt kul tråd för övrigt!
Citera
2014-11-01, 02:54
Medlem
Algebra och ekvationer fattar inte jag.
Har annars inga som helst problem med matematiken.
Citera
2014-11-01, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Ett år är enl. den julianska kalendern t.o.m 365,25 dagar och det är därför man gör ett uppsamlingsheat vart 4:e år då februari får en dag till, den 29/2.

Anledningen till detta är att ett dygn är den tid det tar för en planet att rotera ett varv runt sin egen axel medan ett år är den tid det tar för en planet att rotera ett varv runt sin sol. Det går alltså ca 365,25 jordsnurr runt dess egen axel för att rotera ett varv runt solen. Därav så har man infört skottår då det blir ett extra dygn vart fjärde år.

På planeten Venus så är ett dygn längre än ett år eftersom att det tar hela 243 dagar att rotera ett varv runt sin egen axel, men enbart 225 dagar att rotera ett varv runt solen..
__________________________________________________ ________

Själv har jag problem med organisation av tillvaron. Om jag flyttar till en ny lägenhet så behöver jag ha hjälp av andra med hur jag egentligen ska placera saker och ting i en logisk ordning i lådor och skåp.

I vilka lådor ska jag lägga vad? Hur ska jag placera tallrikar, glas och övrigt i köksskåpen?

Om någon har hjälpt mig så att jag har en utgångspunkt att följa så går det jättebra, men om jag flyttar in i en ny lägenhet så skulle det bli kaos om jag inte fick hjälp, då jag inte hade någon utgångspunkt att följa.
Citera
2014-11-01, 04:26
Medlem
jamescarters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jezere

Jag är 20+ och kan inte rabbla upp hela alfabetet.
Jag kan inte multiplikationstabellen utantill heller utan måste tänka!
Jag vet inte heller exakt hur många dagar som är i alla månader. (vissa kan jag.)

Jag är 40+ och kan fortfarande inte något av ovan nämnda
Jag är riktigt dålig på svenska geografin(Kan ställena runt Göteborg, Malmö, Sthlm och Sundsvall av nån anledning).
Jag kommer aldrig ihåg när jag har gått upp på morgonen, måste alltid kolla vad larmet stod på i telefonen.
Jag är riktigt dålig på matematik, mycket beror nog på att jag inte minns något från gymnasiet.

Om det är några ynglingar som sitter och är nervösa kan jag säga att jag har klarat att driva diverse företag och jobb som idag "kräver" civilingenjörs och liknande utbildningar av samma utbildningslängd utan problem trots att jag inte kan sånt här, handlar mer om individen och man lär sig med tiden.

Riktigt rolig tråd f.ö.

//JC :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in