2014-10-31, 16:16
Medlem
Såg att någon hade problem med England, uk Storbritannien osv.
Kan inflika att Storbritannien är den stora ön; det korrekta namnet på nationen är United Kingdom of Great Brittan and Northern Irland, som ofta endast refereras till som UK.
Great Brittan består av Skottland Wales och England. England är befolkningsmässigt absolut störst och slarvigt samman blandas med UK. ungefär som Ryssland och Sovjet förr.

Lite samma med Holland och Nederländerna, alla Nederländernas proviser ligger inte i Holland.

Förövrigt trodde jag det hette citationstecken långt upp i +20 årsåldern! kan inte skilja på höger och vänster snabbt, men det ser jag som nått spatialt snarrare än kundskasmässigt.

Är dyslektiker så stavar som en kratta, och särskrivningar ska vi inte ens börja prata om.

annars stöter jag oftast på att folk tror att USA har 52 delstater
Citera
2014-10-31, 16:19
Medlem
odditys avatar
Jag har rätt stora matematiska och geografiska kunskapsluckor, t.o.m. när det gäller stadsdelar i min egen stad samt hur fan man hittar dit, men jag har aldrig tyckt att det har varit pinsamt att inte kunna något specifikt. Makten att pinsamhetsförklara besitter bara andra människor och de kan äta min mogna avföring.
Citera
Medlem
fettotsdagboks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Förövrigt trodde jag det hette citationstecken långt upp i +20 årsåldern!

Ja, för det heter ju egentligen situationstecken?
Citera
Medlem
endures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Haha jag tror jag känner den killen också, eller finns det fler sådana där...
Kanske finns fler, men har aldrig mött någon på den här nivån...

Han vet inte om han bor väster eller öster om stan och för att vara helt ärlig så tror jag att han inte vet vad väster/öster/norr/syd innebär öht. Han har bott i Stockholm i hela sitt liv men påstår sig aldrig ha sett en karta över Stockholm och är därför hopplöst bortblåst eftersom han inte har en smartphone utan en gammal sony ericsson.

Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Öhhh Uppsala är sveriges fjärde största stad.
Eftersom allting utanför Stockholm är landet i mina ögon så har jag ingen uppfattning alls hur andra städer i Sverige ligger till storleksmässigt. Fast hade väl gissat att Malmö och Göteborg är två av de större.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meatfingers
Är nästan lite pinsamt att som ung tjej inte ha koll på någonting modernt som spelas på radio.

Nej, det är ett sundhetstecken. Vill man lyssna på samma 10-15 låtar om och om igen så tjackar man ett bra album från riktiga band. Det är dumfittor och undermänniskor som de vanligaste radiokanalerna riktar sig till.

Jag kom på att jag inte kan tvätta ordentligt. De få gånger jag måste så slänger jag in allt - vitt, färgat, 40c, 60c och hoppas att det går vägen. Tur att man har billiga kläder
Citera
2014-10-31, 16:23
Medlem
tolchockers avatar
Jag trodde att uttrycket "göra någon en björntjänst" innebar att göra en tjänst av det storslagna slaget..

Fick reda på för bara några veckor sedan dess egentliga innebörd..
Citera
2014-10-31, 16:24
Medlem
fettotsdagboks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tolchocker
Jag trodde att uttrycket "göra någon en björntjänst" innebar att göra en tjänst av det storslagna slaget..

Fick reda på för bara några veckor sedan dess egentliga innebörd..

Haha som jag garvat åt en kollega för han använt det uttrycket felaktigt
Citera
2014-10-31, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oddity
Jag har rätt stora matematiska och geografiska kunskapsluckor, t.o.m. när det gäller stadsdelar i min egen stad samt hur fan man hittar dit, men jag har aldrig tyckt att det har varit pinsamt att inte kunna något specifikt. Makten att pinsamhetsförklara besitter bara andra människor och de kan äta min mogna avföring.

Helt rätt!

Jag kan inte sjunga.
Men det skiter jag i!
Citera
Medlem
daggeulricHs avatar
Jag kan inte månaderna i följd mellan augusti och december, utan måste använda en kalender.

Kram.
Citera
Medlem
ejakuleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BREEZIE
Nej, det är ett sundhetstecken. Vill man lyssna på samma 10-15 låtar om och om igen så tjackar man ett bra album från riktiga band. Det är dumfittor och undermänniskor som de vanligaste radiokanalerna riktar sig till.

Jag kom på att jag inte kan tvätta ordentligt. De få gånger jag måste så slänger jag in allt - vitt, färgat, 40c, 60c och hoppas att det går vägen. Tur att man har billiga kläder
Jag tvättar allting tillsammans i 40c med vanligt tvättmedel och jag märker ingen skillnad. Första gången jag tvättar ett nytt plagg brukar jag dock tvätta det i egen maskin.

Rätt/fel?
Citera
Avslutad
I gymnasiet frågade läraren mig vad siffran 6 heter på engelska...

Jag, som satt o drömde på lektionen, hörde mitt namn, o jag svarade;
-Öööh, sex?

Givetvis visste jag att det heter six, men jag var helt borta...
Citera
2014-10-31, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Pinsamt! Själv blev blev jag mobbad av mina klasskamrater på byggprogrammet när jag trodde att W och Z-bosonerna fick sin massa av en spinn-1 boson.
Tydligen var det självklart för alla att det handlade om en spinn-0.
Jobbigt. Kan du ha blandat ihop det med Higgsboson? Det är lätt gjort. Brorsan brukade gå i den fällan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in