2014-10-29, 13:14
Medlem
Såg en rubrik med "Film visar hur kvinnor trakasseras - varje dag"
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/samhalle-och-politik/article55192.ab

Det filmen visar är ju bara folk som ser en tjej som dom finner attraktiv och kör korta småflirt endast, varför denna förbannade offermålning utav kvinnor? och varför använder AB ord som trakasserier?, om dom nu väljer att använda sådana ord så kan AB väl åtminstone visa på hur långsökt dom har tänkt?
Citera
2014-10-29, 13:17
Medlem
Så främmande män som förföljer dig i flera minuter är inte trakasseri i din värld?

Jag tycker det där verkar skitjobbigt att man som tjej inte ens kan gå ut och få vara i fred utan att massa män ska ropa efter en hela tiden eller följa efter en när man är på väg någonstans.
Citera
2014-10-29, 13:24
Medlem
NovaOculuss avatar
Det är trakasserier, att säga emot vittnar bara om ens unkna kvinnosyn.
Citera
2014-10-29, 13:27
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugosex
Så främmande män som förföljer dig i flera minuter är inte trakasseri i din värld?

Jag tycker det där verkar skitjobbigt att man som tjej inte ens kan gå ut och få vara i fred utan att massa män ska ropa efter en hela tiden eller följa efter en när man är på väg någonstans.

Du menar att de skulle vara jobbigt för män om kvinnor hela tiden gav dem komplimanger, följde efter dem, med mera? Men du går på att kvinnor tycker att det är jobbigt när män gör det mot kvinnor? Om hon inte ville ha den sortens uppmärksamhet skulle hon vara heltäckt eller gå ut med sin man/far/bror.
Citera
2014-10-29, 13:32
Medlem
Slints avatar
För det första är detta i USA. De har det multikulturella samhället vi, speciellt feminister strävar efter.
För det andra så hör man ofta av svenska tjejer att män i andra kulturer tar för sig mer, är så charmiga, så trevliga när de pratar med en på gatan.
För det tredje så hörde jag ingen som var direkt otrevlig mot henne.
För det fjärde är det jobbigt att få kommentarer, men vafan, som kille får jag kommentarer varje dag när jag är utomlands. Det är så det är utanför Svedala, res lite mer för fan.

Jag tror att det inte spelar någon som helst roll vad fan någon skulle ha sagt till henne, hon skulle ändå tycka det var jobbigt. Nån kunde ha sagt "äppelpaj" efter henne, och hon skulle tyckt det var jobbigt.
Det handlar om att tjejer vill vara ifred(vilket samtidigt är bullshit då de tjatar om att de vill bli uppvaktade och uppskattade). Det går inte att behålla kakan och äta den samtidigt.

Ni som bor i Sverige kan ju aldrig ha råkat ut för sådant i filmen?
Citera
2014-10-29, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
För det första är detta i USA. De har det multikulturella samhället vi, speciellt feminister strävar efter.
För det andra så hör man ofta av svenska tjejer att män i andra kulturer tar för sig mer, är så charmiga, så trevliga när de pratar med en på gatan.
För det tredje så hörde jag ingen som var direkt otrevlig mot henne.
För det fjärde är det jobbigt att få kommentarer, men vafan, som kille får jag kommentarer varje dag när jag är utomlands. Det är så det är utanför Svedala, res lite mer för fan.

Jag tror att det inte spelar någon som helst roll vad fan någon skulle ha sagt till henne, hon skulle ändå tycka det var jobbigt. Nån kunde ha sagt "äppelpaj" efter henne, och hon skulle tyckt det var jobbigt.
Det handlar om att tjejer vill vara ifred(vilket samtidigt är bullshit då de tjatar om att de vill bli uppvaktade och uppskattade). Det går inte att behålla kakan och äta den samtidigt.

Ni som bor i Sverige kan ju aldrig ha råkat ut för sådant i filmen?

Svenska tjejer är inte vana vid detta eftersom detta fenomen är ganska ovanligt här. Även om det förekommer ibland.

Om en svensk tjej reser kanske hon därför tycker att det är lite smickrande till en början, eftersom hon inte är van vid det. Men om det sker varje dag, hela tiden. När hon bara vill gå ut och få ett ärende avklarat eller så, då skulle hon också surna till slut.

Det påminner mig lite om när jag var på en resa i Afrika. Som vit man tänkte alla att jag hade gott om pengar och de ropade efter mig och kom ibland fram och drog i mig för att jag skulle komma och titta på vad de hade för varor att sälja.

I början var det mest annorlunda, men tillslut när det skedde varje dag att man fan inte kunde gå ut i fred utan att folk ropade efter mig så blev man så jävla förbannad tillslut. Låt mig vara för helvete liksom. Jag tror att hon känner precis likadant, så jävla tröttsamt att få kommentarer hela tiden när man bara vill kunna promenera obemärkt.
Citera
2014-10-29, 13:42
Medlem
slemmigsnigels avatar
Jag tycker det är jättehemskt när säljare och tiggare trakasserar mig bara för att jag har en dyr kostym, dyr klocka och dyr bil.

Det är minst lika synd om utsatta manliga multimiljonärer.
Citera
2014-10-29, 13:42
Medlem
Slints avatar
Citat:
Svenska tjejer är inte vana vid detta eftersom detta fenomen är ganska ovanligt här. Även om det förekommer ibland.

Om en svensk tjej reser kanske hon därför tycker att det är lite smickrande till en början, eftersom hon inte är van vid det. Men om det sker varje dag, hela tiden. När hon bara vill gå ut och få ett ärende avklarat eller så, då skulle hon också surna till slut.

Det påminner mig lite om när jag var på en resa i Afrika. Som vit man tänkte alla att jag hade gott om pengar och de ropade efter mig och kom ibland fram och drog i mig för att jag skulle komma och titta på vad de hade för varor att sälja.

I början var det mest annorlunda, men tillslut när det skedde varje dag att man fan inte kunde gå ut i fred utan att folk ropade efter mig så blev man så jävla förbannad tillslut. Låt mig vara för helvete liksom. Jag tror att hon känner precis likadant, så jävla tröttsamt att få kommentarer hela tiden när man bara vill kunna promenera obemärkt.

Jag håller med, men det är ju inget man kan göra något åt. Det är så varje gång jag är utomlands om det inte är ett land som är väldigt likt Sverige kulturmässigt. Har alltid folk som hela tiden ska sälja droger och sex eller något annat till mig. Det är bara att bita ihop och ignorera.
Citera
2014-10-29, 13:43
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Det är väl det enda ur filmen som skulle klassas som trackaserier.

5min killen kan vara så enkelt att personen kanske inte inte inser att han "stör" henne genom att gå brevid (sutismspektrumstörning tex).

Killen som tjatar om varför hon inte pratar med honom osv är den enda som kommer nära ett solklart trackaseri.

Det mesta är enkla hälsningar och komplimanger.
Citera
2014-10-29, 13:46
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:

Tänk dig då hur synd det är om Hollywoodstjärnor.

Jag gråter varje dag över hur utsatta rika kändisar är.
Citera
2014-10-29, 13:48
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Uppenbart troll.

Om hon till exempel gick ut med sin man skulle män inte ragga på henne det vet hon och alla andra kvinnor. Så varför går hon ut ensam? För att hon vill ha sexuell uppmärksamhet från andra män.

Citat:

Skulle du tycka att det varlika jobbigt om det var kvinnor som erbjöd dig sex? Eller skulle du känna dig attraktiv och smickrad?
Citera
2014-10-29, 13:50
Medlem
Citat:

Den mannen gick i samma riktning innan han såg henne, det är hon som gick upp jämsides med honom och går bredvid honom i fem minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Det är trakasserier, att säga emot vittnar bara om ens unkna kvinnosyn.

Men kan du inte utveckla specifik om vad det är som är trakasserier?, visst är det upprepande, men det är inte upprepande från samma person så där faller trakassierer för den definitionen.

Och det är väl ingen som direkt säger något för att direkt provocera henne utan dom vill ju bara ha henne och slänger ut kommentarer för att stämma av om hon är intresserad eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in