Citat:
Ursprungligen postat av
Silvermoon
Nej jag har inte glömt att ta med reservdelar och annat. Saken är att det slits olika mycket beroende på hur mycket man kör, så därför kändes det vettigare att bara ta med det fasta.
Det är väl bara att inse att jag nog inte har råd ändå. Svider, men vafan. Får vänta till våren och se vad nya lönen blir. Kanske får satsa på en billigare sportbil istället.
Jag blir alltid nyfiken att höra hur folk resonerar. Du är ingenjör och bör ha en hygglig förmåga att räkna. Tror du själv att anonyma människor på Flashback besitter en större kunskap om din ekonomi och hur du bör prioritera än vad du själv gör?
I min värld har du inte "råd" med ett lån till en sportbil om du måste fråga här.
I min värld har man inte "råd" med bil om man måste låna.
I min värld tjänar jag betydligt mer än du men väljer att låta bli hysteriska penningslukare som sportbilar och annat lulllull för att istället pumpa in kapitalet i min personliga frihetsfond. Jag unnar mig lyxprodukter då och då, men då pratar vi t ex ett par hörlurar för 4000 eller liknande, inte köp på kredit som binder upp mig och saboterar kassaflödet under lång tid.