2014-10-28, 00:54
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Men allvarligt talat. Om detta varit en minister som hade kompetens och som förtjänade respekt hade då NÅGON tyckt att det varit skäl för avgång att det ibland dennes anställda fanns en person som för två år sedan vid ETT tillfälle beställde narkotika för eget bruk?

Sedan när blev Flashback denna moralens högborg?

Jag tycker Romson är kass på egna meriter - det hör gör varken från eller till.
Hear hear. Försökte tillägga där men du sa allt.
Citera
2014-10-28, 00:56
Medlem
Juridik åsido, portionerade tryfflar utvid bänkarna i riksdagen skulle göra mycket gott för detta landet i stort.

Att vara full som fan däremot var väl den tragiska biten i historian, med eventuell misshandel då, förmodligen sprit inblandat där också.
Citera
2014-10-28, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MPGTN
. Detta bidrar till en stigmatisering som jag tror är extremt skadlig för samhället.

Skämtar du? Du röstade ju in dessa i regeringen.

"Extremt skadligt" är svetsarens undfallenhet.

"Extremt skadligt" är kommunisternas framfart. (5.7%)

"Extremt skadligt" är Vårtans skattehöjningar för att försöka rädda invandringskostnaderna.

Jag har dock lite högre respekt för sossarna, trots allt. Men i händerna på direkt samhällsfarliga individer som borde sitta inne så vet jag inte vad det här är på väg.

Jag rör mig i landet, konungariket Sverige. Jag har ett jobb som gör att jag rätt ofta passerar mindre samhällen på den s.k. vischan. Vad ser jag? Arbetslösa, s.k. "ensamkommande barn". Dvs somaliska killar i 25-30-årsåldern, utslängda i svensk ödebygd. Den här killen jag såg idag, med utomordentligt trötta ögon, vandrandes på den lokala bygatan, utan hopp eller nåt annat i sikte. I en utpost av det svenska samhället. Jag vet givetvis inget om honom, men han var så malplacerad som nån kunde bli. Och det vet han givetvis också. Kan han läsa? Jag vet inte, men jag har förbannat svårt att se att han nånsin kommer att bidra med något. OK, jag kan ha fel. Men jag funderar. Jag med min egen firma, skulle kanske kunna rädda killen, anställa honom och stötta. Men det kräver att kunna skriva och prata svenska, att kunna räkna, att kunna de enklaste grejerna i Office.

Jaja. Jag röstade inte på SD.
Citera
2014-10-28, 01:37
Medlem
MPGTNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Skämtar du? Du röstade ju in dessa i regeringen.

"Extremt skadligt" är svetsarens undfallenhet.
Kära nån, då! Kanske var extremt ett ordval i överkant men poängen var trots det att stigmatiseringen av narkorikabrukare knappast gynnar vårt land. Det är inte det enda problemet vi har, men det påstod jag inte heller. Det är däremot ett av problemen.

Och nej, jag röstade inte för den hör regeringen.
Citera
2014-10-28, 01:52
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MPGTN
Herrejäklar vilken icke-fråga. Han sitter inte i regeringen. Han sitter inte i riksdagen. Han har blivit anställd för att någon (i det här fallet vice statsminister Åsa Romson) anser att han besitter kvaliteter som hon behöver.
Hans kvaliteter i förhållande till Flum-Åsa är väl att han är ännu flummigare så att Flum-Äsa känner sig lite mer duglig jämfört med sina medarbetare. Problemet är att om alla personer kring Fru Statsrådet ska vara dummare än hon så blir hennes medarbetare väldigt dumma.

Surtruten
Senast redigerad av Surtruten 2014-10-28 kl. 01:53. Anledning: Felskrivning
Citera
2014-10-28, 02:00
Medlem
MPGTNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Hans kvaliteter i förhållande till Flum-Åsa är väl att han är ännu flummigare så att Flum-Äsa känner sig lite mer duglig jämfört med sina medarbetare. Problemet är att om alla personer kring Fru Statsrådet ska vara dummare än hon så blir hennes medarbetare väldigt dumma.

Surtruten
Ja alltså, han är miljöpartist så eventuell dumhet är väl inte så svår att förstå? Min poäng är att hans fritidsknarkande är ointressant.

Förstår däremot fortfarande inte varför detta är en nyhet. En av Romsons medarbetare har köpt knark. Vadådå?
Citera
2014-10-28, 02:06
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Jag är långt ifrån Mpare men svamp? Det borde inte ens vara olagligt efter rimlig ålder och kunskapsprov.
Citera
2014-10-28, 02:08
Medlem
Schweizergardes avatar
Förhoppningsvis så är Toppslätskivlingar de enda toppar som denne "topptjänsteman" kommer att röra vid i framtiden. Utifrån den historia som beskrivs i Expressen-artikeln låter det ju som förbrytaren skulle kunna finnas mitt ibland oss här på Flashback. Jag tycker att det är dags att du träder fram!
Citera
2014-10-28, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÄruBängEller!
Precis. Om han tagit psilocybin-svamp har det förmodligen gjort honom till en bättre människa och politiker, om något.

Nej, inte direkt.
Svamp har extremt mycket bättre positiva effekter på en människa (dessutom långvarig effekt) än vad Cannabis har. Sedan är väl dessutom lagen lika även här? Han blev ju straffad. Förstår inte den tillgjorda ilskan hos människor här inne bara för att det gäller en politisk motståndare. Riktigt löjligt.

Detta är förmodligen dock skitsnack. Låter som en typisk ursäkt för att försöka få sitt straff sänkt.

Den positiva effekten är ju upp till den som brukar det, väldigt många får positiv effekt från cannabis också. Eller trur du att svamp är nån speciell drog?

Vad är det för fel med att begära att lagen ska vara lika för alla? lagen kan suga men varför ska jag bli straffad för nått som en miljökommunist inte alls blir straffad för?
Och lagen är inte lika har du blivit dömd inom dom senaste 5 åren så kan du inte få ett jobb som är säkerhetsklassat. Så är det för alla andra utom just denna miljökommunist.

När lagen gör skillnad på person så går det inte längre att respektera den.
Citera
2014-10-28, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
Jag är långt ifrån Mpare men svamp? Det borde inte ens vara olagligt efter rimlig ålder och kunskapsprov.

Nej jag håller med både svamp och cannabis är skit droger som är betydligt "nyttigare" än alkohol. Men så länge som lagen är som den är så kan inte vissa person slippa straff bara för att dom känner en person i regeringen, det är så det funkar i diktaturer.
Citera
2014-10-28, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Evidence
Den positiva effekten är ju upp till den som brukar det, väldigt många får positiv effekt från cannabis också. Eller trur du att svamp är nån speciell drog?

Vad är det för fel med att begära att lagen ska vara lika för alla? lagen kan suga men varför ska jag bli straffad för nått som en miljökommunist inte alls blir straffad för?
Och lagen är inte lika har du blivit dömd inom dom senaste 5 åren så kan du inte få ett jobb som är säkerhetsklassat. Så är det för alla andra utom just denna miljökommunist.

När lagen gör skillnad på person så går det inte längre att respektera den.

Ja, att svamp är en speciell drog men långvariga, och till och med permanenta positiva effekter är ett faktum som är uppbackat av mycket forskning. Så ja, jag "trur" att svamp samt några andra psykedeliska droger är speciella droger. Självklart funkar det inte i 100 % av fallen, då man bör veta vad man ger sig på innan för att få ut det mesta av resultatet. Men att svamp har helt andra effekter än CB är det ingen tvekan om.
http://www.livescience.com/16287-mushrooms-alter-personality-long-term.html

Vem bryr sig. Slappna av. Skrattar åt alla som låter politiken konsumera dras liv.
Men ha det kul, hehe.
Citera
2014-10-28, 03:04
Medlem
Schweizergardes avatar
Nu var det ju inte riktigt bara vanlig "svamp". Psilocin, även känt som 4-HO-DMT, var den substans som MP-knarklangaren smugglade. Jag tycker att han bör vara undantagen brott eftersom DMT är världens mest potenta drog, en klass i sig, som är känd för att möjliggöra kontakt med transcendentala änglar och utomjordingar som kan förklara hur universums tid och rum fungerar i 4D. Sådan information kan komma väl till pass när S-MP-regeringen försöker få ihop sin omöjligt astronomiska budget.

Allt detta ligger ändå i linje med hela partireligionen om chemtrails och liknande. Knarklangaren bör kanske ges pardon trots allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in