Citat:
Ursprungligen postat av
MPGTN
. Detta bidrar till en stigmatisering som jag tror är extremt skadlig för samhället.
Skämtar du? Du röstade ju in dessa i regeringen.
"Extremt skadligt" är svetsarens undfallenhet.
"Extremt skadligt" är kommunisternas framfart. (5.7%)
"Extremt skadligt" är Vårtans skattehöjningar för att försöka rädda invandringskostnaderna.
Jag har dock lite högre respekt för sossarna, trots allt. Men i händerna på direkt samhällsfarliga individer som borde sitta inne så vet jag inte vad det här är på väg.
Jag rör mig i landet, konungariket Sverige. Jag har ett jobb som gör att jag rätt ofta passerar mindre samhällen på den s.k. vischan. Vad ser jag? Arbetslösa, s.k. "ensamkommande barn". Dvs somaliska killar i 25-30-årsåldern, utslängda i svensk ödebygd. Den här killen jag såg idag, med utomordentligt trötta ögon, vandrandes på den lokala bygatan, utan hopp eller nåt annat i sikte. I en utpost av det svenska samhället. Jag vet givetvis inget om honom, men han var så malplacerad som nån kunde bli. Och det vet han givetvis också. Kan han läsa? Jag vet inte, men jag har förbannat svårt att se att han nånsin kommer att bidra med något. OK, jag kan ha fel. Men jag funderar. Jag med min egen firma, skulle kanske kunna rädda killen, anställa honom och stötta. Men det kräver att kunna skriva och prata svenska, att kunna räkna, att kunna de enklaste grejerna i Office.
Jaja. Jag röstade
inte på SD.