2014-10-29, 08:53
Medlem
Fogelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Fortfarande provocerande inlägg ang missbruk, verkligen omoget.

Men säg mig. Vem har han skadat när han beställde de här svamparna för flera år sedan? (förutom han själv då han åkte fast)
Vem är offret?
Offren är vi medborgare som nu har honom i den positionen han sitter i...

Jag skiter i knarkare och smugglare men när de kommer in i regering och regeringskansli så blir jag irriterad och tydligen är jag inte ensam om att tycka att personer i dessa positioner ska ha ett rent register.
Citera
2014-10-29, 09:06
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midu
Media ska granska all politik och granskningen ska vara objektiv.
Ännu större hyckleri är det att de började nafsa försiktigt efter Mp förs EFTER valet, då detta annars självklart skulle skada det valresultat som journalistkåren enhälligt eftersträvat.

Så kom tillbaks när de har bitit dem i hälsenorna i åtta år, som med vissa andra partier.

Menar du att det där andra partiets alla skandaler inte har hänt? Menar du att man inte ska skriva om ledare för Sveriges tredje största parti som begår dumheter på fyllan. bara för att det är Ditt parti?

Är det att vara saklig och objektiv.

Känns som att du gärna vill att allt ska vara objektivt men inte för dig och dina vänner. De ska få härja fritt och begå vilka dumheter som helst. Drev, kallar du det, jag kallar det för objektivt. Därför att det har hänt. Media skriver om det. Skyll inte på media. Skyll på dina kompisar till stolpskott istället. Det är de som begår dumheterna.

Precis det Åsa Romson får utstå nu.
Citera
2014-10-29, 09:10
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg

Jag skiter i knarkare och smugglare men när de kommer in i regering och regeringskansli så blir jag irriterad och tydligen är jag inte ensam om att tycka att personer i dessa positioner ska ha ett rent register.

Jisses. Då kommer ju Sveriges tredje största parti att bli Sveriges 7 största parti...
Citera
2014-10-29, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelberg

Men nu är det ju såhär att detta var i hans förflutna, det var en liten bagatell som media tog upp på nytt fast det är gamla nyheter.
Han har lagt det bakom sig (förutom ni och Aftonbladet) och hans parti och t.om självaste Löfven har förtroende för honom och att han är grym på sitt jobb och är inte ett dugg oroliga då de har ett HJÄRTA som förstår att folk behöver en andra chans.
Man ska inte straffas på livstid för något man gjorde när man var ung.

Sjukt skrämmande att folk vill straffa någon livet ut för några svampar... Låter lite väl fascistiskt för min smak.
Hade han hållt på med olagliga droger idag så är det klart att det inte är ok. Men det var i det förflutna och inga tecken på varken bruk eller missbruk finns idag så vafan, släpp det.
Finns värre bovar att jaga runt i Rosenbad!
Citera
2014-10-29, 09:15
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Menar du att det där andra partiets alla skandaler inte har hänt? Menar du att man inte ska skriva om ledare för Sveriges tredje största parti som begår dumheter på fyllan. bara för att det är Ditt parti?

Är det att vara saklig och objektiv.

Känns som att du gärna vill att allt ska vara objektivt men inte för dig och dina vänner. De ska få härja fritt och begå vilka dumheter som helst. Drev, kallar du det, jag kallar det för objektivt. Därför att det har hänt. Media skriver om det. Skyll inte på media. Skyll på dina kompisar till stolpskott istället. Det är de som begår dumheterna.

Precis det Åsa Romson får utstå nu.

När drabbades Romson av ett drev?

Hade hon varit moderat hade hon tvingats avgå för flera veckor sedan.
Citera
2014-10-29, 09:21
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Men nu är det ju såhär att detta var i hans förflutna, det var en liten bagatell som media tog upp på nytt fast det är gamla nyheter.
Han har lagt det bakom sig (förutom ni och Aftonbladet) och hans parti och t.om självaste Löfven har förtroende för honom och att han är grym på sitt jobb och är inte ett dugg oroliga då de har ett HJÄRTA som förstår att folk behöver en andra chans.
Man ska inte straffas på livstid för något man gjorde när man var ung.

Sjukt skrämmande att folk vill straffa någon livet ut för några svampar... Låter lite väl fascistiskt för min smak.
Hade han hållt på med olagliga droger idag så är det klart att det inte är ok. Men det var i det förflutna och inga tecken på varken bruk eller missbruk finns idag så vafan, släpp det.
Finns värre bovar att jaga runt i Rosenbad!

"Förflutna" är i detta fallet 2 år. Låter snarare som nutid.
Finns inget som säger att han inte håller på med illegala droger idag.

Signalen som följer är att inte ens Sveriges regering anser det särskilt viktigt att efterfölja Sveriges lagar, trots att de själva är med och formar dessa.

Bra grund att bygga ett samhälle på?
Citera
2014-10-29, 09:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Hade hon varit moderat hade hon tvingats avgå för flera veckor sedan.
Absolut, hon hade åkt ut fortare än vad det tar att säga "TV-licens".
Citera
2014-10-29, 09:33
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Well...vi har nu en vice statsminister och miljöminister som...

Har knarkdömda i staben.
Har tankat gröndiesel i båten (skattebrott)
Har målat sin båt med förbjuden miljöfarlig färg (miljöbrott)
Har släppt ut skitvatten från båten utan septitank (hyckleri)
Har en kvittofifflare som stabschef (Ruwaida)

...undrar vad hon har för mer gott i karamellpåsen!?

Sen är det rätt anmärkningsvärt som en del säger här på FB att en sådan får arbeta på ett ställe med skyddsklassad information. Som vice statsminister hanteras ju kvalificerat hemliga dokument. Då kan man inte ha dömda personer där. Särskilt om de har drogproblem. Det är väl tämligen solklart. Sen är det ju så att det inte är första gången på några år som denne CV är ute och cyklar med lagen.

Även om man kan tycka att själva svampprylen är lite larvig, så är det mer en upplysning av vad snubben har för karaktär. Det hör verkligen inte hemma i en ledande del av vår regering. Dessutom försöker de ju dölja det.

Den rödgröna röran har fått en ljuvlig start. De har lyckats att fucka upp i princip allt de har gjort hittils. Hoppas det fortsätter, för det här kan bli riktigt mycket lyteskomik. Romson kommer att göra bort sig fler gånger och Löfven kan inte uttala sig utan att stoppa foten i munnen. Ha ha ha ha...
...verkligheten överträffar dikten...
Citera
2014-10-29, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
"Förflutna" är i detta fallet 2 år. Låter snarare som nutid.
Finns inget som säger att han inte håller på med illegala droger idag.

Signalen som följer är att inte ens Sveriges regering anser det särskilt viktigt att efterfölja Sveriges lagar, trots att de själva är med och formar dessa.

Bra grund att bygga ett samhälle på?

Nej det var 2011, alltså nu 3 år sedan. Det var 6-7 år sedan den andra händelsen. Under hans studenttid. Tänk på att han är ung, då kan det förflutna vara några år tillbaka. En annan grej om man är 48.
Det finns ännu mindre som säger att han håller på med det idag.
Han genomgår kontroller. Och tror du på allvar att regeringen hade tillåtit en person vara påverkad av alkohol och svamp på jobbet?
Självklart inte.
"joo buhu sossesvinen tillåter pedofiler, våldtäktsmän, knarkare, muslimer och terrorister! Jävla sverigehatare! SD 4 life!" Kommer ju folk skriva nu.
Men tänk med den vuxna hjärnan för en gångs skull.

JA, jag tycker det en en GRYMT bra grund att bygga ett samhälle på sympati, kärlek, respekt för varandra och rätten till en andra chans som fås genom att begå humana handlingar.
Vill inte bygga ett samhälle med den förra regeringens iskalla händer. Det märkte vi ju tydligt konsekvenserna av. Och dit vill vi ju inte igen.

Det behövs lite värme i det här landet och detta är ett exempel på sådan värme.

Men fråga mig varför det är så viktigt att hoppa på den här grabben för gamla nyheters skull? För att han är miljöpartist och är då ett lätt mål för SDare vid ett tangentbord?
Citera
2014-10-29, 09:46
Avslutad
Citat:
Nej det var 2011, alltså nu 3 år sedan. Det var 6-7 år sedan den andra händelsen. Under hans studenttid. Tänk på att han är ung, då kan det förflutna vara några år tillbaka. En annan grej om man är 48.
Han genomgår kontroller. Och tror du på allvar att regeringen hade tillåtit en person vara påverkad av alkohol och svamp på jobbet?
Självklart inte.
"joo buhu sossesvinen tillåter pedofiler, våldtäktsmän, knarkare, muslimer och terrorister! Jävla sverigehatare! SD 4 life!" Kommer ju folk skriva nu.

JA, jag tycker det en en GRYMT bra grund att bygga ett samhälle på sympati, kärlek, respekt för varandra och rätten till en andra chans som fås genom att begå humana handlingar.
Vill inte bygga ett samhälle med den förra regeringens iskalla händer. Det märkte vi ju tydligt konsekvenserna av. Och dit vill vi ju inte igen.

Men fråga mig varför det är så viktigt att hoppa på den här grabben för gamla nyheters skull? För att han är miljöpartist och är då ett lätt mål för SDare vid ett tangentbord?

Javisst har Sverige blivit varmare, med ett parti som utesluter medlemmar bara för att de önskar att Jimmie Åkesson kryar på sig.

http://avpixlat.info/2014/10/28/krya-pa-dig-halsning-till-jimmie-akesson-ledde-till-utfrysning-ur-mp/
Citera
2014-10-29, 09:48
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Citat:
Självklart inte.

Med Diesel-Åsa i bestämmandeställning...är svaret på frågan om de på allvar låter en person få jobba påverkad...tvivelsutan JA!

De har tyvärr inte bättre självinsikt. Diesel-Åsas kommentarer när hon blivit ertappad med fingrarna i syltburken var t.ex. "...jag har ju ingen bil, så det är ok att köra med diesel"!!!
Ödmjukt och konsekvent. Då säger jag..."Ja har ingen båt, så jag kan köra skattefri diesel i min bil, helt ok". Ser ni inte att de är vårdslösa. De saknar de grundläggande spärrarna för de är ju så "goda" i sina egna ögon. Ungefär som en religös sekt.

Tjena!
Citera
2014-10-29, 09:58
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Självklart inte.

3 år... Jättelång tid!

Problemet med ditt resonemang är att brott är okej så länge man är beredd att ta straffet.

Dvs: vill du exempelvis mörda någon så se bara till att sitta av dina 13 år, sedan är du helt utan skuld.
Ger det ett "varmt och empatiskt" samhälle, där man iskallt kan kalkylera utefter om straffet är värt det eller inte? Ett bra mantra:
"If you can do the time, do the crime".

Förövrigt nämnde du ju själv att han blev dömd för narkotikabrott för 3 år sedan, samt för 6-7 år sedan. Det innebär att det rör sig om långvarigt brukande. Samtidigt finns noll indicier för att han numera börjat respektera lagen.

Sedan har du missat att det i grunden inte är grabben som blir påhoppad, utan Romson och Miljöpartiet.
Räcker med att läsa trådrubriken.

Edit: missade, men du nämner att han genomgår kontroller. Har detta en förankring i verkligheten?
Senast redigerad av Oformad 2014-10-29 kl. 10:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in