2014-10-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittklas
Har i ärlighetens namn inte heller mycket över för det här "svenniga"

Man kan sitta på en middag där endast okontroversiella ämnen får diskuteras och alla måste alltid hålla med varandra

"Nämen guuud va trevligt"

Ibland känns även Sverige väldigt ytligt, folk försöker spela fina i kanten och anse sig vara bättre och finare än andra, tror detta är någon slags kompensation för den sossiga jante filosofi som så länge genomsyrat landet

I övrigt är det ju ett fantastiskt land med hög levnadstandard och bra infrastruktur, kanske är jag bortskämd men just det här "svenniga" är det som kommer få mig att söka lyckan någon annanstans, kanske på andra sidan atlanten...

Jag kan skriva under på det här. Jag älskar Sverige, men jag skyr mycket av det typiskt svenska likt pesten, och då är jag ändå jävligt anti-svartskalle och anti-etablissemang. Vi som folkslag är av det rätta virket, men det verkar alla ha glömt bort, eller så är det rötan som har satt in...
Citera
2014-10-25, 20:46
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Vi blattar ser att ni svenskar ofta är rädda för oss och er feghet för oss samman, mot er, i större skala än ni tror. Vi ser ner på eran brist på självrespekt. Vi står rakryggade och tar inte skit i samhället, hur mycket ni än försöker ge oss.

Detta har jag också lagt märke till.

Fast jag tror att blattar har lika dålig självrespekt. Det är en kulturell skillnad där svenskar är mer individualistiska/splittrade som folk. Dock ta vilket förnedrande skitjobb som helst och du hittar en blatte där. På arbetsmarknaden gör man upp man mot man, var är ryggraden då?
Citera
2014-10-25, 20:49
Medlem
bobhnuds avatar
Jag drar till med ett gammalt svenskt ordspråk som svar: bit inte den hand som föder dig!
Citera
2014-10-25, 21:02
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Endast en riktig svenne lägger bilder på vad de åt eller att de tog en tupplur på facebook.

Vad lägger du upp bilder på då som är så intressant? Din BMW? Nya spännlinnet?
Citera
2014-10-25, 21:03
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:

-Massa Trams-

Min fråga till dig, svenne, är hur du förhåller dig till detta? Hur beter du dig och tänker du i dessa situationer? Känner du dig hotad av oss? Om inte, varför det fega beteendet då?

Tråden är fullt seriös, hoppas mod inte gör som de tenderar, att hålla ihop med er suedis.

Mvh

(Denna tråden skapades tidigare men i fel delforum så gör ett nytt försök här!)

Vad skulle jag vara rädd för? Det allmänt känt att ni inte kan slåss eller kriga. Istället flyr ni hals över huvudet till ett land med stor och framgångsrik progression. Ska man vara rädd för ynkryggar, skulle inte tro det. Jag tycker synd om dig, TS.

Det är vad jag tänker på i alla fall.

Men visst, fortsätt nicka åt varandra ni.. låter rätt gay, faktiskt..
Citera
2014-10-25, 21:04
Medlem
Signaturums avatar
Har haft denna diskussionen 1000 gånger med vänner som är invandrare, i alla fall kommer dessa individer ifrån muslimska länder.
Svenskar är tråkiga, svenskar är fega, svenskar är si och svenskar är så, khallas säger jag bara

Ditt exempel om svennen som jobbar på BK är värdelöst. Snabbtmatsrestautanger kan knappats vara ett motiverande jobb och blir det fel på en order kanske människan inte riktigt har viljan att låtsas som om denna bryr sig. Är denna rasist då bara för att han inte förmår sig att kyssa dina fötter och presentera sitt anus för din kuk?

Ett brödraskap så idylliskt som erat måste kunna bygga upp dom mest fantastiska länderna i världen där allt ifrån mänskliga rättigheter och välmående är på topp. Går ju jättebra i t.ex Syrien just nu.

Och nej, är inte etniskt svensk någonstans. Mina närmsta vänner består av araber och juggar, någon enstaka svensk vän.
Senast redigerad av Signaturum 2014-10-25 kl. 21:08.
Citera
2014-10-25, 21:12
Medlem
boba fetts avatar
Sån här läsning gör ju att man blir mer stolt än nånsin över att vara helsvensk. Tack gode gud för att du gjorde mig till skandinav och inte blatte.
Citera
2014-10-25, 21:14
Medlem
Citat:
Och till er svennar, om ni tycker att ni hatar oss invandrare hårt så anar ni inte hur många fler av oss det finns som hatar er lika mycket.

Såå.. det finns fler invandrar-rassar än "svensk-rassar"??

Trist att du inte känner dig respekterad här, men att komma hit som invandrare och förlöjliga vår kultur är inte schysst.
Citera
2014-10-25, 21:26
Medlem
Citat:
Till alla er svennar
Oavsett om du är seriös eller om du skojar till det vinner Sverigedemokraterna säkerligen en och annan röst - bra jobbat?

För att ändå försöka svara på allt infantilt svammel, oavsett intention: för mig, som etnisk svensk, är invandrares rasism någonting välkänt. Att invandrare hatade mig enbart på grund av min etniska härkomst blev jag varse om tidigt. Jag hade till exempel en klasskamrat i 2:an som hette Mohammed. Jag fick inte komma in i deras lägenhet eftersom hans pappa inte ville att hans son skulle umgås med "svennar".

Men visst, håller er för er själva. Det blir nog bra ute i förorterna, där skolbetygen är höga och arbetslösheten är låg. Jag unnar er verkligen den multikulturella utopi - grattis!
Senast redigerad av oddman84 2014-10-25 kl. 21:39.
Citera
2014-10-25, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Går ju jättebra i t.ex Syrien just nu.
Först trodde att är en svensk i fjärde lr femte generationen. Jag trodde du var seriös - att du hellre flyttar hem till ngn av dina vänner än stannar kvar i Sverige.
Men sen kom jag att tänka på vilken opastöriserad (AKA färsk) SD-slogan du skrev ner där; "Går ju jättebra i t.ex Syrien".
Nu tror jag att du bara vill ösa på skit - mer dynga - på den dej närmast nu stående bl<<vän.

Smidigt infogat där, Signaturum
Senast redigerad av EnStoltFegis 2014-10-25 kl. 21:35.
Citera
2014-10-25, 21:43
Medlem
WhaleCores avatar
Citat:
Nejdå, man ska utnyttja det som är bra. Sverige ligger bra till. Hatar bara ert väder och riktigt tråkiga svennebananer.
I ena stunden pratar du om stolthet, ryggrad och solidaritet. I nästa pratar du om att utnyttja Sverige, vars befolkning du hatar, medan mellanöstern brinner. Hade du haft någon stolthet ryggrad och solidaritet hade du väl försökt hjälpa dina landsmän/"bröder" på plats?

Själv tycker jag illa om både överdrivna svennebananer och gangsterblattar. Som tur är tillhör majoriteten av befolkningen ingen av dessa kategorier.
Citera
2014-10-25, 22:02
Medlem
OnTheWeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Du låter som en tvättäkta rasist.

Det finns bot: Beställ en enkel biljett till det land du stammar ifrån.
Klart dom inte kan ta den boten. Där måste dom ju faktiskt kriga och verkligen visa mod. Alla blattar har falska fasader, tror dom är Jet Lee men när man höjer rösten åt dom blir dom som små hundvalpar.

Detta kommer bevisas när Svensken slår tillbaka mot dom i samma grupper som ''Mohammed'' och hans bröder här brukar göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in