2014-10-25, 20:00
Medlem
johaneses avatar
TS, pm:a om du vill ha läs- och utbildningstips. Ahhhhhh ha ha "vi blattar". Blatta av dig nu och gå och sov. Kanske kan vi blatta ihop en dag när du läst på.
Citera
2014-10-25, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Håller på att hända redan, förrädarna som röstar F och vresar upp röven och vrålar högre om rasism blir färre men mer fanatiska.

Märker att svennarna fått nog.

MVH spaggen.
Att svennarna fått nog, kan det vara därför SD inte minskade / krympte i detta valet jämfört med det förra?
Kan det kke vara så?

Mvh ESF.
Citera
2014-10-25, 20:07
Medlem
KnullMarodorens avatar
Klart man hatar er smutsiga odjur. Men för att svara på frågan så igår på flygplatsen kom en 40+ årig arab och satte sig bredvid en annan arab. "Hej Kompis!" utbrast han och började berättade att han var "achmed" från Libyen. Kommer inte ihåg hans riktiga namn.

Den andra araben som såg så civiliserad en arab kan se ut tyckte det var otroligt pinsamt och obehagligt och till slut bad hans nya kompis att dra.

Sen för det andra så ser man svartingar slå andra svartingar hela tiden på stan, roligaste är när någon halvfet arab gubbe ska slå sönder sin fru mitt på dagen inne i stan med 3-4 ungar som gråter och skriker

hahah ni är så jävla sorgliga och smutsiga ni kackerlackor så det är roligt.
Citera
2014-10-25, 20:08
Medlem
volvo 240s avatar
Du låter som en tvättäkta rasist.

Det finns bot: Beställ en enkel biljett till det land du stammar ifrån.
Citera
2014-10-25, 20:15
Medlem
Skillnaden mellan er blattar och oss riktiga svenskar, är att vår högsta önskan är att ni bara drar hem till era medeltidsländer.
Det måste på något vis komma till er förståelse att ni är oönskade här?
Förstår ni inte det?
Citera
2014-10-25, 20:16
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Till alla er svennar därute så ska ni ha en sak klart för er. I olika sammanhang på arbetsplatser, med vänner, ute i stan, i offentliga sammanhang och på kollektivtrafiken, så håller vi blattar ihop. När svenskar beter sig överdrivet svenskt (så som vi blattar uppfattar typisk svennebeteende, ni bröder där ute fattar) så slänger jag vi ofta en blick gentemot den där närstående libanesiske 2:a generations brodern och han ger ett diskret nick till svar som tecken på full förståelse och tillit ifall en situation skulle uppstå. En känsla av tillit mellan oss, oss som inte tillhör den större massan i samhället.

T.ex. i grupparbeten i skolan eller på universitetet. Ni svennar märker det inte men det sker rakt framför era näsor. I en klass med 20 svennar å 4 blattar så blir vi väldigt glada när vi hamnar i samma grupp.

Varför denna glädje kanske du frågar dig. Jodå jag skall berätta för dig. Vi uppfattar er svenskar som tråkiga, stela och ofta överdrivet svennebanan. Ni börjar prata om era morgonpromenader med era golden retrievers och hur gott det sitter med kaffe efter den där frullen som bestod av wasa frukost med ekologisk keso på som din manliga fru tvingar i dig. Ingen fucking bryr sig.

Det finns sällan någon större broderskap mellan er svennar på samma sätt som vi blattar har. När vi hamnar i samma grupp på t.ex. ett seminarie så blir vi glada, vi klickar på fler nivåer och har ofta mer gemensamt. Våra livshistorier och familjehistorier är mer intressanta än er svennar. Vi gillar att prata och interagera med varann mer eftersom vi har samma nivå av respekt mot varandra redan från sekund 1 till skillnad från er svennar som ofta beter er falskt eller utan personlighet överhuvudtaget.

Ett annat exempel på hur vi oftare är emot dig, om du är svenne, jämfört med en blatte i samma situation. Om jag t.ex. går till BK för att köpa en whopper så står du där. En dryg svenne bakom kassan som tar fel på min beställning och verkar obekymrad. Direkt tänker vi blattar att du är en äcklig fucking rasse som kan gå och knulla sin egen mamma. Men den tanken varar ungefär lika länge som smygrassens (aKa average FBare) snabba rasistiska tankegång när han kliver in i taxin. Ganska fort dör denna känslan för att sedan bara ogilla er och vilja få våran mat. När ni gör fel så vänder vi oss om, skakar på huvudet och beklagar oss över hur patetiska ni är.

Om det vore en broder bakom kassan? Vi har överseende. Vi tänker att brodern har haft en hård dag på jobbet med en dryg chef som heter Anna-Karin och älskar kaffe samt hundar, hästar och yoga. Hon gillar också att be anställda göra saker åt henne som inte ingår i jobbet, t.ex. hämta kaffe åt henne. Fuck hans chef. Han blir lite sen med pommesen men jag ger han en liten "De lugnt" och that extra wink bara för att han ska veta att vi alla sitter i samma båt.

Vi blattar ser att ni svenskar ofta är rädda för oss och er feghet för oss samman, mot er, i större skala än ni tror. Vi ser ner på eran brist på självrespekt. Vi står rakryggade och tar inte skit i samhället, hur mycket ni än försöker ge oss.

Min poäng är att ofta, när du är i ett sammanhang och det finns iallafall två blattar så kommer vi ge varandra signaler om förståelse och solidaritet. Vi kommer per automatik ställa in oss mer negativt mot er svennar och mer positivt i överlag gentemot varandra.

Det spelar ingen roll om vi är adopterade, födda här eller utomlands. När vi ser varandra så identifierar vi varandra fort och håller ihop. Inget händer så inget behöver göras men vi håller ihop.

Många av er svennar är naiva och ser ner på oss som "äckliga korkade babbar som inte kan någonting och bara talar arabiska" men ert problem är att ni har väldigt fel. Vi babbar kan göra någonting och vi har någonting som ni svennar inte har. Stolthet. Ryggrad. Solidaritet. Och vi ser oss alla som separata från majoritetssamhället på något plan (gentemot svennarna dvs).

Till er bröder där ute, känner ni igen er i beskrivningen? Och till er svennar, om ni tycker att ni hatar oss invandrare hårt så anar ni inte hur många fler av oss det finns som hatar er lika mycket. Min fråga till dig, svenne, är hur du förhåller dig till detta? Hur beter du dig och tänker du i dessa situationer? Känner du dig hotad av oss? Om inte, varför det fega beteendet då?

Tråden är fullt seriös, hoppas mod inte gör som de tenderar, att hålla ihop med er suedis.

Mvh

(Denna tråden skapades tidigare men i fel delforum så gör ett nytt försök här!)
Okey.
Citera
2014-10-25, 20:20
Medlem
Citat:
Till alla er svennar därute så ska ni ha en sak klart för er.

Mvh[/b]

jag önskar att du helt sket i dessa floskler som egentligen bara fungerar som en fasad för dina innersta känslor. du ber om ursäkt innan du ens gjort fel. du inleder inlägget med en punchline som är orelevant till kontentan. MAO, så ger du mig ont i huvudet och jag får ångest. du har uppenbarligen ångest, och det ger mig ångest.
Senast redigerad av avishaman 2014-10-25 kl. 20:34.
Citera
2014-10-25, 20:20
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Till alla er svennar därute så ska ni ha en sak klart för er. I olika sammanhang på arbetsplatser, med vänner, ute i stan, i offentliga sammanhang och på kollektivtrafiken, så håller vi blattar ihop. När svenskar beter sig överdrivet svenskt (så som vi blattar uppfattar typisk svennebeteende, ni bröder där ute fattar) så slänger jag vi ofta en blick gentemot den där närstående libanesiske 2:a generations brodern och han ger ett diskret nick till svar som tecken på full förståelse och tillit ifall en situation skulle uppstå. En känsla av tillit mellan oss, oss som inte tillhör den större massan i samhället.

T.ex. i grupparbeten i skolan eller på universitetet. Ni svennar märker det inte men det sker rakt framför era näsor. I en klass med 20 svennar å 4 blattar så blir vi väldigt glada när vi hamnar i samma grupp.

Varför denna glädje kanske du frågar dig. Jodå jag skall berätta för dig. Vi uppfattar er svenskar som tråkiga, stela och ofta överdrivet svennebanan. Ni börjar prata om era morgonpromenader med era golden retrievers och hur gott det sitter med kaffe efter den där frullen som bestod av wasa frukost med ekologisk keso på som din manliga fru tvingar i dig. Ingen fucking bryr sig.

Det finns sällan någon större broderskap mellan er svennar på samma sätt som vi blattar har. När vi hamnar i samma grupp på t.ex. ett seminarie så blir vi glada, vi klickar på fler nivåer och har ofta mer gemensamt. Våra livshistorier och familjehistorier är mer intressanta än er svennar. Vi gillar att prata och interagera med varann mer eftersom vi har samma nivå av respekt mot varandra redan från sekund 1 till skillnad från er svennar som ofta beter er falskt eller utan personlighet överhuvudtaget.

Ett annat exempel på hur vi oftare är emot dig, om du är svenne, jämfört med en blatte i samma situation. Om jag t.ex. går till BK för att köpa en whopper så står du där. En dryg svenne bakom kassan som tar fel på min beställning och verkar obekymrad. Direkt tänker vi blattar att du är en äcklig fucking rasse som kan gå och knulla sin egen mamma. Men den tanken varar ungefär lika länge som smygrassens (aKa average FBare) snabba rasistiska tankegång när han kliver in i taxin. Ganska fort dör denna känslan för att sedan bara ogilla er och vilja få våran mat. När ni gör fel så vänder vi oss om, skakar på huvudet och beklagar oss över hur patetiska ni är.

Om det vore en broder bakom kassan? Vi har överseende. Vi tänker att brodern har haft en hård dag på jobbet med en dryg chef som heter Anna-Karin och älskar kaffe samt hundar, hästar och yoga. Hon gillar också att be anställda göra saker åt henne som inte ingår i jobbet, t.ex. hämta kaffe åt henne. Fuck hans chef. Han blir lite sen med pommesen men jag ger han en liten "De lugnt" och that extra wink bara för att han ska veta att vi alla sitter i samma båt.

Vi blattar ser att ni svenskar ofta är rädda för oss och er feghet för oss samman, mot er, i större skala än ni tror. Vi ser ner på eran brist på självrespekt. Vi står rakryggade och tar inte skit i samhället, hur mycket ni än försöker ge oss.

Min poäng är att ofta, när du är i ett sammanhang och det finns iallafall två blattar så kommer vi ge varandra signaler om förståelse och solidaritet. Vi kommer per automatik ställa in oss mer negativt mot er svennar och mer positivt i överlag gentemot varandra.

Det spelar ingen roll om vi är adopterade, födda här eller utomlands. När vi ser varandra så identifierar vi varandra fort och håller ihop. Inget händer så inget behöver göras men vi håller ihop.

Många av er svennar är naiva och ser ner på oss som "äckliga korkade babbar som inte kan någonting och bara talar arabiska" men ert problem är att ni har väldigt fel. Vi babbar kan göra någonting och vi har någonting som ni svennar inte har. Stolthet. Ryggrad. Solidaritet. Och vi ser oss alla som separata från majoritetssamhället på något plan (gentemot svennarna dvs).

Till er bröder där ute, känner ni igen er i beskrivningen? Och till er svennar, om ni tycker att ni hatar oss invandrare hårt så anar ni inte hur många fler av oss det finns som hatar er lika mycket. Min fråga till dig, svenne, är hur du förhåller dig till detta? Hur beter du dig och tänker du i dessa situationer? Känner du dig hotad av oss? Om inte, varför det fega beteendet då?

Tråden är fullt seriös, hoppas mod inte gör som de tenderar, att hålla ihop med er suedis.

Mvh

Wow asså...

Jag ser upp till dig och skulle utan tvekan gifta bort alla mina döttrar till dig och bröderna... kanske min egen kvinna också.
(Dock ingår inte "giftesbidrag" i form av kontanter, åsnor, Kentucky fried chicken, kemiska bekämpningsmedel eller något sånt)

Du eee king breee tjooo mannen! Igga inte nu!
Citera
2014-10-25, 20:21
Medlem
Citat:
I en klass med 20 svennar å 4 blattar så blir vi väldigt glada när vi hamnar i samma grupp.
Så ni kan bögknulla varandra?

On another topic, varfor later svenskar forradern Reinfeldt slippa undan. Javla idioter. Hort talas om Hjalten Breivik? Han forsokte doda hela javla norska skit-regeringen, och journalistpacket. Han ar en hjalte.
Citera
2014-10-25, 20:32
Medlem
smiskhasses avatar
Det verkar inte helt ologiskt att personer med gemensam bakgrund söker sig till varandra. Om två personer som är bögar, religösa, samlar på frimärken eller har haft cancer hamnar i samma arbetsgrupp har de säkert ganska mycket gemensamt som de kan finna varandra i.

Jag tror inte på att alla med utländsk bakgrund är lika inskränkta som du påstår.
Citera
2014-10-25, 20:37
Avslutad
Väldigt tråkigt att se sådant förakt etniska svenskar och svenskar med invandrarpåbrå emellan - från båda sidor. Det bådar inte för ett gynnsamt klimat i framtiden. Ett mål för alla borde vara att kunna överbrygga den barriär som man upplever finns emellan olika etniska grupper i Sverige. Oavsett om man är nysvensk eller etnisk svensk gynnas ingen av att det skapas förakt mellan grupperna. Ska Sverige fortsätta vara ett funktionellt och i hög grad välmående samhälle måste en prioritet vara att kunna närma sig varandra med någon form av ambition att acceptera varandra. Det gäller för svenskar som plötsligt måste handskas med att Sverige förvandlats till ett mångkulturellt samhälle, och det gäller för nysvenskar som måste handskas med att delvis tvingas överge ett kulturellt arv i förmån för ett annat. Oavsett om man tycker om Sverige eller inte som nysvensk, och oavsett om man tycker om ett mångkulturellt samhälle som etnisk svensk eller inte, är det mångkulturella samhället någonting man nu får ha som förutsättning för det politiska arbetet. Vad jag menar är att det som är just nu, inte kan göras ogjort. Man måste ha det nuvarande mångkulturella samhället som utgångspunkt. Snarare än att drömma sig tillbaka till ett samhälle som inte längre finns, eller till ett land man eller ens föräldrar lämnat. Det är just barriärerna mellan dessa grupper som måste brytas. Gör de inte det, lär det få starkt negativa konsekvenser. Sådant ser vi redan början på i denna tråd. Vi måste ta hand om varandra. Och för att göra det måste vi först se varandra. Det gör vi inte genom att banta ned varandra till "blattar" och till "svennar".
Senast redigerad av Caesare 2014-10-25 kl. 20:42.
Citera
2014-10-25, 20:41
Medlem
lodiseN666s avatar
Citat:
Khafesho koskeshe bisavad, bia ta khoneye man mikonamet! Översätt det om du har IQ nog din fiskmås. Men du kan väl inte ens lista ut vilket språk det är.

Denna tråd är fullt seriös. Jag påstår inte att alla etniska svenskar är svennar. Givetvis finns det mer upplysta svenskar som inte lever och beter sig såsom det ska vara i "svennebubblan".

Blattar därute fattar vad jag menar. Det finns en slags oskriven allians oss emellan i alla vardagliga situationer. I alla kollektiva sammanhang delar vi in oss per automatik i olika grupper. Emosarna håller ihop, svennarna som älskar att dricka och snacka om gnaget håller ihop, tjejerna som kollar på Big Brother håller ihop. Och vi blattar, nästan oavsett vad, håller ihop. Vi säger det inte rakt ut, vi bara vet hur det ligger till.

Även ni svennar som är kompisar med blattar ska veta att inom er kompiskrets så håller blattarna mer ihop än med er. Om de inte har blivit grovt svennefierade förstås.

Iranier är bögar har jag hört av mina mellanöstern friends
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in