• 1
  • 2
2014-10-24, 23:22
Bannlyst
Tjena!

Har snusat i några månader nu. Brukar snusa General extra strong och Göteborgs vit rape. Köpte en general lössnus första gången faktiskt och provade det. Visst fan är det gudomligt jämfört med påssnus. Men som ni kanske kan tänka er blev det inte en så snygg knådning. Ser ut som att jag stoppat in skit mycket jord i käften så det ser inte så jävla mysigt ut.

Undrar hur ni gör för att få en rund och fin boll. Försökte förjäves, Slutade bara med att jag spillde överallt så jag tog tillslut bara 'jordklumpen' och körde in den i käften. Men skulle gärna vilja få tips på hur man får en fin rund boll.

Såg nu i efterhand att det fanns en sammanfogad tråd för det här. Sorry

Men jävligt tacksam för svar iaf!
Senast redigerad av runkarmedenpingvin 2014-10-24 kl. 23:28.
Citera
2014-10-24, 23:27
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Att bara köra in skiten är ju det bästa, få läppen att forma snusen. Resten sväljer/spottar man ut. Jag kan lägga in snusen jävla snyggt, men ser ut som ett downs syndrom när jag tar ut den, vilket är svårt som fan
Citera
2014-10-24, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Att bara köra in skiten är ju det bästa, få läppen att forma snusen. Resten sväljer/spottar man ut. Jag kan lägga in snusen jävla snyggt, men ser ut som ett downs syndrom när jag tar ut den, vilket är svårt som fan

Haha får se hur det blir när jag ska ta ut den sen :P
Citera
2014-10-24, 23:48
Medlem
Shurikans avatar
Ta bara pekfinger och tumme och baka en triangel mot dosans innerkant, ta upp pajen och därifrån är det bara att skyffla upp den under läppen?
Citera
2014-10-25, 00:07
Medlem
tobazzs avatar
Gör en boll, lägg den exakt i mitten under överläppen och sedan tryck på läppen så den blir lite lös och går åt båda sidor, då är de helt perfekt =)
Citera
2014-10-25, 00:39
Medlem
Packans avatar
Massera försiktigt till en början. Tryck sedan lite hårdare och packa ihop prillan till önskad form och storlek.
Placeras med fördel i överläppens mitt.
Citera
2014-10-25, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shurikan
Ta bara pekfinger och tumme och baka en triangel mot dosans innerkant, ta upp pajen och därifrån är det bara att skyffla upp den under läppen?

Citat:
Ursprungligen postat av tobazz
Gör en boll, lägg den exakt i mitten under överläppen och sedan tryck på läppen så den blir lite lös och går åt båda sidor, då är de helt perfekt =)

Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Massera försiktigt till en början. Tryck sedan lite hårdare och packa ihop prillan till önskad form och storlek.
Placeras med fördel i överläppens mitt.

Tackar för svaren! Så jag testade ännu en gång nu idag och det gick fan betydligt sämre än första gången fattar inte hur haha! Första gången gick faktiskt bra men nu råkade jag ta på tok för mycket så jag mår illa som fan.

Antar att snusa löst kräven en viss skill som man lär sig med erfarenhet :P

Vill ju inte spotta ut något heller. Slöseri förfan !
Citera
2014-10-25, 17:41
Medlem
Köp en prismaster så att du kan använda och snusa under tiden, sedan kan du sitta och öva att rulla prillor under någon vecka eller två utan att lägga in dem. Förr eller senare kommer du att få in känslan för att rulla fina prillor som går att snusa utan att lägga in det med prismastern.
Citera
2014-10-25, 18:06
Medlem
streisands avatar
Brukade baka dom hårt som små bollar innan jag hade utvecklat en ordentlig snusgrop. Nu för tiden kastar man bara in ett nyp och den sitter fint där.
Citera
2014-10-25, 19:44
Medlem
avskum1982s avatar
Gjorde en liten bild i paint så här på lördagskväll då jag inte hade något bättre för mig
Hoppas den hjälper och att min förklaring inte är för svår att tyda.

http://postimg.org/image/eha952za9/

1. Tryck snuset hårt med tummen och pekfingret mot kanten av dosan tills det börjar hålla ihop.
2. Fram med pekfingret så du får mer stabilitet när du lyfter snuset ur dosan. Här skulle vi kunna sluta om du tar en s.k "levande" snus.
3. För den andra handen mot snuset så högra tummen möter vänstra långfingret, högra långfingret möter vänstra pekfingret, vänstra tummen möter högra pekfingret. Det skall bli nästan som en tät försegling mellan snuset och fingrarna.
Tryck försiktigt och rotera snuset mellan fingrarna samtidigt som du pressar snuset. Här kan du välja om du vill göra snuset runt eller till en cylinder, och även hur hård du vill prillan skall bli. En smaksak helt enkelt.

Lycka till!
Citera
2014-10-26, 00:08
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkarmedenpingvin
Tackar för svaren! Så jag testade ännu en gång nu idag och det gick fan betydligt sämre än första gången fattar inte hur haha! Första gången gick faktiskt bra men nu råkade jag ta på tok för mycket så jag mår illa som fan.

Antar att snusa löst kräven en viss skill som man lär sig med erfarenhet :P

Vill ju inte spotta ut något heller. Slöseri förfan !
-sikta inte på att göra en rund fin prilla, själv tar jag den "levande" eller kramar den till en "puck" som jag lägger på tungan och lägger upp den med. Alla har vi våra vanor och ovanor..

Du kan om du nu måste ha en rund, köpa rödalacket, det är grymt lätt att baka och öva om man vill..
Senast redigerad av TobaksHasse 2014-10-26 kl. 00:11.
Citera
2014-10-26, 02:48
Medlem
Vem0ths avatar
Börja med finkornigt snus, Granit är en bra början.

Jag tar en nypa med pek- och långfinger och tummen, bakar ihop en oval prilla, försöker samla ihop de smulor som försökt smita ifrån sedan in under läppen. Inte centralt utan ovanför hörntanden vilket tillåter att prillan inte bryts itu så lätt när man pratar eller dricker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in