2014-10-26, 07:53
Medlem
Packans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkarmedenpingvin
Tackar för svaren! Så jag testade ännu en gång nu idag och det gick fan betydligt sämre än första gången fattar inte hur haha! Första gången gick faktiskt bra men nu råkade jag ta på tok för mycket så jag mår illa som fan.

Antar att snusa löst kräven en viss skill som man lär sig med erfarenhet :P

Vill ju inte spotta ut något heller. Slöseri förfan !

Tror minsann Runkarn borde införskaffa en
PrisMaster
Citera
2014-10-26, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Tror minsann Runkarn borde införskaffa en
PrisMaster

Skulle inte vara helt fel men känns mer 'bad-ass' att knåda med händerna
Citera
2014-10-26, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avskum1982
Gjorde en liten bild i paint så här på lördagskväll då jag inte hade något bättre för mig
Hoppas den hjälper och att min förklaring inte är för svår att tyda.

http://postimg.org/image/eha952za9/

1. Tryck snuset hårt med tummen och pekfingret mot kanten av dosan tills det börjar hålla ihop.
2. Fram med pekfingret så du får mer stabilitet när du lyfter snuset ur dosan. Här skulle vi kunna sluta om du tar en s.k "levande" snus.
3. För den andra handen mot snuset så högra tummen möter vänstra långfingret, högra långfingret möter vänstra pekfingret, vänstra tummen möter högra pekfingret. Det skall bli nästan som en tät försegling mellan snuset och fingrarna.
Tryck försiktigt och rotera snuset mellan fingrarna samtidigt som du pressar snuset. Här kan du välja om du vill göra snuset runt eller till en cylinder, och även hur hård du vill prillan skall bli. En smaksak helt enkelt.

Lycka till!

Tack så mycket för att du tog dig tid att svara så utförligt ! Ska testa att göra som du skrev :P Har gått skit hittills haha. Spiller som fan överallt varje gång :P
Citera
2014-10-27, 00:11
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkarmedenpingvin
Tack så mycket för att du tog dig tid att svara så utförligt ! Ska testa att göra som du skrev :P Har gått skit hittills haha. Spiller som fan överallt varje gång :P

Lite spill har ingen dött av. Träning och erfarenhet är framgång. Du kommer hitta vad som funkar för dig. Ibland tar det bara lite tid
Citera
2016-04-24, 12:35
Bannlyst
Jag lägger upp snuset på fingertopparna och knådar tills jag får en stabil boll, ibland lossnar det men fan, det är ju lössnus trotts allt.

Gör ni på samma sätt som jag?
Citera
2016-04-25, 00:21
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag lägger upp snuset på fingertopparna och knådar tills jag får en stabil boll, ibland lossnar det men fan, det är ju lössnus trotts allt.

Gör ni på samma sätt som jag?

Jag brukar ta en nypa och lägga i vänster handflata för att sedan forma den med högerhandens tumme, pekfinger och långfinger
Citera
2016-04-25, 00:25
Medlem
Jag kan fan inte vara den enda som inte bakar? Misstänker att de som bakar är de som inte snusat allt för länge.

Man öppnar dosan & trycker ner fingrarna för att sedan trycka upp under läppen. Tar 3 sek, svårare än så är det inte.
Citera
2016-04-25, 21:02
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Jag kan fan inte vara den enda som inte bakar? Misstänker att de som bakar är de som inte snusat allt för länge.

Man öppnar dosan & trycker ner fingrarna för att sedan trycka upp under läppen. Tar 3 sek, svårare än så är det inte.
Man vill nästan skämmas när man ser någon baka en snus med fingrarna för att sedan lyfta upp läppen och lägga den på plats. En del gör det med portionssnus också ser ut som om personen är handikappad. De borde skaffa en annan börda istället.
Citera
2016-04-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Man vill nästan skämmas när man ser någon baka en snus med fingrarna för att sedan lyfta upp läppen och lägga den på plats. En del gör det med portionssnus också ser ut som om personen är handikappad. De borde skaffa en annan börda istället.

Ja det är skrämmande. & som du nämner, 'lyfta upp läppen' ..vad i hela..

Personer som lyfter läppen och fixar med portionssnus(!) borde inte ens ha rösträtt.
Citera
2016-04-26, 18:33
Citat:
Ja det är skrämmande. & som du nämner, 'lyfta upp läppen' ..vad i hela..

Personer som lyfter läppen och fixar med portionssnus(!) borde inte ens ha rösträtt.
För det är ju så jävla smart att snusa över huvud taget.
Citera
2016-04-26, 18:39
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:

Jag bakar till den innan, klart jag kan sätta in levande men det är inget jag föredrar. Skönare med en bakad som rinner jämnt, räcker betydligt längre också. Jag har snusat sen jag var ett litet barn.

De som har problem med att baka, mitt tips är att bara knåda prillan mot doskanten till den blir nog kompakt för att plocka upp. Sen är det bara att baka till den och stoppa in. Det här tipset finns antagligen redan skrivet här men har inte förmått mig att läsa igenom tråden.
Citera
2016-04-26, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
För det är ju så jävla smart att snusa över huvud taget.

Handlar inte om det är smart eller inte. Det är tillfredsställande, inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in