Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-24, 12:30
  #1
Medlem
Blir nog Uruguay i februari för min del, nån som varit där som kan berätta lite om landet å vad man kan se?
Citera
2014-10-24, 13:50
  #2
Medlem
dreggells avatar
Fotboll, god mat och weed.
Citera
2014-10-24, 14:53
  #3
Medlem
Spackelackans avatar
Montevideo är en skön stad med en hel del museer och kultur om man gillar sådant. En annan sak som du absolut bör göra är att ta flyget/båten över till Buenos Aires (Argentina) för att käka världens bästa kött och flirta med Sydamerikas vackraste tjejer
Citera
2014-10-24, 15:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Montevideo är en skön stad med en hel del museer och kultur om man gillar sådant. En annan sak som du absolut bör göra är att ta flyget/båten över till Buenos Aires (Argentina) för att käka världens bästa kött och flirta med Sydamerikas vackraste tjejer

sydamerikas NAST snyggaste tjejer!
Citera
2014-10-24, 21:38
  #5
Medlem
O.J-Kushs avatar
Offtopic, argentinskorna ser bra ut, definitivt, men inget i jämförelse med Colombianskorna eller Venezuelanskorna eller vad dem heter haha..


Ontopic, Punta del Diablo, surfar by, laidback, inga discon eller större barer.. Men skön stämning, schyssta stränder bra surf.. Sen har vi Cabo Polonia (tror det hette så) som var grymt , en bit söder om detta, pytteliten by där allt kretsar runt att vara laidback och festen är en brasa på stranden utanför byns enda bar.. Tror det ska gå att surfa där men var inga vågor alls när jag var förbi..

Montevideo var en städad storstad, kändes som att vara i Europa på gott och ont..

Punta del este for jag aldrig till, men ska vara rätt bra fest med mycket turister..
Citera
2014-10-24, 22:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
Offtopic, argentinskorna ser bra ut, definitivt, men inget i jämförelse med Colombianskorna eller Venezuelanskorna eller vad dem heter haha..


Ontopic, Punta del Diablo, surfar by, laidback, inga discon eller större barer.. Men skön stämning, schyssta stränder bra surf.. Sen har vi Cabo Polonia (tror det hette så) som var grymt , en bit söder om detta, pytteliten by där allt kretsar runt att vara laidback och festen är en brasa på stranden utanför byns enda bar.. Tror det ska gå att surfa där men var inga vågor alls när jag var förbi..

Montevideo var en städad storstad, kändes som att vara i Europa på gott och ont..

Punta del este for jag aldrig till, men ska vara rätt bra fest med mycket turister..


Bara jag som ar fjollig eller haller du med om att vattnet var SNUSKIGT kallt!
Citera
2014-10-25, 00:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badis
sydamerikas NAST snyggaste tjejer!

hahaha!

...och de snyggaste är?
Citera
2014-10-25, 00:15
  #8
Medlem
O.J-Kushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badis
Bara jag som ar fjollig eller haller du med om att vattnet var SNUSKIGT kallt!

Rätta mig om jag har fel men du är väl rätt van vin Karibien i Colombia? Där var det 100gånger varmare, även om jag kan hålla med om att det var rätt svalt så var det ju rätt varmt på dagarna, lätt så man kan glida i shorts på stranden, surfa utan att frys ihjäl, (men det var inte så varmt heller) hehe.. Och sen på kvällen ta på sig en lite tjockare tröja utan att svettas ihjäl. I Montevideo gick jag omkring i jeans oftast.

Var där i slutet av December..
Citera
2014-10-25, 00:16
  #9
Medlem
O.J-Kushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
hahaha!

...och de snyggaste är?

Nu tar jag orden från Badis mun här, COLOMBIA!
Citera
2014-10-25, 09:55
  #10
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
hahaha!

...och de snyggaste är?

Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
Nu tar jag orden från Badis mun här, COLOMBIA!
Smaksak. Gillar man vita "Europeiska" tjejer så är Argentina (Och i viss mån Uruguay) att föredra. Gillar man brunare tjejer med litet neger/indianblod i genomet så gillar man colombianskor/venezuelanskor.
Citera
2014-10-26, 01:32
  #11
Medlem
O.J-Kushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Smaksak. Gillar man vita "Europeiska" tjejer så är Argentina (Och i viss mån Uruguay) att föredra. Gillar man brunare tjejer med litet neger/indianblod i genomet så gillar man colombianskor/venezuelanskor.
Sant, men medans argentinskorna är lite svår flirtade så är ju colombianskorna sjukt flirtiga och dansar mer än gärna en reggeaton meddig, vet du ej hur detta ser ut så kika på youtube
Citera
2014-10-26, 01:46
  #12
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
Sant, men medans argentinskorna är lite svår flirtade så är ju colombianskorna sjukt flirtiga och dansar mer än gärna en reggeaton meddig, vet du ej hur detta ser ut så kika på youtube
Jo det är sant att argentinskorna kan vara litet fina i kanten. Det krävs litet jobb innan det blir åka av om man säger så hehe, men är man bara städad så funkar det till slut och arbetsinsatsen är absolut värd det! Dock så skall ingen skugga falla över señoritorna där uppe i norra Sydamerika! Väldigt fina dom med!

Därför är uruguayanskorna en bra medelväg! Hyfsat argentinska till utseendet men inte lika svårflirtade. Min väldigt argentinska hustru hävdar dessutom bestämt att alla uruguayanskor är putas, och om det stämmer så kommer TS att få en trevlig semester hehehe
__________________
Senast redigerad av Spackelackan 2014-10-26 kl. 01:53.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2465896

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback