2014-10-24, 12:45
Citat:
Ursprungligen postat av KletTvek
1. Bättre lukt

2. Bättre smak

3. Spara pengar

4. Efter 15 år är du i princip helt frisk igen, som du aldrig rökt. Lev ca 15 år längre.

5. Förbättra dina sinnen, bättre hjärnaktivitet.

6. Få vitare tänder.

Lite ollika jag kom på, röker själv cigaretter.

Bättre lukt och smak får jag av cannabis, aptit också.
Har gjort ett uppehåll på 25-30år och blev piggare redan efter två tre dagar. Vaddå 15 år?!
Kortidsminnet blir sämre av cannabis, men det är kanske det man vill uppnå? Slippa vardagsproblem som man ofta förstorar och ältar.
Tänderna? Tja, kanske det.

Röker jag, dricker jag mindre. Bättre för min kropp i alla fall. Något dyrare dock.
Citera
2014-10-24, 14:28
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Ett tidigare inlägg av mig, angående detta;
(FB) Positiva och negativa effekter av cannabis?

Du har gjort ett klokt val, lycka till!
Citera
2014-10-24, 14:50
Medlem
ts.nows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KletTvek
1. Bättre lukt

2. Bättre smak

3. Spara pengar

4. Efter 15 år är du i princip helt frisk igen, som du aldrig rökt. Lev ca 15 år längre.

5. Förbättra dina sinnen, bättre hjärnaktivitet.

6. Få vitare tänder.

Lite ollika jag kom på, röker själv cigaretter.
Jag tror du fått allt om bakfoten, tråden handlar om cannabis, inte cigg.
Citera
2014-10-24, 22:13
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Finns inga fördelar med att sluta röka. Levde utan röka tills jag började röka, rökte sporadiskt några år, började röka dagligen, rökte dagligen i 5+ år, slutade ganska abrupt att röka i några månader. Det jag märkte av var att det var jäkligt träligt att sova första 2-3 dagarna, och att jag svettades mer. Förutom det så märkte jag ingen skillnad i vardagen, förutom att mina eftermiddagar/kvällar var betydligt tråkigare/innehålls lösare. Jag blev också sämre på att hantera stress i vardagen när jag var utan cannabis, är en mycket mer harmonisk person med cannabis, även om jag inte röker på vardagen så är man lugnare dagen efter man rökt..

Cannabis kanske inte är för alla, men i mitt fall är det enbart positivt för livet... Så det blir sämre utan cannabis..

På gott och ont så har jag lovat mig själv att röka gräs tills jag dör (Har även lovat mig själv att _alltid_ ha tillgång till cannabis, och det har funkat i några år i allafall, men jobbar hårt för att alltid ha mer tillgång).
Citera
2014-10-24, 22:16
Medlem
COCAINE.MAFIAs avatar
Dra ner på rökat till helger osv istället Tycker man får ut mer av det då hehe
Citera
2014-10-25, 16:42
Medlem
KletTveks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ts.now
Jag tror du fått allt om bakfoten, tråden handlar om cannabis, inte cigg.

Fast det är samma hälsoeffekter som drabbar dig.
Citera
2014-10-25, 16:42
Medlem
7.3s avatar
Man får bättre kondition
Citera
2014-10-25, 17:04
Medlem
lagomtjocks avatar
Du blir definitivt smartare!

Cannabis gör dig till en idiot. Detta är 100% bevisat.
Bättre då att börja med riktigt knark som ger energi och kreativitet, rekommenderar amfetamin för ändamålet alla gånger.
Mycket bättre knark med mera "bang for the buck" så att säga!
Istället för att sitta i en soffa, tänka på livets mening, bli hungrig och äta massa skräp för att sedan somna så kommer du att bli pigg, snabb, spontan och träffa nya intressanta människor som du kan hitta på skoj grejor med. Typ vara ute på nätterna och sno grejor för att få råd med mera tjack, och för att det är fett roligt såklart.

Eller så är du lite smart och skippar knark helt och hållet, anpassar dig till samhällets regler och normer och får ett mycket bättre, hälsosammare och lyckligare liv garanterat.

Ditt val helt och hållet.
Senast redigerad av lagomtjock 2014-10-25 kl. 17:07.
Citera
2014-10-25, 17:13
Medlem
datzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagomtjock
Du blir definitivt smartare!

Cannabis gör dig till en idiot. Detta är 100% bevisat.
Bättre då att börja med riktigt knark som ger energi och kreativitet, rekommenderar amfetamin för ändamålet alla gånger.
Mycket bättre knark med mera "bang for the buck" så att säga!
Istället för att sitta i en soffa, tänka på livets mening, bli hungrig och äta massa skräp för att sedan somna så kommer du att bli pigg, snabb, spontan och träffa nya intressanta människor som du kan hitta på skoj grejor med. Typ vara ute på nätterna och sno grejor för att få råd med mera tjack, och för att det är fett roligt såklart.

Eller så är du lite smart och skippar knark helt och hållet, anpassar dig till samhällets regler och normer och får ett mycket bättre, hälsosammare och lyckligare liv garanterat.

Ditt val helt och hållet.

http://nyheter24.se/nyheter/forsknin...s-for-ungas-iq
Citera
2014-10-25, 17:18
Medlem
lagomtjocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datz
I call bullshit!
Men för all del, rök på bara om det känns bra!
Vem fan bryr sig..
Citera
2014-10-25, 17:21
Medlem
lagomtjocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datz
Skulle tippa på att dagens ungdom har en medel-iq på typ 70 så det kanske inte kan bli så mycket sämre med att "marinera hjärnan" i thc ändå.
Haha!
Citera
2014-10-25, 17:24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
I call bullshit!
Men för all del, rök på bara om det känns bra!
Vem fan bryr sig..

Citat:
Skulle tippa på att dagens ungdom har en medel-iq på typ 70 så det kanske inte kan bli så mycket sämre med att "marinera hjärnan" i thc ändå.
Haha!
Var så god: senaste rönen i frågan: http://www.ecnp-congress.eu/presenta.../P.6.d.016.pdf
Den är även publicerade i European Neuropsychopharmacol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in