• 1
  • 2
2014-10-24, 04:28
Medlem
Hallå! Har bestämt mig för ett uppehåll på obestämd tid. Rökte genom hela gymnasiet och har hela tiden insett att det varit onödiga pengar och onödigt överlag men aldrig riktigt satt ner foten, och det är dags för det nu.

Så vad tror ni är de främsta fördelarna med att ha sluta röka psykiskt/fysiskt i jämförelse med en typisk stoner? längesen som jag hörde olika teorier av folk jag inte känner.
Citera
2014-10-24, 04:32
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerXL
Hallå! Har bestämt mig för ett uppehåll på obestämd tid. Rökte genom hela gymnasiet och har hela tiden insett att det varit onödiga pengar och onödigt överlag men aldrig riktigt satt ner foten, och det är dags för det nu.

Så vad tror ni är de främsta fördelarna med att ha sluta röka psykiskt/fysiskt i jämförelse med en typisk stoner? längesen som jag hörde olika teorier av folk jag inte känner.

100%.
Citera
2014-10-24, 05:40
Medlem
BigFatCones avatar
En klar nackdel är ju att du inte kommer att kunna vara stekt. Det är trots allt rätt trevligt.

Frågan jag ställer mig är varför vill du sluta? Mår du dåligt när du röker? Är du lat? Sköter du ditt jobb? Ger det dig några problem?
Citera
2014-10-24, 06:07
Medlem
Om du har upplevt dig bli seg eller dimmig i huvudet så kan det släppa: sådana bieffekter kan åtminstone jag känna av i någon/några dag/-ar trots ett ytterst måttligt rökande. Ifall du ser det som en fördel att vara klartänkt. Annars kanske din hals kommer att tacka dig, vem vet?

Sen får du såklart tid till att göra annat -- typ origami.
Citera
2014-10-24, 06:10
Bannlyst
Onödigt att åka dit för gräs. Tar lång tid innan man blir av med skiten ifrån kroppen helt.
Citera
2014-10-24, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Injectionz
Onödigt att åka dit för gräs.

Är det? Jag som trodde att jag tvingades betala skatt just för att staten ska kunna mobba befolkningen under den.
Citera
2014-10-24, 06:21
Medlem
Sittkissares avatar
Du slipper risken av en överdos.
Citera
2014-10-24, 07:24
Medlem
Du slipper vara så jävla seg dagen efter om du ska upp och jobba, speciellt på brunt! Rökte ett par feta igår (brunt) och nu på jobbet går jag runt som en jävla zombie (som så många gånger förr) haha
Citera
2014-10-24, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Du slipper risken av en överdos.
Hoppas du skämtar.
Citera
2014-10-24, 08:54
Medlem
waikikiis avatar
Ärligt talat så är inte de positiva effekterna direkt märkbara men man spar en jävla massa pengar vilket är trevligt.
Citera
2014-10-24, 11:33
Medlem
KletTveks avatar
1. Bättre lukt

2. Bättre smak

3. Spara pengar

4. Efter 15 år är du i princip helt frisk igen, som du aldrig rökt. Lev ca 15 år längre.

5. Förbättra dina sinnen, bättre hjärnaktivitet.

6. Få vitare tänder.

Lite ollika jag kom på, röker själv cigaretter.
Citera
2014-10-24, 12:39
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Ärligt talat så är inte de positiva effekterna direkt märkbara men man spar en jävla massa pengar vilket är trevligt.

Måste hålla med här, och så slipper man att bli blåst av sin snikna jävla kran.
(nä, jag har ingen annan )

600 spänn för knapp 3g som han rullar till sina jävla tunna pinnar.
Tror han att jag är helt jävla pantad?!
Sa Tack, men nej tack (trots att jag är sugen och inte vill dricka istället) när han ringde och undrade om det skulle vara något idag, påpekade även att jag var missnöjd. Tror inte att han fattade, eller så skiter han i att han blåser mig/oss.

SÅNT slipper du!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in