2014-10-20, 21:48
Medlem
Mådde till exempel illa av Cisordinol i ett par år sen några år med annat så blev det Cisordinol igen och då blev jag bara dåsig, det är som att min hjärna ändras ibland.

med Abilify kändes det som att nåt var trasigt i huvet och lite yr (rätt tragiskt att dom skrev ner "huvudvärk" i journalerna fast jag sa aldrig nåt om värk, visar vad psykiatrin går för.
Citera
2014-10-21, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av urgammal
Bipolär, kvinna, endomorf, tycker Abilify ökar både kvantitet och kvalitet på sexlivet. Har inte känt av någon tydlig prolaktinökning (upplevde det på Risperdal och Seroquel)

Tack för svar.
Citera
2014-10-22, 08:19
Medlem
warlocs avatar
Man, asperger, 30mg Abilify. Det bästa som hänt mig. Ingen dep eller ångest och inga biverkningar.
Citera
2014-11-29, 00:31
Medlem
Har precis höjt abilify från 5 mg till 10 mg. Nån som märkt nån skillnad biverkningsmässigt? Vet att det är en låg dos.
Citera
2014-11-29, 04:49
Medlem
Ligger på 25 mg. Har inga biverkningar.
Citera
2014-11-29, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comatose
Ligger på 25 mg. Har inga biverkningar.

Tack för ditt svar. Inte märkt några biverkningar nu på 10 mg.
Citera
2014-12-08, 15:42
Medlem
Tjo har precis börjat med abilify och hoppade rakt på 15mg då effekten behövs direkt. Förstår att biverkningarna i början blir värre när man inte trappar upp men har en del problem med illamående och rastlöshet och undrar om någon vet om de vanligtvis är övergående biverkningar eller om jag kommer få dras med dethär?
Citera
2014-12-08, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komposthoran
Tjo har precis börjat med abilify och hoppade rakt på 15mg då effekten behövs direkt. Förstår att biverkningarna i början blir värre när man inte trappar upp men har en del problem med illamående och rastlöshet och undrar om någon vet om de vanligtvis är övergående biverkningar eller om jag kommer få dras med dethär?

För mig varar illamåendet bara några enstaka dagar. Rastlöshet kan gå bort - eller inte. Tror den är största nackdelen med Abilify. För mig var den ändå värst i början, alla blir dock inte av med den.
Citera
2014-12-08, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgammal
För mig varar illamåendet bara några enstaka dagar. Rastlöshet kan gå bort - eller inte. Tror den är största nackdelen med Abilify. För mig var den ändå värst i början, alla blir dock inte av med den.

Okej tack för svar, just nu känns det inte som att den gör det den ska ändå så det spelar väl ingen jätteroll men jag får ge det lite mer tid än en vecka kanske.
Citera
2014-12-09, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komposthoran
Okej tack för svar, just nu känns det inte som att den gör det den ska ändå så det spelar väl ingen jätteroll men jag får ge det lite mer tid än en vecka kanske.

En vecka är lite kort tid ja. Tålamod är en dygd. Men blir det för jäkligt ska du givetvis höra av dig till farbror/tant doktorn. Hoppas det ordnar sig!
Citera
2019-11-18, 02:21
Medlem
oggethedoggs avatar
Abilfy orsakade brutala Extrapyramidala biverkningar. Det är den värst smärtan jag upplevt, brutala smärtsamma kramper som inte går att stoppa runt mun och svaljområdet. Jag kunde fått midazolam men sosseläkaren tyckte jag förtjänade en medicin som inte fungerade istället. För jag har historik av några besök på sjukan pga tramadolkramp. Så fick Akineton, rävgift. Till slut gick biverkningarna över men det var efter 9 timmars lidande. Gjorde så ont så jag slog hål i väggen och allt skin på knogen var puts väck, blodig som fan.

FRUKTANSVÄRD MEDICIN
Citera
2019-12-05, 19:19
Medlem
Vissa här skriver om "zombieeffekten". Vad innebär det? Hur känns det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in