Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-19, 07:00
  #1
Medlem
Ullenobehags avatar
Vet inte riktigt vart jag skulle lägga tråden, men blev det fel så hoppas jag att den flyttas.


http://blogg.varldenidag.se/birros-b...borde-skammas/


Detta är en av anledningen att jag gillar Marcus Birro, han vågar uttrycka sig utan floskler och äckliga PK Lagliga ord. Även om han förespråkar invandring då han är KD:are så är han enligt mig väldigt vettig.

Tror ni aset Özz Nûjen kommer att fortsätta med vidriga hån mot Åkesson i framtiden nu när folk har sett honom för vad han är, ett riktigt äckligt svin?

Sveriges komiker är clowner, dom hade inte ens kunnat få mig att flabba om jag så var hög på vilken rolig drog som helst.
__________________
Senast redigerad av Ullenobehag 2014-10-19 kl. 07:03.
Citera
2014-10-19, 07:10
  #2
Medlem
Min syn av Birro förändrades plötsligt till något positivt. Har alltid tyckt att han var irriterande när han kommenterade fotboll.
Citera
2014-10-19, 07:21
  #3
Medlem
Gabriel Knights avatar
Mobbing ska motarbetas i alla led så där håller jag med honom. Man behöver inte hålla med i den andres åsikter men man ska alltid respektera människor oavsett om de är sjuka eller inte.
Tyvärr sysslar dagens svenska komiker enbart på med mobbing och drar skämt under bältet oavsett vad eller vilka de skämtar om vilket gör att mobbingen blir alltmer subtil och accepterad i samhället vilket Birro även antyder i sin krönika. Tyvärr blir det nog ingen förändring så länge folk skrattar med dem och förstärker det hela.
__________________
Senast redigerad av Gabriel Knight 2014-10-19 kl. 07:23.
Citera
2014-10-19, 07:38
  #4
Medlem
William Hainess avatar
Jag sa detta i skvallertråden, men detta är bara ren självprojicering från Birros sida.

Han känner sig själv illa behandlad av... ptjae, allt och alla? Och ser då en möjlighet att slå mynt av Åkessons situation.

Folk är lättlurade.
Citera
2014-10-19, 07:53
  #5
Medlem
Tror inte Åkesson bryr sig om vad nollor som Özz turk på burk säger... folk som flyr sina länder är patetiska nollor.. värdelösa människor helt enkelt.

Lil Åke kommer komma tillbaka starkare än någonsin och nästa val kommer han vara med och leda landet.. jobbigt läge då för alla haters

Bra skrivet av Birro håller helt med om allt.
Citera
2014-10-19, 08:10
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag sa detta i skvallertråden, men detta är bara ren självprojicering från Birros sida.

Han känner sig själv illa behandlad av... ptjae, allt och alla? Och ser då en möjlighet att slå mynt av Åkessons situation.

Folk är lättlurade.


Ja, de har mycket gemensamt, samma "sjukdom" och Åkesson är nog också på samma behandlingshem som Birro var på också
Citera
2014-10-19, 08:43
  #7
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ullenobehag
Sveriges komiker är clowner, dom hade inte ens kunnat få mig att flabba om jag så var hög på vilken rolig drog som helst.

Svenska komiker (åtminstone de jag har sett, för jag undviker dem på grund av tidigare upplevd pinsamhetsfaktor när en del av dem har försökt sig på stand up) är som medeltidens narrar, då i tjänst hos furstar och kungar, nu istället hos det regimlojala etablissemanget. Även om vissa av dem skrattar när narren någon gång kommer med sina plumpa skämt och föga subtilt förlöjligar någon som har hamnat i onåd hos härskaren, så känner förmodligen alla mer bildade och sofistikerade människor alltid ett visst förakt för narren och känner nog inte alltför sällan att de skulle helst vilja avhysa denne med en välplacerad spark. Lyckligtvis för våra nutida narrar är svenskar inte värst bildade, oavsett om det gäller den allra fattigaste familjen eller de högsta makthavarna. Faktum är att i vårt nutida svenska samhälle brukar allt från "kulturarbetare" till "journalister" inkräkta på narrens traditionella verksamhetsområde.
__________________
Senast redigerad av Europe 2014-10-19 kl. 08:48.
Citera
2014-10-19, 09:29
  #8
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ullenobehag
Vet inte riktigt vart jag skulle lägga tråden, men blev det fel så hoppas jag att den flyttas.


http://blogg.varldenidag.se/birros-b...borde-skammas/


Detta är en av anledningen att jag gillar Marcus Birro, han vågar uttrycka sig utan floskler och äckliga PK Lagliga ord. Även om han förespråkar invandring då han är KD:are så är han enligt mig väldigt vettig.

Tror ni aset Özz Nûjen kommer att fortsätta med vidriga hån mot Åkesson i framtiden nu när folk har sett honom för vad han är, ett riktigt äckligt svin?

Sveriges komiker är clowner, dom hade inte ens kunnat få mig att flabba om jag så var hög på vilken rolig drog som helst.
Du gnäller på att Özz Nûjen går på JÅ...
Men du kallar själv honom, "aset", "ett riktigt äckligt svin" och en clown...
Vari ligger skillnaden menar du?
Citera
2014-10-19, 09:30
  #9
Medlem
Han skriver att det är fler komiker än Özz som hånar o hatar Jimmie Åkesson efter hans sjukskrivning, vilka är de och var kan man läsa deras hån och hat?
Citera
2014-10-19, 10:02
  #10
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Han skriver att det är fler komiker än Özz som hånar o hatar Jimmie Åkesson efter hans sjukskrivning, vilka är de och var kan man läsa deras hån och hat?
Det är bara Martin Soneby hittills av komikerna vad jag hittat.

Citat:
Martin Soneby är komiker och tidigare medarbetare på Sveriges Radio:

"Tja sitter och fnular på ett skämt om typ myten om de apatiska partiledarna som blåser systemet hör av dig med input", twittrar han till Jimmie Åkesson.

Rätt fyndigt faktiskt.
Citera
2014-10-19, 10:42
  #11
Medlem
Ganska bra skrivet av Birro...
Går jävligt bra att mobba åt det hållet..... Tänk om det vore Daniel Riasat typ..man sagt typ att det är så jobbigt att vara invandrare så man blir utbränd. .... Då tog det nog fyr i antirasist mobben..
Så Özz Nujen du är en tvättäkta idiot och mobbare som Sverige skrattar åt.
Citera
2014-10-19, 10:47
  #12
Medlem
Tänk att Marcus Birro av alla människor skulle vara i bräschen för ett nytt Sverige. Jag känner en konservativ vind dra igenom landet. En revolution från ungdomar ungefär som vänstern på 70-talet. Dom här så kallade komikerna som Magnus Betner och Özz Nujen som ju faktiskt inte får en att skratta. Jag har gett dom en chans och jag började inte ens småle en enda gång. Förresten är inte dom underhållare? Vad har dom i politiken att göra? Ingen underhållare med självrespekt tar politisk ställning, förutom som en del av hens persona (hen vilket jävla skitord från bittra feminister som torkar sig själva med Metros krönikor när dom bara har sig själva att skylla för att dom har ful rumpa, är skilda, är tjocka osv).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback