Citat:
Ursprungligen postat av
CamLem
I vilken tråd var det där han ifrågasätts?
Det där med att han aldrig visar sin bil helt i bild bakifrån har jag inte reagerat på tidigare, men om det är som det sägs här att han säger att det är en 100D när det är en 75D så är det ett patetiskt bevis på att han vill verka bättre än han egentligen är.
För min del kan det kvitta vilken modell det är, hade varit nöjd med vilken som, tror inte ens jag hade kunnat leasa en 75D. Rent kostnadsmässigt.
Lasse har tidigare på sin blogg skrutit vitt och brett om sin svarta Tesla S, 100D - dvs värsta modellen Han har även visat nära bilder på den.
Men, kontrollerar man Lasse genom någon av de tjänster som finns över privatpersoner, folkbokföring, företagsregister och fordonsregister hittar man tydligt bara en S 75D av 2017 års modell vilken är ett kraftigt nedköp från Lasses, eller hans företags tidigare S 100D 2018
Eller också har Lase ljugit om sin Tesla och simpelt klistrat på en felaktig modellbeteckning. S.k dekaltrimning...
Teslan, YKE 833 är en leasad svart 75D av 2017 års modell och registrerad på Lasses företag - Ängsjödal Text AB (559078-4640), ett 50 000:- bolag.
Frågan är ju varför han inte ändrar detta bolag till ett 25 000:- vilket är möjligt idag och som AK sätter in någon annan tillgång via en s.k apportemission. På så sätt får ju Lasse loss lite kontanter...
I Ängsjödal text AB som är Lasses huvudsakliga bolag sitter enbart han själv och hans syster i styrelsen. Inte eLena. På så sätt har han skyddat bolaget ifall Lasse och eLena skulle gå skilda vägar.
Lasses syster bor själv i den del av Kungsbacka kommun som är bland de rikaste i landet i en av de rikaste kommunerna och samtidigt Göteborgs gräddhylla