2020-04-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
I vilken tråd var det där han ifrågasätts?

Det där med att han aldrig visar sin bil helt i bild bakifrån har jag inte reagerat på tidigare, men om det är som det sägs här att han säger att det är en 100D när det är en 75D så är det ett patetiskt bevis på att han vill verka bättre än han egentligen är.
För min del kan det kvitta vilken modell det är, hade varit nöjd med vilken som, tror inte ens jag hade kunnat leasa en 75D. Rent kostnadsmässigt.

Lasse har tidigare på sin blogg skrutit vitt och brett om sin svarta Tesla S, 100D - dvs värsta modellen Han har även visat nära bilder på den.

Men, kontrollerar man Lasse genom någon av de tjänster som finns över privatpersoner, folkbokföring, företagsregister och fordonsregister hittar man tydligt bara en S 75D av 2017 års modell vilken är ett kraftigt nedköp från Lasses, eller hans företags tidigare S 100D 2018

Eller också har Lase ljugit om sin Tesla och simpelt klistrat på en felaktig modellbeteckning. S.k dekaltrimning...

Teslan, YKE 833 är en leasad svart 75D av 2017 års modell och registrerad på Lasses företag - Ängsjödal Text AB (559078-4640), ett 50 000:- bolag.
Frågan är ju varför han inte ändrar detta bolag till ett 25 000:- vilket är möjligt idag och som AK sätter in någon annan tillgång via en s.k apportemission. På så sätt får ju Lasse loss lite kontanter...

I Ängsjödal text AB som är Lasses huvudsakliga bolag sitter enbart han själv och hans syster i styrelsen. Inte eLena. På så sätt har han skyddat bolaget ifall Lasse och eLena skulle gå skilda vägar.
Lasses syster bor själv i den del av Kungsbacka kommun som är bland de rikaste i landet i en av de rikaste kommunerna och samtidigt Göteborgs gräddhylla
Senast redigerad av Satilamannen 2020-04-22 kl. 11:05.
Citera
2020-04-22, 11:05
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Se på hans kroppsbyggnad så inser du ju att han knappast värmer upp med 35kg. Han kanske maxar mer än 35 men någon uppvärmning är det knappast.
Eller så var 35kg Lenas uppvärmning.

Dagens höna av en fjäder måste ju vara maskinhallen på 30 kvadratmeter? De flesta skulle väl kalla det för ett garage?

Eller finns det någon juridisk skattemässig definitionsskillnad?

På tal om kroppsbyggnad, någon som hört hur det gått för jägarsoldat Wilderäng med pannbenet och hans 30-kilos säck?

https://cornucopia.cornubot.se/2018/07/marschtraning-med-nya-ryggsacken.html
Citera
2020-04-22, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parallax
På tal om kroppsbyggnad, någon som hört hur det gått för jägarsoldat Wilderäng med pannbenet och hans 30-kilos säck?

https://cornucopia.cornubot.se/2018/07/marschtraning-med-nya-ryggsacken.html

Blev det nåt mer inlägg efter det där utlovade försöket på 5km med 30kg packning?

Beträffande frågan om vad som hänt så har han ju övergått från att ofta ha haft ganska intressanta blogginlägg med resonemang utanför vad mainstream media skriver. Dessutom var dom oftast genomtänkta.

Nu öser han ut skräp, ibland rena fantasier utan att faktagranska, och sina egna ihopfantiserade sagor beskriver på ett sånt sätt som att det vore fakta.
När han sedan blir ifrågasatt så saknar han totalt ödmjukheten och inse att han haft fel, istället spyr han ut ännu mer dynga av konstiga förklaringar och argument. När det sedan inte hjälper så angriper han budbäraren.

Då slutar det alltid med att den som ifrågasatt honom mår dåligt, är begåvningsutmanad, och sist men inte minst så drar han till med att budbäraren projicerar. Personen ska ibland gärna söka hjälp också, och ta medicin.

Vilket leder in mina tankar på att det egentligen är Lasse själv som mår dåligt och projicerar det på andra. Kanske han redan medicinerar själv och det är vad som påverkat omdömet? Jag tänkte tidigare ett tag att han var lite för förtjust i sina viner men just dessa ständiga påhopp med psykoanalyser får mig och tro att han alltså redan haft egen kontakt med den sortens vård.
Citera
2020-04-22, 11:37
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Blev det nåt mer inlägg efter det där utlovade försöket på 5km med 30kg packning?

Beträffande frågan om vad som hänt så har han ju övergått från att ofta ha haft ganska intressanta blogginlägg med resonemang utanför vad mainstream media skriver. Dessutom var dom oftast genomtänkta.

Nu öser han ut skräp, ibland rena fantasier utan att faktagranska, och sina egna ihopfantiserade sagor beskriver på ett sånt sätt som att det vore fakta.
När han sedan blir ifrågasatt så saknar han totalt ödmjukheten och inse att han haft fel, istället spyr han ut ännu mer dynga av konstiga förklaringar och argument. När det sedan inte hjälper så angriper han budbäraren.

Då slutar det alltid med att den som ifrågasatt honom mår dåligt, är begåvningsutmanad, och sist men inte minst så drar han till med att budbäraren projicerar. Personen ska ibland gärna söka hjälp också, och ta medicin.

Vilket leder in mina tankar på att det egentligen är Lasse själv som mår dåligt och projicerar det på andra. Kanske han redan medicinerar själv och det är vad som påverkat omdömet? Jag tänkte tidigare ett tag att han var lite för förtjust i sina viner men just dessa ständiga påhopp med psykoanalyser får mig och tro att han alltså redan haft egen kontakt med den sortens vård.

Håller med dig till 100% även om jag inte följer allt han skriver, jag är en av dem som från början tyckte att han var en frisk fläkt med intressanta tankar, men som så många andra så verkat det barka iväg åt det mer extrema hållet. Andra exempel som kanske kan nämnas som jag ser det är Rebecca Uvell, Katerina Janouch (flippat för länge sedan) och det ser ut som att Hanif Bali är på väg åt samma håll...
Citera
2020-04-24, 19:56
Medlem
@Parallax
Ja tyvärr har du rätt, de flesta verkar antingen rätta in sig i ledet eller spåra ur fullständigt!
Kan det vara så att de är narcissister allihop och det endast finns dessa två vägar att gå?
Citera
2020-04-25, 07:13
Medlem
Intressant är att om man går tillbaka 2-3 år i tiden och ser på vem som kommenterar på Lasses blogg med dem som kommenterar idag så är det ytterst få som finns kvar. De tidigare har väl tröttnat på Lasses ökande narcissism eller också blivit blockerade.

Men sådana som Ben Dover och några andra alter egon finns naturligtvis kvar!
Senast redigerad av Satilamannen 2020-04-25 kl. 07:18.
Citera
2020-04-27, 07:22
Medlem
Ja, nu skryter och skräpper Lasse om hur mycket på den nya maskinhallen, dvs garaget han gjort alldeles själv !
"Jort selv, kan selv" som en del små barn brukar säga...

https://cornucopia.cornubot.se/2020/04/maskinhallen-borjar-likna-nagot.html

Mera skvaller
:
På Lasses fastighet finns tre (3) personer folkbokförda / skrivna. Förutom Lasse själv , eLena samt en tredje person men...
Precis som hos Lasse skall vi väl även här ha vissa regler att förhålla oss till..

Här diskuteras inte namngivna barn (direkt, eller indirekt via omskrivningar) och pekas inte barn under 18 år ut. De diskuteras inte heller. Sådana inlägg raderas.

https://cornucopia.cornubot.se/p/kommentarsrege.html
Citera
2020-04-27, 09:27
Medlem
Är nr 3 verkligen lik Lasse..?
Citera
2020-04-27, 11:15
Medlem
Nej, någon maskinhall är det ju verkligen inte. Garage/förråd snarare.
Citera
2020-04-27, 15:01
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Nej, någon maskinhall är det ju verkligen inte. Garage/förråd snarare.

Jag tycker vi håller oss till redskapsbod som konstaterades tidigare i tråden. :-)
Citera
2020-04-27, 21:44
Medlem
Jösses han är så inlåst i sin uppfattning att coroanaviruset bara är en liten flunsa så nu går han bananas för att scb redovisar många döda och dessutom har mage att skriva det som rubrik att rekordmånga dött.

Kan det kanske var ryska agenter som har infiltrerat scb?
Citera
2020-04-28, 10:22
Medlem
Tyckte han var snabbt på benen igen efter att ha fått Covid-19. Helt ärligt så tror jag inte ett ögonblick på det. 20/3 berättar han stolt på bloggen att han är smittad, nio dagar senare är han med i Babel på SVT?!

Klart det är ryska agenter, det är det alltid!

Hade varit kul att ställa frågan på bloggen varför han inte kan ta bild på baksidan av bilen, han kan ju maska regplåten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in