Citat:
Ursprungligen postat av
nickeheaad
Byfånen Tintin fortsätter med sin överlägsenhet:
"Tydligen har smittspridningen begränsats effektivare i Sverige av det utskällda FHM och smtitskyddet, än i "föregångsländerna Norge och Danmark"."
https://cornucopia.cornubot.se/2020/03/danmark-stanger-granserna-hur-slar-detta.html
Dumfan verkar tro att han är överlägsen över sina läsare och de är en skock får, (i och för sig en del är, om man ser vilka som hyllar honom i kommentarsfälten). Givetvis beror det ju på att smittspridningen är statistiskt lägre i Sverige,
då vi inte testar lika många.
Gällande hans preppingslager, tror jag inte det är så stort. Däremot har de ju (Lena) en segelbåt som är deras BOL. Fattat det som den ligger någonstans åt Stockholmshållet. Hon är väl frän Stockholm? Är väl hennes lägenhet de har kvar i Stockholm också? (Om jag fattat skvallret rätt).
Njae... Lasses lägenhet på Södermalm i Stockholm - och som även figurerar i vissa av hans "böcker" är nog hans egen. Likaså båten - den något mindre segelbåten , ev en Albin Vega - som jag uppfattar som han ärvt och som delägs av Lasse och hans storasyster (som bor i Kullavik)
(E)Lena har pluggat , men inte blivit färdig med fullständig examen, i Göteborg.
Tidigare fansn en annan Padukova (Elenas tidigare efternamn) folkbokförd i Västeråstrakten
Att det är en skock pubertala - både fysiskt och mentalt - får som hyllar honom oförblommerat på Lasses blogg torde vara oumkullrunkeligt ! Likaså att han har en dryg överlägsen ton och attityd gentemot dem