2020-04-17, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Med en "mittstolpe" dessutom. Alltså blir detta platsen där Lasse förvarar åkgräsklipparen och skottkärran.

Så maskinhallen är egentligen en så kallad redskapsbod.
Citera
2020-04-17, 19:33
Medlem
Voelsens avatar
Fattar inte hur Elena kunde välja honom.
Hon ser bra ut och är duktig.
Varför inte välja nån som har pengar och resurser "på riktigt"?
Citera
2020-04-18, 09:12
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Dagens höna av en fjäder måste ju vara maskinhallen på 30 kvadratmeter? De flesta skulle väl kalla det för ett garage?

Eller finns det någon juridisk skattemässig definitionsskillnad?

Har han jordbruksfastighet, så betalas ”garaget” med pengar från fastigheten, om det finns några. Så i en spridd blogg så gör han nog rätt att kalla det för maskinhall!
Citera
2020-04-18, 10:01
Medlem
LW har ju tidigare varit Slöseriombudsman i Skattebetalarnas förening så han vet nog hur man skall hantera garaget skattemässigt på förmånligaste sätt.
Citera
2020-04-18, 15:35
Medlem
jack.danielss avatar
Sitter han och glädjerunkar i jordkällaren (kärnvapensäker) nu när först börsen kraschade och sedan bostadspriserna pekar ner :https://cornucopia.cornubot.se/2020/04/preliminart-lagenhetsprisindex.html

För en tid sedan läste jag hans diagrammer och tog dem för fakta, numera är ingressen kraftigt överdriven och jag litar faktiskt inte på hans staplar längre! Dom visar vad han vill visa!
Citera
2020-04-18, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Sitter han och glädjerunkar i jordkällaren (kärnvapensäker) nu när först börsen kraschade och sedan bostadspriserna pekar ner :https://cornucopia.cornubot.se/2020/04/preliminart-lagenhetsprisindex.html

För en tid sedan läste jag hans diagrammer och tog dem för fakta, numera är ingressen kraftigt överdriven och jag litar faktiskt inte på hans staplar längre! Dom visar vad han vill visa!

Hade också förr ett visst förtroende för Lasse som oberoende expert...
Idag ser jag honom enbart som en sprättig tupp på gödselstacken med ett för stort ego. Ett ego som dessutom också verkar drivas av dystopi. Dvs ju sämre det går desto mer "gottar" sig egot.

Att han sedan inte länge vågar visa sin svarta Tesla bak- eller framifrån med reg-numret väl synligt torde ytterligare sträka min tes (fakta) om att han fått gå till återförsäljaren och byta ner sig från en 100D 2018 till en 75D 2017...
Citera
2020-04-19, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Hade också förr ett visst förtroende för Lasse som oberoende expert...
Idag ser jag honom enbart som en sprättig tupp på gödselstacken med ett för stort ego. Ett ego som dessutom också verkar drivas av dystopi. Dvs ju sämre det går desto mer "gottar" sig egot.

Att han sedan inte länge vågar visa sin svarta Tesla bak- eller framifrån med reg-numret väl synligt torde ytterligare sträka min tes (fakta) om att han fått gå till återförsäljaren och byta ner sig från en 100D 2018 till en 75D 2017...

Exakt ! Lars är en dumdryg högfärdig självgod och -tillräcklig "sprätt" med ett alldeles för stort ego
En dryg typ som på något primitivt sätt njuter av andras olycka eller att ekonomin går ner Detta samtidigt som han är en dumdryg varumärkestorsk ...
Men att handla på Ge-Kås i Ullared är han visst för fin i kanten för...
Ett nyrikt uppkomlingsbeteende har han !
Citera
2020-04-20, 11:50
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels

Minst 95% av hans inlägg är ju copy/paste från andra källor, med en egen vinkling på. Sällan han håller sig 100% till sanning och utelämnar information, allt för passa hans egna lilla världsbild. Sedan förstår jag inte varför han envisas med sina egna läsenkäter, de säger ju absolut ingenting om verkligheten.

Förr var ju bloggen lite läsvärd, nu är det mest intetsägande text som likaväl en robot hade kunnat producera fram. Tror det är början på slutet för bloggen om han inte ändrar inriktning och läser på lite vad sympati och ödmjukhet är för något.
Citera
2020-04-21, 07:57
Medlem
Såklart är 5G tomterierna rysk påverkansoperation enligt foliehattarnas ärkebiskop. Han sällar sig till Anders "jag hittar inte ett rum" Ygeman!
Man kan riktigt höra ljudet från bloggen som en stöttande Messerschmidt.
Citera
2020-04-21, 08:46
Medlem
I trådens början tog de flesta Lasse försvar mot all kritik men nu tycks ett paradigmskifte ha skett där de flesta istället ifrågasätter honom.
Vad är det egentligen som har hänt?
Citera
2020-04-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
I trådens början tog de flesta Lasse försvar mot all kritik men nu tycks ett paradigmskifte ha skett där de flesta istället ifrågasätter honom.
Vad är det egentligen som har hänt?

Incels som är avundsjuka på hans fru?
Citera
2020-04-22, 09:30
Medlem
I vilken tråd var det där han ifrågasätts?

Det där med att han aldrig visar sin bil helt i bild bakifrån har jag inte reagerat på tidigare, men om det är som det sägs här att han säger att det är en 100D när det är en 75D så är det ett patetiskt bevis på att han vill verka bättre än han egentligen är.
För min del kan det kvitta vilken modell det är, hade varit nöjd med vilken som, tror inte ens jag hade kunnat leasa en 75D. Rent kostnadsmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in