2016-05-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonPerkele
Självklart är det så. Förstår inte din kritik eftersom den är osaklig, du verkar mest visa en personlig missaktning mot honom.

Är du en av dom beryktade psyops typerna man blir varnad för?

Tro mig, 2006 är inte någon FSB operatör som sitter i en fabrikslokal i Sant Petersburg. Olofsson blandar förvisso gärna ihop FSB aka SD med personer som inte håller med honom till 110%. Han raderar alla negativa kritiserande kommentarer på sin blogg och Twitter. De troende och inställsammas inlägg låter han vara kvar. Men som sagt, det är ett fritt land och fortsätt gärna vara Olofssons trogna lärljunge. Jag tycker att hans noja är felfokuserad, SD är djävulen och etablerade S o allians politiker som har sett till att samhället faller ihop med massinvandringen fjäskar han bara för, mupp.
Senast redigerad av PJ9 2016-05-27 kl. 22:31.
Citera
2016-05-27, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Tro mig, 2006 är inte någon FSB operatör som sitter i en fabrikslokal i Sant Petersburg. Olofsson blandar förvisso gärna ihop FSB aka SD med personer som inte håller med honom till 110%. Han raderar alla negativa kritiserande kommentarer på sin blogg och Twitter. De troende och inställsammas inlägg låter han vara kvar. Men som sagt, det är ett fritt land och fortsätt gärna att vara Olofssons trogna lärljunge. Jag tycker att hans noja är felfokuserad, SD är djävulen och etablerade S o allians politiker som har sett till att samhället faller ihop med massinvandringen fjäskar han bara för, mupp.

Kalla mig inte för mupp när du inte har fog för det. Tråden handlar om Wilderäng (och hans böcker).

Om han raderar något på sin blogg är förståeligt (jag har aldrig läst den). Jämför med Aftonhoran och annan mainstreammedia från helvetet som stänger ut all kritik.

Hur som helst är hans böcker intressanta och väcker en del frågor om landets militära kapacitet.
Citera
2016-05-27, 22:53
Medlem
Citat:
Kalla mig inte för mupp när du inte har fog för det. Tråden handlar om Wilderäng (och hans böcker).

Om han raderar något på sin blogg är förståeligt (jag har aldrig läst den). Jämför med Aftonhoran och annan mainstreammedia från helvetet som stänger ut all kritik.

Hur som helst är hans böcker intressanta och väcker en del frågor om landets militära kapacitet.

Med mupp menade jag Olofsson. Var tidigare en trogen läsare på hans forum men tröttnade när han fick sitt psykbryt och kallar alla som inte håller med honom för SD och nazister. Det samlade statliga som privata mediakollektivet är ett skämt i globalt perspektiv, inget nytt där. Avseende hans böcker så är de cutandpaste på Operation Garbo som skrevs i slutet på 80 talet när unge Olofsson studerade på universitet. Läs skiten så kommer din syn på husguden att ändras.

.
Citera
2016-05-28, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Med mupp menade jag Olofsson. Var tidigare en trogen läsare på hans forum men tröttnade när han fick sitt psykbryt och kallar alla som inte håller med honom för SD och nazister. Det samlade statliga som privata mediakollektivet är ett skämt i globalt perspektiv, inget nytt där. Avseende hans böcker så är de cutandpaste på Operation Garbo som skrevs i slutet på 80 talet när unge Olofsson studerade på universitet. Läs skiten så kommer din syn på husguden att ändras.

.

Han är inte min husgud. Jag påpekar bestämt att jag aldrig läst hans blogg så din konflikt med honom är mig ovidkommande.

Hur som helst så tar jag det i beaktning och utvärderar dina påståenden och när jag gjort det så lovar jag att återkomma.
Citera
2016-05-28, 04:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Självklart är det så. Förstår inte din kritik eftersom den är osaklig, du verkar mest visa en personlig missaktning mot honom.

Är du en av dom beryktade psyops typerna man blir varnad för?
Att Sverige i princip saknar försvar behöver du inte läsa Wilderängs böcker för att fatta.
Bristen på militär förmåga har varit föremål för debatt sedan 15 år tillbaka.
Citera
2016-05-28, 09:52
Medlem
Ni som gillar Wilderängs böcker kan lika gärna läsa något av Anders Jallai.
http://www.jallai.se/forfattaren/
Citera
2016-05-28, 10:22
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ni som gillar Wilderängs böcker kan lika gärna läsa något av Anders Jallai.
http://www.jallai.se/forfattaren/

"Lika gärna"? Varför skall den ena på något sätt utesluta den andra??
Citera
2016-05-28, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
"Lika gärna"? Varför skall den ena på något sätt utesluta den andra??
Båda författarna är helt ekvivalenta när det gäller
innehållet och upplägget i deras böcker så vill man
ha en dubbel dos av exakt samma innehåll så läser
man givetvis både Wilderängs och Jallais böcker.
Citera
2016-05-28, 18:43
Medlem
Citat:
Ändå har dom uppenbar insyn i Sveriges militärdoktrin och förhållningssättet till främmande makter.

Om ni inte gillar Wilderäng eller Jallai är en sak men er kritik är osaklig i mitt tycke.

Well, deras innehåll är väl ungefär samma, men Jallai's bakgrund som Viggenpilot och spännande dykefarenheter skiljer sig avsevärt från Wilderäng (tidigare Olofsson) som jobbat inom IT branschen och har ett stort aktieintresse med betoning på teknisk analys. Hans låsning på fastighetsbubbla och peakoil lär ha ruinerat många om de följt hans råd. Klart att skiten pajar någon gång, men "the market can stay crazy longer than you can stay solvent". Nu är han den mest kända förespråkaren för prepper trenden om allt går åt helvete. Har sagt det flera gånger tidigare att han inte ser skogen för alla träd som står i vägen. Pudelns kärna är den okontrollerade immigrationen som den gode Olofsson skiter i då det är för "jobbigt" att prata om och om du gör det är du en helvetes Sverigedemokrat eller nynazist och skall brinna i helvetet. Karln är sjukt störd och det skulle roa mig mycket om han knullar en aspie groupie i Oslo efter ha lämnat frugan bland alla konservburkar och vattenreningsverk i stugan. Vakna Lars och fokusera, jag vet att du kan mycket bättre än så här!
Citera
2016-05-28, 20:25
Medlem
Hur blev det egentligen med Wilderäng dystopiska profetia..

Citat:
Ekonomibloggaren Lars Wilderäng tror att den svenska ekonomin kommer krascha runt 2014.
Källa: http://www.gp.se/nyheter/ekonomi/bun...llaps-1.655152

.. uppfylldes den?
Citera
2016-05-29, 09:09
Medlem
Om Wideräng aka Olofsson kunde ägna min 5 pct av sin kraft på sin blogg att belysa hur demokratin håller på att slås ut genom den smygande islamiseringen i Sverige skulle han vinna min respekt. Om han hade svarat på detta inlägg så skulle han säga att Zerohedge är en del av den ryska underrättelsetjänsten och har by default alltid fel. Läs själva och begrunda, är artikeln åt helvete fel eller är detta vad vi ser ske med Sverige?

http://www.zerohedge.com/news/2016-0...ible-democracy

.
Citera
2016-05-29, 10:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur blev det egentligen med Wilderäng dystopiska profetia..

.. uppfylldes den?

Vilken pajas den mannen är, förstår inte att folk lägger ned tid på hans skitblogg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in