2016-05-31, 12:17
Medlem
Snillen spekulerar. Att knappjäveln är borta beror förmodligen på att personer som Olofsson bidrar till en total förföljelse på individer som sympatiserar med SD, liknande 1938.

https://twitter.com/cornubot/status/737585883117850625

Kan vi reda ut historien med den norska förälskelsen och vad som händer på MÖP torpet?

Var det endast förtal eller har han varit otrogen ?

.
Citera
2016-05-31, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9

Kan vi reda ut historien med den norska förälskelsen och vad som händer på MÖP torpet?

Var det endast förtal eller har han varit otrogen ?

.

Du kan själv kontrollera att bloggaren och hans tidigare fru båda anges som ogifta samt att den tidigare frun är skriven på en annan adress än bloggaren, som fortfarande ju bor kvar på sin gård. Detta är alltså fakta och inget förtal.

När det sen kommer till älskarinnan i Oslo är det ju svårt för alla som inte varit med i själva sängkammaren att tvärsäkert säga vad som försiggår där. Bloggarens utpekade unga kk arbetar dock i Oslo, och bloggaren har flera gånger på sin blogg skrivit om sina besök i Oslo utan att ange vad han gör där. Fakta talar alltså även här för att ryktena om knullkompisen i Oslo stämmer.

En sak jag själv funderar över är om Livvaktsmensadominan som finns på bild i bloggen är samma kvinna som den utpekade knullkompisen. När jag jämför den bilden med andra bilder på den utpekade knullkompisen stämmer alla yttre attribut som ålder, hårfärg, ansiktsform och längd. Kan bloggaren verkligen vara så sjuk att han publicerar en bild på sin unga kk i bloggen som ren humor, kanske ett internt skämt mellan de båda, trots vetskapen att den bedragna exfrun kan läsa bloggen?
Citera
2016-05-31, 17:50
Medlem
En sak jag själv funderar över är om Livvaktsmensadominan som finns på bild i bloggen är samma kvinna som den utpekade knullkompisen. När jag jämför den bilden med andra bilder på den utpekade knullkompisen stämmer alla yttre attribut som ålder, hårfärg, ansiktsform och längd. Kan bloggaren verkligen vara så sjuk att han publicerar en bild på sin unga kk i bloggen som ren humor, kanske ett internt skämt mellan de båda, trots vetskapen att den bedragna exfrun kan läsa bloggen?[/quote]

Kan det vara så att vi närmar oss sanningen?
Var hittar du inlägget med livvakten ?
Citera
2016-05-31, 19:34
Medlem
Citat:
En sak jag själv funderar över är om Livvaktsmensadominan som finns på bild i bloggen är samma kvinna som den utpekade knullkompisen. När jag jämför den bilden med andra bilder på den utpekade knullkompisen stämmer alla yttre attribut som ålder, hårfärg, ansiktsform och längd. Kan bloggaren verkligen vara så sjuk att han publicerar en bild på sin unga kk i bloggen som ren humor, kanske ett internt skämt mellan de båda, trots vetskapen att den bedragna exfrun kan läsa bloggen?

Kan det vara så att vi närmar oss sanningen?
Var hittar du inlägget med livvakten ?[/quote]

Hehe, hittade inlägget. Rollspel.nu

http://cornucopia.cornubot.se/2016/05/livvaktsbild.html
Citera
2016-05-31, 19:41
Medlem
PolitisktKlarsynts avatar
Jag undrar hur mannen försörjer sig. Någon som vet? Jag menar hans fjantiga pretantiösa bloggande, tyckande och "författande" är ju av sådan låg både litterär för att inte tala om intellektuell kvalitet att det knappast kan generera några intäkter stora nog att leva på...

Lever han på ärvda pengar? Hur många miljoner har han tro? Var hans föräldrar kanske framgångsrika inom sina yrken? Man får ju intrycket av att käre Lars är en sån där bortskämd blek figur, som levt hela sin liv i en skyddad bubbla, vilket jag förknippar med överklass eller högre medelklass.
Senast redigerad av PolitisktKlarsynt 2016-05-31 kl. 19:45.
Citera
2016-06-01, 00:19
Medlem
Dubbeltrasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolitisktKlarsynt
Jag undrar hur mannen försörjer sig. Någon som vet? Jag menar hans fjantiga pretantiösa bloggande, tyckande och "författande" är ju av sådan låg både litterär för att inte tala om intellektuell kvalitet att det knappast kan generera några intäkter stora nog att leva på...

Lever han på ärvda pengar? Hur många miljoner har han tro? Var hans föräldrar kanske framgångsrika inom sina yrken? Man får ju intrycket av att käre Lars är en sån där bortskämd blek figur, som levt hela sin liv i en skyddad bubbla, vilket jag förknippar med överklass eller högre medelklass.
Han säljer väl bla lamm och julgranar, men det är antagligen inga jättesummor. Annonser på bloggen är nog det som ger mest pengar.
Citera
2016-06-01, 18:11
Medlem
KometenKommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrast
Annonser på bloggen är nog det som ger mest pengar.

Och dessa inkomster minskar antagligen för varje år vilket förklarar den alltmer otrevliga tonen från bloggaren.
Citera
2016-06-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolitisktKlarsynt
Jag undrar hur mannen försörjer sig. Någon som vet?

Jo så är det ju i jantelagens Sverige. Så fort nån är framgångsrik så MÅSTE det bero på att människan vuxit upp med silversked i munnen och blivit bortskämd under uppväxten (motsägelsefullt).

Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrast
Han säljer väl bla lamm och julgranar, men det är antagligen inga jättesummor. Annonser på bloggen är nog det som ger mest pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av KometenKommer
Och dessa inkomster minskar antagligen för varje år vilket förklarar den alltmer otrevliga tonen från bloggaren.

Han har de senaste åren utgivit ett antal böcker! Han har väl givit ut fem böcker vid det här laget varav ett par kanske har sålt helt ok med svenska mått mätt.

Han är nog absolut inte i närheten av Håkan Nessers eller Camilla Läckbergs försäljningsupplagor på något sätt, man han har nog tjänat en liten hacka på böckerna. Han är alltså författare till yrket!

Som sagt, Jag har ingen aning om vad han har för avtal med förlaget och han har nog inte blivit stenrik på något sätt men jag misstänker att han tjänat en liten slant på det.

Sen föreläser han uppepå det! Där går det att tjäna en hacka. Säg att han föreläser två ggr i månaden och får 20 - 30 tusen för varje tillfälle?

Misstänker också att han köper och säljer lite aktier eftersom han skriver en del om aktiehandel på sin blogg.

Samt sist men inte minst annonsintäkter från bloggen som åtminstone varit en ganska populär och stor blog!

Han jobbar dessutom temporärt åt skattebetalarnas förening, och man kan misstänka att han får lite arvode därifrån för att ställa upp på det.

+Småintäkter lite här och var.

Sen har han säkert helt ok koll på sin privatekonomi och intäkterna går väl till bolaget hans?
Senast redigerad av Macke85 2016-06-01 kl. 20:36.
Citera
2016-06-02, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Jo så är det ju i jantelagens Sverige. Så fort nån är framgångsrik så MÅSTE det bero på att människan vuxit upp med silversked i munnen och blivit bortskämd under uppväxten (motsägelsefullt).

Han har de senaste åren utgivit ett antal böcker! Han har väl givit ut fem böcker vid det här laget varav ett par kanske har sålt helt ok med svenska mått mätt.

Han är nog absolut inte i närheten av Håkan Nessers eller Camilla Läckbergs försäljningsupplagor på något sätt, man han har nog tjänat en liten hacka på böckerna. Han är alltså författare till yrket!

Som sagt, Jag har ingen aning om vad han har för avtal med förlaget och han har nog inte blivit stenrik på något sätt men jag misstänker att han tjänat en liten slant på det.

Sen föreläser han uppepå det! Där går det att tjäna en hacka. Säg att han föreläser två ggr i månaden och får 20 - 30 tusen för varje tillfälle?

Misstänker också att han köper och säljer lite aktier eftersom han skriver en del om aktiehandel på sin blogg.

Samt sist men inte minst annonsintäkter från bloggen som åtminstone varit en ganska populär och stor blog!

Han jobbar dessutom temporärt åt skattebetalarnas förening, och man kan misstänka att han får lite arvode därifrån för att ställa upp på det.

+Småintäkter lite här och var.

Sen har han säkert helt ok koll på sin privatekonomi och intäkterna går väl till bolaget hans?

Ok, här skulle man nästan tro att någon blivit förnärmad
Citera
2016-06-02, 13:08
Medlem
Citat:
Ok, här skulle man nästan tro att någon blivit förnärmad

Blev inte förnärmad utan mest trött..
Citera
2016-06-02, 17:46
Medlem
Nu har feberyran gett sig på förståndet eller så är han helt enkelt pank. Efter att i många år ha predikat skuldfällor, svenskarnas skuldsättning, skuldsamhället hit och dit, statsskulder och privatskulder; nu gör han själv reklam för ett ockerränteföretag!
Senast redigerad av Petronius 2016-06-02 kl. 18:14.
Citera
2016-06-02, 18:12
Medlem
Hans ex var väl den som hade ett riktigt lönejobb
och när nu hon har lämnat honom får han söka sig
nya vägar att tjäna pengar till uppehållet såvida
han inte får någon form av EU-bidrag för sitt jordbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in