Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-19, 09:27
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MightyMax
Kvinnor har fan ingen moral, tror mörkertalet är enormt på falskanmälningar.

Men har du problem med läsförståelsen eller bor du under en sten?
HUR många falskanmälningar du än har måste du ju rimligtvis hålla med om att de flesta våldtäkter som sker begås av män!? ÄR DET EN GOD MORALUPPFATTNING!?
Det största antalet våldtäktsanmälningar leder inte någonstans. Åklagare tar inte ens upp det av bevisskäl (det är skitsvårt att bevisa, fråga vilken åklagare/polis som helst) varför kvinnor inte ens anmäler. DÄR kan vi snacka mörkertal...

Du kan prata kvinnors moral all you like, men du är fan dummare än mitt könshår din dumme fan.
Citera
2014-10-19, 11:17
  #146
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukRocco
Men har du problem med läsförståelsen eller bor du under en sten?
HUR många falskanmälningar du än har måste du ju rimligtvis hålla med om att de flesta våldtäkter som sker begås av män!? ÄR DET EN GOD MORALUPPFATTNING!?
Det största antalet våldtäktsanmälningar leder inte någonstans. Åklagare tar inte ens upp det av bevisskäl (det är skitsvårt att bevisa, fråga vilken åklagare/polis som helst) varför kvinnor inte ens anmäler. DÄR kan vi snacka mörkertal...

Du kan prata kvinnors moral all you like, men du är fan dummare än mitt könshår din dumme fan.

Falsk tillvitelse i fall gällande våldtäkt är tyvärr allt för vanligt:

http://www.expressen.se/gt/17-arig-f...alsk-valdtakt/

/ Leif
Citera
2014-10-19, 12:39
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Falsk tillvitelse i fall gällande våldtäkt är tyvärr allt för vanligt:

http://www.expressen.se/gt/17-arig-f...alsk-valdtakt/

/ Leif

Menar du att det är vanligare med falska anmälningar än med våldtäkter som inte anmäls?
Citera
2014-10-19, 13:18
  #148
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Menar du att det är vanligare med falska anmälningar än med våldtäkter som inte anmäls?

Falsk tillvitelse i fall rörande påstådda våldtäkter är tyvärr något som ökat de senaste åren.

/ Leif
Citera
2014-10-19, 13:37
  #149
Medlem
Mohaves avatar
Hur löser man detta problem? Bör man inför varje utekväll ta med sig en blankett med texten "Härmed intygar vi att detta är ett frivilligt samlag. Vi avsvär oss alla skadeståndsanspråk"?
Citera
2014-10-19, 13:55
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Hur löser man detta problem? Bör man inför varje utekväll ta med sig en blankett med texten "Härmed intygar vi att detta är ett frivilligt samlag. Vi avsvär oss alla skadeståndsanspråk"?

Ja, förmodligen bör man ha det. Samtyckeslagen verkar ju på väg att ske.
Citera
2014-10-19, 14:55
  #151
Medlem
Hmn-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erattat
Märkligt att många av dom som tycker det är bra att den 15åriga flickan ska hängas ut i en hel del andra trådar har stora problem med muslimer och islam.


Det är väl inte märkligt? Ni som kryper för mussar brukar väl alltid se GM som ett utsatt offer?
Du menar dessutom att hänga ut en gärningsman på internet är precis samma sak som att hugga händer av tjuvar, samtidigt som du inte har "problem med muslimer och islam" så är du hysterisk över en uthängning som du jämför med islam.
Citera
2014-10-19, 15:19
  #152
Medlem
Fiskfjolls avatar
Aww och den lilla oskyldiga flicketösen har en pojkvän nu. Låter ju inte särskilt säkert för idioten till pojkvasken.
Citera
2014-10-19, 19:55
  #153
Medlem
vem är hon ? Linka facebook / instagram eller nått. Slår vad om att hon är white trash som fan
Citera
2014-10-19, 20:09
  #154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hmn-1
Det är väl inte märkligt? Ni som kryper för mussar brukar väl alltid se GM som ett utsatt offer?
Du menar dessutom att hänga ut en gärningsman på internet är precis samma sak som att hugga händer av tjuvar, samtidigt som du inte har "problem med muslimer och islam" så är du hysterisk över en uthängning som du jämför med islam.

Jag menar att stenande av kvinnor och uthängning av 15åriga små flickor med deras personnummer har två saker gemensamt:

1. Ingen av påföljderna ingår som en obligatorisk del i vårt, genom demokrati, valda civiliserade rättssystem.

2. Straffen påminner om varandra så till vida att offentligheten är en stor del av dom. Det gör säkert ondare att få stenar kastade på sig, men det sker å andra sidan kanske bara inför några hundra människor som dessutom glömmer. I det här fallet slipper flickan stenarna men har sina personuppgifter uthängda för hela världen, för all framtid.

Vart du fick att jag gillar muslimer ifrån vet jag inte, det skrev jag aldrig. Inte heller har jag beskrivt islam som oproblematisk, vilket du felaktigt citerar. Ett citat ska återges ordgrant och inte vara en omskriven tolkning.

Slutligen, jag är inte hysterisk. Snarare lugn som en filbunke.



Är det någon som jobbar på att få ut dommen?
__________________
Senast redigerad av erattat 2014-10-19 kl. 20:19.
Citera
2014-10-19, 20:34
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojoneg
vem är hon ? Linka facebook / instagram eller nått. Slår vad om att hon är white trash som fan

Kanske står hon även längst ner i vår egen fina lilla variant av kastsystem också!?

Då är det kanske precis som i dom muslimska länderna mer naturligt att straffa henne lite hårdare.

Det är ju nästan så man kan börja tro att mona har rätt, vi skiljer oss inte mycket åt, mellan kulturer och religioner.
Citera
2014-10-19, 20:48
  #156
Medlem
Att slå kvinnor är jag emot, men i det här fallet skulle denna tjej behöva en ordentlig omgång stryk så det står härliga till. 1000 piskrapp med glödhet piska är början.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback