Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-15, 14:27
  #1
Medlem
Halloj,
Jag har letat högt och lågt men inte sett någon annan tråd om just detta...
Jag letar febrilt efter någon vettig hemsida, helst gratis givetvis men har inga problem att göra rätt för mig om det är en bra sida, där man enkelt kan få fram 10-års historik på nyckeltal för svenska företag. De nyckeltal jag främst letar efter är eget kapital (Google översatt från Equity), vinst per aktie, försäljning, ROIC (return of invested capital) och cash flow. Finns massa bra om det på Morningstar och likaså MSN Money (fram till för någon vecka sedan när de byggde om hela siten och gjorde den värdelös för mig) men jag hittar inte motsvarande för företag på svenska börsen. Jag är lat av naturen så utsikten att plöja igenom årsrapporter för varenda bolag är väl inte helt vad jag känner för om det går att undvika...

Tips mottages ytterst tacksamt!
Citera
2014-10-15, 21:04
  #2
Medlem
Vanilla-Ices avatar
YCharts, gurufocus & borsdata.se.
Citera
2014-10-16, 08:58
  #3
Medlem
Grymt, tackar!
Citera
2014-10-16, 09:18
  #4
Medlem
www.borsdata.se är det bästa för svenska bolag. Vissa funktioner kostar pengar men du kommer långt med gratisfunktionerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback