2014-10-14, 06:25
Medlem
Reddits avatar
Citat:
Den kände advokaten är misstänkt för hets mot folkgrupp efter ett bråk med ett gäng ungdomar.
– Enligt anmälan har den misstänkte helt oprovocerat börjat skrika på ungdomarna att de inte är välkomna på grund av deras etniska bakgrund och gjort Hitlerhälsning tre gånger, säger det inre befälet på polisstationen där anmälan upprättats.
Enligt flera vittnen ska advokaten sedan ha ringt en grupp kriminella som kom till platsen och misshandlade ungdomarna. Även dessa uppgifter utreds nu av polisen – men advokaten nekar till allt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19689088.ab

Vem är det?
Senast redigerad av Reddit 2014-10-14 kl. 06:32. Anledning: Citat
Citera
2014-10-14, 06:37
Medlem
Rodimusprimes avatar
Claes Borgström?
Senast redigerad av Rodimusprime 2014-10-14 kl. 07:07.
Citera
2014-10-14, 06:43
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Claes Borgström

Yeah right.

Thomas Martinson kanske, han verkar rätt rubbad.

(FB) Gangsteradvokaten Thomas Martinsson - vad gör han nu?
Citera
2014-10-14, 06:47
Medlem
jugbandbluess avatar
sätter mina kopek på den där HA-advokaten, thomas martinsson. alternativt peter haglund
Citera
2014-10-14, 06:57
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Claes Borgström

Föga troligt men jag hoppas verkligen att det är han.
Citera
2014-10-14, 06:59
Medlem
Månsans avatar
Dra bort 85% av Aftonbladets artikel så kanske vi kommer i närheten av sanningen. AB ljuger, överdriver, skarvar, förvränger systematiskt. I synnerhet som det gäller en person ur överklassen som är inblandad.

Hitlerhälsningarna och att han skrikit "sådana som ni ska inte vara här" kan vi dra bort direkt. Dessa uttjatade komponenter är enligt formulär 1 A när utlänningar anklagar en svensk för något.

.
Citera
2014-10-14, 07:00
Medlem
Knotknets avatar
Han har enligt artikeln hotat med lejonligan. När jag googlar lejonligan+ advokat får jag fram namnet Göran Hjalmarsson. Han har varit med i ett par uppmärksammade fall tidigare, så tidningarna kana nog ge honom epitetet kändisadvokat. Någon som kan få fram mer information om Göran?
Kanske tillhör en annan debatt men det känns som att det finna en hel del advolater som "lierar" sig med sina kriminella klienter.
Citera
2014-10-14, 07:07
Medlem
– Det var ett grabbgäng därnere som jagade småpojkar, bland annat min ena son, och de betedde sig illa, så är det.
Citat Aftonbladet

"Bland annat min ena son o jagade småpojkar"

Ledtråd för att kolla upp vem advokaten busen är, han har minst två söner varav en under 15 år.

Vad har Tomas Qvick världsmästare försvars advokaten herr Borgström ?

.
Citera
2014-10-14, 07:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Han har enligt artikeln hotat med lejonligan. När jag googlar lejonligan+ advokat får jag fram namnet Göran Hjalmarsson. Han har varit med i ett par uppmärksammade fall tidigare, så tidningarna kana nog ge honom epitetet kändisadvokat. Någon som kan få fram mer information om Göran?
Kanske tillhör en annan debatt men det känns som att det finna en hel del advolater som "lierar" sig med sina kriminella klienter.

Hjalmarsson är gift, den aktuella advokaten har flickvän. Även Thomas Martinsson är gift för övrigt.
Senast redigerad av MrSkargard 2014-10-14 kl. 07:16.
Citera
2014-10-14, 07:22
Medlem
mingtians avatar
Nice. Hade varit fantastiskt kul att bevittna. Synd att inte grisen fick en klocka av någon inne på restaurangen. Är det nått jag stör mig mer på än babbar så är det när äckliga grisar med lite pengar på fickan ska föra ett jävla liv. Särskilt när man själv sitter och försöker avnjuta en oxkind.
Citera
2014-10-14, 07:23
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger-The-Neger
Leif Silbersky

visst, lika troligt som jens lapidus.
Citera
2014-10-14, 07:27
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
sätter mina kopek på den där HA-advokaten, thomas martinsson. alternativt peter haglund

Vem tusan är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in