Citat:
Ursprungligen postat av
Bukakekockaburra
varför ber inte kristna på knä åtminstone? Vad har gjort att man frångått det om det är som du säger, så som kristna ska be?
(Muslimer ber på sina knän med ansiktet mot marken)
Vi har vårt liv med Kristus "i det fördolda".
"»Tagen eder till vara för att öva eder rättfärdighet inför människorna, för att bliva sedda av dem; annars haven I ingen lön hos eder Fader, som är i himmelen.
Därför, när du giver en allmosa, så låt icke stöta i basun för dig, såsom skrymtarna göra i synagogorna och på gatorna, för att de skola bliva prisade av människorna. Sannerligen säger jag eder: De hava fått ut sin lön. Nej, när du giver en allmosa, låt då din vänstra hand icke få veta vad den högra gör, så att din allmosa gives i det fördolda. Då skall din Fader, som ser i det fördolda, vedergälla dig.
Och när I bedjen, skolen I icke vara såsom skrymtarna, vilka gärna stå i synagogorna och i gathörnen och bedja, för att bliva sedda av människorna. Sannerligen säger jag eder: De hava fått ut sin lön. Nej, när du vill bedja, gå då in i din kammare, och stäng igen din dörr, och bed till din Fader i det fördolda. Då skall din Fader, som ser i det fördolda, vedergälla dig."
(Matt 6:1-6)
Hur jag ber, om jag ber, är mellan mig och Gud- inte för att synas för dig eller andra. Därför vet du inte om jag ber och hur, men Gud vet.