2019-03-14, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subaruu1231
Jesus sade: ”Rör inte vid mig, jag har ännu inte stigit upp till min Fader. Gå till mina bröder och säg dem att jag stiger upp till min Fader och er Fader, min Gud och er Gud.”

Hur har han åtetuppstått när han säger det här?
Varför läser du inte bara hela stycket i bibeln? Men det var inte poängen, utan det faktum att Jesus kallar Fadern sin Gud.
Citera
2019-03-14, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Säg inte det.

1 Mos 3:5
Men Gud vet att den dag ni äter av frukten öppnas era ögon, och ni blir som gudar med kunskap om gott och ont.”

Ps 82:6
Jag säger: Ni är gudar,
alla är ni den Högstes söner,

Joh 10:34
Jesus sade: ”Står det inte i er lag: Jag har sagt att ni är gudar?

Joh 10:35
Lagen kallar alltså dem som fick Guds ord för gudar, och skriften kan inte upphävas.

Det finns alltså ett klart samband mellan kunskap och att vara en gud, och för att Fadern har kunskap som ingen annan har, inte ens Sonen, kallas Fadern den Högsta Guden.

Matt 24:36
Dagen och timmen känner ingen, inte ens himlens änglar, inte ens Sonen, ingen utom Fadern.

Du har fel. Det finns två ord som betyder ande i hebreiskan, neshemah och ruach. Neshemah är den livsande som Gud blåste i Adams näsborrar, medan ruach är din ande, din tankeförmåga.

Det står klart och tydligt i Genesis att vi är skapade till Guds avbild, dvs en ande har också en kropp. Gud har också en själ. Både människor och djur kallas levande själar.

Det är fabricerat och ändrat som dem flesta verserna i bibeln är att påstå att Jesus sagt att människor är Gud är en lögn och förtal för det strider mot bibeln och Jesus övriga lära i sig.

Att ha en själ och att påstå att vår själ är vårt sinne skulle göra oss till robotar så när vår kropps stängs ned så dör ju själen eftersom vårt sinne är själen påstår du? Och hur har jag fel? Gud blåste ju in något av sin ande i adam det är så han fick liv/själ det du säger är inte logiskt.

Och att påstå att vi människor är Gud är bara löjligt av dig för vi besitter inte samma förmågor som Gud han gör vad han vill hur han vill när han vill alla i himlarna och jorden lyder honom frivilligt eller med nöda och tvungna.
Citera
2019-03-14, 02:12
Medlem
Citat:
Joh 16:7

Men jag säger er sanningen: det är för ert bästa som jag lämnar er. Ty om jag inte lämnar er kommer inte Hjälparen till er. Men när jag går skall jag sända honom till er

Mohammeds förnamn är nämnt i bibeln
Det betyder han är helt underbar (Lovely).

Solomon 5:16

"Hikko Mamittakim we kullo Muhammadim Zehdoodeh wa Zehraee Bayna Jerusalem."
Citera
2019-03-14, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
GOCC sänder live till er muslimer just nu.
https://youtu.be/cmBfpJgr9qU - AN ISRAELITE MESSAGE TO MUSLIMS

https://youtu.be/fHon3qdmvZs

Kolla den här länken här förklarar dr zakir verser ur bibeln Jesus har aldrig sagt Jag är Gud eller dyrka mig finns inte en enda vers i hela bibeln
Citera
2019-03-14, 02:21
Medlem
Citat:

Kolla den här länken här förklarar dr zakir verser ur bibeln Jesus har aldrig sagt Jag är Gud eller dyrka mig finns inte en enda vers i hela bibeln

Du har rätt och det säger inte heller de riktiga Israeliterna som jag länkade till. dagens Kristendom är falsk "den stora deceptionen" MEN Islam är oxå falsk.
Sanningen finner du genom att RÄTT tolka vad som faktiskt står i Bibeln med apokryferna så som det skall vara.

Gå och lyssna på Guds utvalda, JACOBS söner.
Citera
2019-03-14, 02:25
Medlem
Nej koranen är inte falsk och inte hellee Jesus riktiga lära fastän folk fabricerat många verser så finns det en del sanning kvar som vi och muslimer har gemensamt

Jesus var Guds tjänare och gjorde tecken med Guds tillstånd

Apostagärningarna 4:30 i det att du uträcker din hand till att bota de sjuka, och till att låta tecken och under ske genom din helige tjänare Jesu namn.
Citera
2019-03-14, 02:36
Medlem
Citat:
Nej koranen är inte falsk och inte hellee Jesus riktiga lära fastän folk fabricerat många verser så finns det en del sanning kvar som vi och muslimer har gemensamt

Jesus var Guds tjänare och gjorde tecken med Guds tillstånd

Apostagärningarna 4:30 i det att du uträcker din hand till att bota de sjuka, och till att låta tecken och under ske genom din helige tjänare Jesu namn.

Vartenda ord (RÄTT TOLKAT) som står i bibeln är sanning, men kristendomen har förvrängt sanningen så att folk inte förstår längre.
Det är bibeln och inte koranen som gäller, koranen är endast ytterligare ett led i denna konspiration mot Israeliterna.
Senast redigerad av The-Servant 2019-03-14 kl. 02:44.
Citera
2019-03-14, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Vartenda ord (RÄTT TOLKAT) som står i bibeln är sanning, men kristendomen har förvrängt sanningen så att folk inte förstår längre.
Det är bibeln och inte koranen som gäller, koranen är endast ytterligare ett led i denna konspiration mot Israeliterna.

Sluta sprida propaganda

Sura 2 vers 62. DE SOM tror [på denna Skrift] och de som bekänner den judiska tron och de kristna och sabierna - ja, [alla] som tror på Gud och den Yttersta dagen och som lever ett rättskaffens liv - skall helt visst få sin fulla lön av sin Herre och de skall inte känna fruktan och ingen sorg skall tynga dem.
Citera
2019-03-14, 09:31
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Sluta sprida propaganda

Sura 2 vers 62. DE SOM tror [på denna Skrift] och de som bekänner den judiska tron och de kristna och sabierna - ja, [alla] som tror på Gud och den Yttersta dagen och som lever ett rättskaffens liv - skall helt visst få sin fulla lön av sin Herre och de skall inte känna fruktan och ingen sorg skall tynga dem.
På dem som [trots detta] framhärdar i att förneka sanningen, antingen de är efterföljare av äldre tiders uppenbarelser eller sådana som sätter gudar vid Guds sida, väntar helvetets eld, och där skall de förbli till evig tid; de är de uslaste av alla skapade varelser.
Surah 98:6 (Det klara vittnesbördet)
Alla som inte är muslimer skall alltså till helvetet enligt Koranen.
Citera
2019-03-14, 11:31
Medlem
Citat:
Det är fabricerat och ändrat som dem flesta verserna i bibeln är att påstå att Jesus sagt att människor är Gud är en lögn och förtal för det strider mot bibeln och Jesus övriga lära i sig.

Att ha en själ och att påstå att vår själ är vårt sinne skulle göra oss till robotar så när vår kropps stängs ned så dör ju själen eftersom vårt sinne är själen påstår du? Och hur har jag fel? Gud blåste ju in något av sin ande i adam det är så han fick liv/själ det du säger är inte logiskt.

Och att påstå att vi människor är Gud är bara löjligt av dig för vi besitter inte samma förmågor som Gud han gör vad han vill hur han vill när han vill alla i himlarna och jorden lyder honom frivilligt eller med nöda och tvungna.
Fattar du inte vad du läser? Förstår du inte skillnaden mellan Gud och gud(ar)?

På hebreiska finns två ord för ande, neshemah och ruach, och neshemah är livsanden, luften du andas, den ande Gud blåste i Adams näsborrar. Mun mot mun metoden. Ruach är din tankeförmåga. Själ är nefesh på hebreiska, så det är olika ord och blanda inte ihop de.

Psalmen säger att de som fått Guds ord, dvs judar, kristna och muslimer, är gudar. Det har med kunskap att göra, inte med förmågor. Satan sa det till Eva. Att vi sedan har fått olika förmågor av Gud är en del av vår skapelse. Resten är inlärt.

Gud vill inte tvinga någon att lyda honom. Han vill att vi tillber i ande och sanning. Att inte lyda honom är förenat med vissa påföljder. De som inte lyder dömer alltså sig själva.
Citera
2019-03-14, 11:42
Medlem
Citat:

Då har han helt fel. Jesus har aldrig sagt det enligt NT, men Fadern har bestämt att det ska vara så.

Joh 5:41
Människors ära vill jag inte ha,

Men...

Joh 5:23
för att alla skall ära Sonen liksom de ärar Fadern. Den som inte ärar Sonen ärar inte heller Fadern, som har sänt honom.

Så vi ska ära Sonen som Gud, precis som vi ärar Fadern som Gud. Och det är Fadern som har bestämt att det ska vara så.

4Han (Jesus) har blivit lika mycket mäktigare än änglarna som det namn han har fått i arv är förmer än deras. 5Ty aldrig har Gud sagt till någon ängel:

Du är min son,
jag har fött dig i dag,
eller:

Jag skall vara hans fader,
och han skall vara min son.
6Och när han låter sin förstfödde son träda in i världen säger han:

Alla Guds änglar skall hylla honom.

8om Sonen däremot:

Din tron, o Gud,
består i evigheters evighet,
och rättens spira är din kungaspira.
9 Du har älskat rättfärdigheten och hatat orätten.
Därför har Gud, din Gud, smort dig
med glädjens olja mer än dina likar.

Så Fadern kallar Sonen Gud. Med likar menas faktiskt änglarna, vilket bevisar att Sonen är en av Guds skapelser.
Citera
2019-03-14, 15:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Muslimer utför vissa rörelser vid bön. Bönens olika rörelser i Bibeln:

Om Jesus: "Han gick lite längre bort, och kastade sig till marken och bad" (Bibeln Matteus 26:39)

Om Moses: "Då böjde Mose sig med hast ned mot jorden och tillbad" (Bibeln Andra Moseboken 34:8 )

Om Moses och Aron: "Men Mose och Aron gick bort från församlingen till uppenbarelsetältets ingång och föll ned på sina ansikten" (Bibeln Fjärde Moseboken 20:6)

Om Abraham: "Då föll Abraham ned på sitt ansikte…"(Bibeln Första Moseboken 17:3)

Om Joshua: "Då föll Josua ned till jorden på sitt ansikte och bugade sig…" (Bibeln Joshua 5:14)

Om Ezra och folket: "Och de böjde sig ned och tillbad Herren med ansiktet mot jorden"(Bibeln Nehemiah 8:6)

"Jag vill att männen på varje ort skall be med renade, lyfta händer, utan vrede och utan förbehåll" (Bibeln 1 Timotheosbrevet 2:8 )

"Elia hukade sig ned mot jorden och sänkte sitt ansikte mellan sina knän" (Bibeln Första Konungaboken 18:42)

"Och Herren talade till Mose och sade: "Gå bort från denna menighet, så skall jag i ett ögonblick förgöra dem." Då föll de ned på sina ansikten. "(Bibeln Fjärde Moseboken 16:44-45)

Muslimer hälsar varandra med "Assalamu Alaikum", vilket betyder-"frid vare med dig" - Jesus hälsade på samma sätt:

"Medan de ännu talade, stod han plötsligt mitt ibland dem och hälsade dem: "Frid över er!" (Bibeln Lukas 24:36)

"Stig in i huset med en fridshälsning" (Bibeln Matteus 10:12)

Muslimer använder sig ofta av uttrycket -"Insha-Allah" vilket betyder -"om Gud vill" - även dessa ord finner vi i bibeln:

"Ni vet inte hur ert liv blir imorgon. Ni är en dimma som syns en kort stund och sedan försvinner. Ni borde säga: "Om Herren Vill, får vi leva och göra det eller det." (Bibeln Jakob 4:14-15)

Att be från gryningen till kvällen - muslimer ber fem gånger per dygn -i bibeln kan vi läsa följande:

"Från solens uppgång ända till dess nedgång må Herrens namn vara höglovat" (Bibeln Psaltaren 113:3)

Att be under vissa tider på dagen - muslimer ber vid speciella tidpunkter:

"Petrus och Johannes gick upp till templet, vid tiden för eftermiddagsbönen" (Apostlagärningarna 3:1)

"Den som verkligen är änka och ensamstående har satt sitt hopp till Gud och upphör inte att be och åkalla både dag och natt." (Bibeln Första Timotheosbrevet 5:5)

"Skulle då inte Gud låta sina utvalda få sin rätt, när de ropar till honom dag och natt? Skulle han låta dem vänta?" (Bibeln Lukas 18:7)

Muslimer tvagar (på arabiska wudo) sig inför bön. Bibeln berättar följande:

"Och Mose och Aron och hans söner tvättade senare sina händer och fötter med vatten ur det. Så ofta de skulle gå in i uppenbarelsetältet eller träda fram till altaret, tvättade de sig, så som Herren hade befallt Mose." (Bibeln Andra Moseboken 40:31-32)

"De som låter inviga sig och rena sig till gudstjänst i lustgårdar, anförda av en som står där i mitten…" (Bibeln Jesaja 66:17)

"I Bibeln nämns Bönens hus"-detta översatt till arabiska blir Masjid och på svenska moske

"Och han sade till dem: Det står skrivet: Mitt hus skall kallas ett bönens hus…" (Bibeln Matteus 21:13)

"…Ty mitt hus skall kallas ett bönehus för allt folk." (Bibeln Jesaja 56:7)

"Och han sade till dem: "Det står skrivet: "Mitt hus skall kallas ett bönens hus. Men ni gör det till ett rövarnäste." (Bibeln Matteus 21:13)

Muslimer fastar månaden Ramadan och uppmuntras till frivillig fasta. Fasta föreskrivs även i Bibeln:

"När han hade fastat i fyrtio dagar och fyrtio nätter, blev han till slut hungrig" (Bibeln Matteus 4:2)

"Saliga de som hungrar och törstar efter rättfärdigheten, de skall bli mättade" (Bibeln Matteus 5:6)

"När ni fastar, se då inte dystra ut som hycklarna, som vanställer sitt utseende för att människorna skall se att de fastar….."(Bibeln Matteus 6:16-18 )

"Och jag lät där vid Ahavaströmmen, utlysa en fasta, för att vi skulle ödmjuka oss inför vår Gud…" (Bibeln Esra 8:21)

I uppslagsdelen i Bibeln kan man läsa följande: "Den enskilde kunde också fasta frivilligt i nytestamentlig tid vanligen på måndagar och torsdagar. Att göra detta varje vecka blev ett tecken på särskild sträng fromhet. (Bibeln Lukas 18:12)

Muslimer uppmanas till allmosor (sadaqa) -välgörenhet. I Bibeln kan vi läsa följande:

"Var noga med att inte utföra era fromma gärningar i människornas åsyn, för att de skall lägga märke till er. Annars har ni ingen lön att vänta hos er fader i himmelen. När du ger allmosor, låt då inte stöta i basun för dig, som hycklarna gör i synagogorna och på gatorna för att människorna skall prisa dem. Sannerligen, de har redan fått ut sin lön. Nej, när du ger allmosor, låt då inte vänstra handen veta vad den högra gör. Ge din allmosa i det fördolda. Då skall din Fader, som ser i det fördolda belöna dig." (Bibeln Matteus 6:1-4)

Muslimer äter inte griskött, blod eller självdöda djur. Bibeln förbjuder också det.

"Svinet, ty det har visserligen klövar, men det idisslar inte, det skall gälla för er som orent. Av dessa djurs kött ska ni inte äta, inte heller skall ni röra vid deras döda kroppar" (Bibeln Femte Moseboken 14:8 )

Längre ned i samma kapitel vers 21 kan man läsa följande: "Ni skall inte äta något självdött. Åt främlingen som bor inom dina portar må du ge sådant och han må äta det. Eller också må du sälja det åt en utlänning…???

"…de som äter svinkött och annan styggelse, ja, också möss, de skall allesammans förgås, säger Herren." (Bibeln Jesaja 66:17)

"svinet, ty det har väl klövar och har dem helkluvna, men de idisslar inte, det skall gälla för er som orent." (Bibeln Tredje Moseboken 11:7)

"…avhålla sig från sådant som har orenats genom avgudadyrkan och från otukt, köttet av kvävda djur och blod." (Bibeln Apostlagärningarna 15:20)

"Du skall endast vara ståndaktig att inte förtära blodet. Ty blodet är själen, och själen skall du inte förtära med köttet. Du skall inte förtära det. Du skall hälla ut det på jorden som vatten." (Bibeln Femte Moseboken 12:23-24)

"Och om någon av Israels hus eller av främlingarna som bor bland dem, förtär något blod, så skall jag vända mitt ansikte mot honom som förtär blodet och utrota honom ur hans folk" (Bibeln Tredje Moseboken 17:10)

"Och inget blod skall ni förtära, varken av fåglar eller av boskap, var ni än är bosatta. Var och en som förtär något blod han skall utrotas ur sin släkt." (Bibeln Tredje Moseboken 7:26-27)

Det är förbjudet för muslimer att dricka alkohol. I Bibeln förklaras tydligt varför.

"Lösaktighet och vin och must tar bort förståndet" (Bibeln Hosea 4:11)

"Har ni glömt att ingen orättfärdig skall få ärva Guds rike? Låt inte bedra er. Ingen som lever i otukt eller av avguderi eller hor eller homosexualitet, i tjuvaktighet och själviskhet, ingen som dricker, som är ovettig och utsuger andra- ingen sådan får ärva Guds rike (Bibeln Första Korinthierbrevet 6:9-10)

I Islam är det förbjudet med ränta. Bibeln förbjuder också ränta.

"Lånar du pengar åt någon fattig hos dig bland mitt folk, så skall du inte handla mot honom som en ockrare. Ni skall inte lägga på honom någon ränta" (Bibeln Andra Moseboken 22:25)

"Du ska inte ta någon ränta av din broder, varken på pengar eller på livsmedel eller på något annat som man kan ta ränta på" (Bibeln Femte Moseboken 23:19)

"Och skall ni ha tack för att ni lånar åt dem som ni tror kan betala tillbaka? Också syndare lånar åt syndare för att få samma belopp tillbaka." Bibeln (Lukas 6:34)

"…ockrar och tar ränta - skulle då denne få leva? Nej, han skall inte få leva, utan eftersom han bedriver sådana styggelser, skall han straffas med döden. Hans blod skall komma över honom." (Bibeln Hesekiel 18:13)
Muslimer bör fråga dem som hade skriften innan dem.

Ja, Messias höll hela lagen för att leda oss till Gud. En människa behöver födas från ovan för att sluta tillbe sitt eget, dvs renas från ursynden.

Bara vår Skapare känner oss, för Han har skapat oss. Som också Muhammed lärde kan bara Gud förlåta synder, och bara Gud kan rädda oss. Bara Gud kan leda oss rätt. Bara Gud kan andas liv in i oss, och bara Gud ÄR liv.

https://youtu.be/z9UB5U7kSec
Bless!
Senast redigerad av LadySweden 2019-03-14 kl. 15:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in