Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-10-10, 23:32
Medlem
hej, har såna grova impulser just nu att skära mig, men jag vill inte göra min partner besviken på mig igen. för sist jag gjorde det (typ, en vecka sedan) hade jag haft uppbehåll på nästan ett år, och hen blev sjukt besviken på att jag hade skurit mig på armen. inte djupt, och det syntes inte om jag inte drog upp tröjan väldigt långt upp.
men nu är det såhär att jag har ingen alls att prata med detta om och jag känner mest... hopplöshet, meningslöshet, tomhet och ångest på samma gång.
har lite diagnoser men vet inte om det är relevant här eller ej, men iaf; borderline, asperger, ADD, social fobi och OCD.
vad kan man göra..?
Citera
2014-10-10, 23:36
Medlem
Röka en joppe och laga någon god mat exempelvis, skit i rakbladet, du får bara fula ärr på kroppen.
Citera
2014-10-10, 23:40
Medlem
har redan massa fula ärr på armarna så jag bryr mig faktiskt inte.
Citera
2014-10-10, 23:47
Medlem
Flufffens avatar
Prata med din partner?
Citera
2014-10-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollslenda
har redan massa fula ärr på armarna så jag bryr mig faktiskt inte.

Men du bryr dig ju vad din partner ska säga, då bryr du ju din på nått sätt i alla fall..
Tycker du borde göra som föregående person.. Rök en fet, gör nånting kreativt såsom att måla dina känslor eller varför inte skriva av dig
Citera
2014-10-10, 23:51
Medlem
min partner är okontaktbar just nu. tyvärr, annars hade jag pratat av mig.

alltså. att röka en fet är inte min grej, jag har redan målat, ritat och skrivit av mig, men jag behöver något sorts stöd. behöver liksom.. prata. men det känns inte som att någon bryr sig ändå
Citera
2014-10-10, 23:52
Medlem
Ta en tändare och bränn dig, syns inte alls lika bra, gör ont, men lämnar inte lika fula märken. Jag har prövat den och tycker nästan den funkar bättre än rakblad. Det eller sup dig full. Har jag också prövat, men inte alls lika bra, för det tar längre tid och kostar mer.
Citera
2014-10-10, 23:53
Medlem
pluto-s avatar
Citat:

alltså. att röka en fet är inte min grej, jag har redan målat, ritat och skrivit av mig, men jag behöver något sorts stöd. behöver liksom.. prata. men det känns inte som att någon bryr sig ändå
Det kan du inte göra med din partner? H*n om någon borde väl bry sig, eller?
Citera
Medlem
(FB) Behöver någon att prata med (Gäller alla /Mod)
Citera
Medlem
Citat:

Du har en egen tråd på FB, det är bara prata . Tyvärr med risk för en del troll men tycker du kan försöka prata av dig här i alla fall!
Citera
2014-10-10, 23:56
Bannlyst
Emo.. Kom igen, vakna till och styr upp dig istället för att sitta kvar i samma skit.
Hårda sanningen.
Ger du upp?
Citera
2014-10-11, 00:03
Medlem
jag vet inte varför jag startade denna tråd, tänkte väl att kanske NÅGON vettig person skulle svara, vilket hände, men att få höra "emo" och "kom igen, ta tag i dig själv" är inte så lätt när man mår psykiskt dåligt och faktiskt har självmordstankar. det är liksom inte bara att "ta tag i sig själv", det är MYCKET svårare än så, speciellt när man har borderline, det vet de som har diagnosen om. och skulle helst vilja prata med någon likasinnad. vet inte varför jag startade denna tråd, kanske var sjukt onödigt egentligen...?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in