Citat:
Ursprungligen postat av
El-rafael
Min fråga med vården är väl mer kommer dom ge en kräkmeddel, magpumpa, eller sätter dom bara någon slags andningsvakt, eller låter dom bara en ligga i en säng i ett par timmar och tvingar en att prata med psyk??
När det gäller alkohol är det en 70 cl brännvin, har tyvärr inte så mycket mer. Dock är jag väl kanske inte så mycket på jakt efter andningsuppehåll utan mer en slöhet, när kroppen märker att den inte får syre så ska inte kroppen orka drabbas av panik.
Kräkmedel används inte nuförtiden knappt, förmodligen magpumpning. Gällande andningsvakt tror jag snarare att de sätter dig i respirator direkt.
Det finns antidoter till benzo, men flumazenil kan ha en viss agonistisk effekt i sig dvs i vissa fall riskerar att förstärka effekten så det vanliga är att man låter medicinerna verka färdigt.
Jag gillar dock inte att skriva i denna tråd med massa suicididéer. Benzo i sig har ingen direkt hämmande effekt på andningscentrum som opiater har, så andningsdepression är direkt relaterad till graden av sedering så när du får svårt att andas kommer du förmodligen redan tuppat av.