2014-10-20, 10:18
Bannlyst
Alla liv suger. Också saudiska oljemiljardärers liv suger. De suger mindre än uteliggarens, men de suger likväl.
Citera
2014-10-20, 12:04
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Nej det är kanske inte så konstigt - för du slipper ju fundera över livet... vilket jag antar är anledningen ..
Du menar, eftersom att han har skrivit sitt så kan jag ta över den filosofin och sen säga "nog med tankar"?
Citera
2014-10-20, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timewave-Zero
Du menar, eftersom att han har skrivit sitt så kan jag ta över den filosofin och sen säga "nog med tankar"?
Ja, det var väl det jag menade..
Citera
2014-10-20, 20:41
Citat:
Ja, det var väl det jag menade..
Förstod inte riktigt först bara.

Jadu, kanske det. För väl se om någon laha filosof kan rädda mig
Citera
2014-10-20, 23:41
Medlem
Citat:
Förstod inte riktigt först bara.

Jadu, kanske det. För väl se om någon laha filosof kan rädda mig

Ingen fara, du kan ju alltid ta på dig osynlighetskoftan ("inget har någon betydelse"-inställningen)
Senast redigerad av Urbizzio 2014-10-20 kl. 23:47.
Citera
2014-10-21, 06:03
Citat:
.

.
Vad är det här för nonsens - såna här inlägg är tragiska. Det krävs väl mod att stå emot också, mod att göra något konstruktivt. Mod att se sanningen. Mod att göra något positivt också. Om du inte anser att du själv är en så dålig person att du gör världen en tjänst, så dom slipper dig.
Det är som någon fantasilös idiot som kommit på att "man kan döda sig själv" och inbillar dig att du då uträttar något modigt.
Jag får en känsla av nån pundare/alagare som är en "tappad sug" och tycker synd om sig själv.Och så riktas svärdet mot dig själv istället.
Fegt är det rätta ordet, för den som inte vågar leva. Kanske ditt liv suger, och det är du inte ensam om, men du kan ju istället göra något åt det som "suger ut" .

Vad är det för fel på dig?

Det låter som om du argumenterar mot dina inre demoner. För om den ena demonen förlorar så kanske ditt förnuft tar över dessa tankar? Sluta vara löjlig. Lite filosofi har inte skadat någon, typ. Du är löjlig.

Givetvis är det löjligt att hetsa sig själv till självmord, men det är ju inte poängen. Du fattar inte poängen, och sedan kommer du med dåliga råd. Toppen.
Citera
2014-10-21, 08:18
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Alla liv suger. Också saudiska oljemiljardärers liv suger. De suger mindre än uteliggarens, men de suger likväl.

Inte mitt. Mitt liv är fantastiskt.
Citera
2014-10-21, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Vad är det för fel på dig?

Det låter som om du argumenterar mot dina inre demoner. För om den ena demonen förlorar så kanske ditt förnuft tar över dessa tankar? Sluta vara löjlig. Lite filosofi har inte skadat någon, typ. Du är löjlig.

Givetvis är det löjligt att hetsa sig själv till självmord, men det är ju inte poängen. Du fattar inte poängen, och sedan kommer du med dåliga råd. Toppen.
.
.
Äsch, det här är väl ingen filosofi.. lägger ner.
Citera
2014-10-22, 01:41
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzio
.
.
Äsch, det här är väl ingen filosofi.. lägger ner.

Förbaskade tramsapa.
Citera
2014-10-26, 20:09
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Inte mitt. Mitt liv är fantastiskt.
Hur får jag ett fantastiskt Liv?
Citera
2014-10-26, 20:50
Bannlyst
Citat:

Du låter din fru tugga på din skit. Det är vad proconsuls fru gör, åtminstone enligt vad han själv säger.
Citera
2014-10-26, 22:03
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Livet i sig är fantastiskt. Bara det att leva är en vinstlott. I Sverige har den övervägande majoriteten inga reella problem så som svält eller fysiska umbäranden. Inse det underbara i att ha rent vatten i kranen, värme i elementen, mat i skafferiet, WC inomhus.

Lycka eller tillfredsställelse kommer naturligtvis inifrån, men om inte de grundläggande premisserna för överlevnad är täckta så är det svårt att fokusera på något annat. Dock, när basbehoven är mötta är det vårt eget ansvar att ta hand om vår lycka. Och om vi bara sitter bekvämt och inte är hungriga eller har ont någonstans så finns det en inre källa där fantastiskheten flödar ifrån.
Så för att få ett fantastiskt liv; meditera.
Senast redigerad av proconsul 2014-10-26 kl. 22:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in