Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-10-08, 14:58
  #1
Avstängd
GregorOchBatmans avatar
Som rubriken lyder, hur manipulerar man narcissister och psykopater? Jag har en vän som jag skulle klassa som en narcissist och jag måste säga att det är nästan omöjligt. Man kan inte komma åt hans känslor och det verkar inte som att han kan se vilket rövhål han är.

Hur manipulerar man personer som har dessa diagnoser?
Citera
2014-10-08, 15:39
  #2
Medlem
onemorechances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorOchBatman
Som rubriken lyder, hur manipulerar man narcissister och psykopater? Jag har en vän som jag skulle klassa som en narcissist och jag måste säga att det är nästan omöjligt. Man kan inte komma åt hans känslor och det verkar inte som att han kan se vilket rövhål han är.

Hur manipulerar man personer som har dessa diagnoser?


En psykopat är mästare själva på att manipulera så där är det omöjligt skulle jag vilja säga.

Hur har du försökt manipulera din vän?
Citera
2014-10-08, 16:51
  #3
Avstängd
Jegoooooos avatar
Om du vill göra narcissisten upprörd ska du kritisera den om ni står i en grupp t ex. Eller kritisera den om nästan allting.

Sedan lever de i vanföreställningar och om du uppmuntrar dessa kan du så småningom manipulera dem. Jag gjorde det själv många ggr när jag hade en på jobbet. Vänta, jag hade minst 3 på jobbet. Jag vet inte varför jag klev in i rollen som narcissisttämjare men jag antar att jag vet att alla egentligen hatar dem men inte vågar göra något.

Men tänk på att aldrig låta dem veta att du hade något med det att göra för när de börjar lista ut och känner sig hotade kommer shitstorms.

Psykopater vet jag inte hur man manipulerar.
Citera
2014-10-08, 17:01
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Om du vill göra narcissisten upprörd ska du kritisera den om ni står i en grupp t ex. Eller kritisera den om nästan allting.

Sedan lever de i vanföreställningar och om du uppmuntrar dessa kan du så småningom manipulera dem. Jag gjorde det själv många ggr när jag hade en på jobbet. Vänta, jag hade minst 3 på jobbet. Jag vet inte varför jag klev in i rollen som narcissisttämjare men jag antar att jag vet att alla egentligen hatar dem men inte vågar göra något.

Men tänk på att aldrig låta dem veta att du hade något med det att göra för när de börjar lista ut och känner sig hotade kommer shitstorms.

Psykopater vet jag inte hur man manipulerar.

Narcissister kan själva vara mycket manipulativa, men det är naturligtvis olika. IQ spelar givetvis också in.
Citera
2014-10-08, 17:17
  #5
Avstängd
Jegoooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Narcissister kan själva vara mycket manipulativa, men det är naturligtvis olika. IQ spelar givetvis också in.

Jepp det tog jag in med. En av dom var manipulativa och de andra två var aggressivt passivt aggressiv. Även om jag fick en del skit emellanåt var det värt det för de ska fan inte ständigt komma undan med skit. Tycker synd om de naiva som ständigt lurar sig själva att narcissisterna är goda.
Citera
2014-10-08, 17:58
  #6
Avstängd
GregorOchBatmans avatar
Intressanta svar!

Ska prova det som Jegoooooo sa.
Citera
2014-10-08, 18:26
  #7
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Jepp det tog jag in med. En av dom var manipulativa och de andra två var aggressivt passivt aggressiv. Även om jag fick en del skit emellanåt var det värt det för de ska fan inte ständigt komma undan med skit. Tycker synd om de naiva som ständigt lurar sig själva att narcissisterna är goda.

Finns väl folk som gått igenom ett helvete till liv, och därav fått narcissistiska drag. Passiv aggressivitet föds ju ur ångest från en ständigt underlägsen position. Tycker mest att du låter som en mobbare, men jag vet inte. Låt folk ha sina fantasier så länge det inte skadar någon annan. Narcissism är för övrigt legio i samhället.
__________________
Senast redigerad av Overklighets 2014-10-08 kl. 18:29.
Citera
2014-10-08, 18:32
  #8
Medlem
insectqueens avatar
Varför inte bara skita i människan? Han verkar ju inte tillföra något positivt. Men jag förstår dig var själv ihop med en narcissist av rang med allvarliga empatistörningar och man blir tokig av att dom jävlarna inte kan inse hur illa dom beter sig.
Men jag tror det är meningslöst att försöka, dom har en tendens att skylla på alla andra och är oförmögna att se saker från andras synvinklar, mitt råd är att klippa banden det där låter inte som en sann vän och du klarar dig utmärkt utan idioter som inte tillför något.
Citera
2014-10-08, 19:57
  #9
Medlem
SaftMajas avatar
Psykopater är iallafall roliga att jävlas med på så vis att man synliggör deras manipulerande av andra, exv. att man benämner härskarteknikerna denne använder sig av för tillfället. Helst ska man i förväg förbereda "publiken" på att man kommer pröva det.
Citera
2014-10-08, 20:33
  #10
Avstängd
Jegoooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Finns väl folk som gått igenom ett helvete till liv, och därav fått narcissistiska drag. Passiv aggressivitet föds ju ur ångest från en ständigt underlägsen position. Tycker mest att du låter som en mobbare, men jag vet inte. Låt folk ha sina fantasier så länge det inte skadar någon annan. Narcissism är för övrigt legio i samhället.

Nej, jag är ingen mobbare men jag vet hur odrägliga narcissister kan vara. Ibland vill man hämnas och de om några förtjänar det. Och det är "fair" att anta att TS har haft problem med dessa kräk och vill jäklas tillbaka kanske.
Citera
2014-10-08, 20:36
  #11
Avstängd
Jegoooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaftMaja
Psykopater är iallafall roliga att jävlas med på så vis att man synliggör deras manipulerande av andra, exv. att man benämner härskarteknikerna denne använder sig av för tillfället. Helst ska man i förväg förbereda "publiken" på att man kommer pröva det.

Jag prova det på min arbetsplats men där finns alltid någon som bara MÅSTE skvallra till psykopaten. Så förbered endast de som du vet kan hålla käften.
Citera
2014-10-08, 20:40
  #12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En bra fälla för Psykopater är att odla en liten "svag sida" av dig själv, som du bara antyder lite om då & då, som naturligtvis är helt påhittad. Psykopaten kan inte låta bli att försöka utnyttja denna "svaghet", som då givetvis är en fälla från din sida.

Gärna någon form av "hemlighet" från din sida, som psykopaten tror sig ha snappat upp, men som du enkelt kan motbevis inför andra senare, när psykopaten försöker använda detta mot dig.
Då framstår han som en lögnare när du, uppbackad av bevis, kan avfärda hans anklagelser.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback