Flashback bygger pepparkakshus!
2014-10-08, 22:30
Medlem
Narcissisten kan du knäcka genom att använda samma metoder som han själv använder. Men då är det en fråga om vilja hur långt du är villig att gå, men omöjligt är det inte.

På psykopaten kan du göra samma sak, men förvänta dig inte att han nappar på betet. Om ditt psyke klarar pressen kan du gå till fysiskt angrepp och se vad som händer, offentlig förnedring och smutskastning och uppenbara lögner skulle nog kunna trigga besten inom psykopaten.

Varför vill du ha kontakt med din väns känslor? Om han inte delar med sig av dem till dig är så det ju uppenbart att dem är privata och du har således ingen anledning till att snoka eller försöka få del av dem.

Ps ; Bryt kontakten du är uppenbart inte lämpad till att handskas med sådana människor, det kommer bara sluta i misär:/
Citera
2014-10-09, 03:04
Medlem
Rahans avatar
Psykopater är jävligt lättlurade faktiskt. Dem har en tendens att ta dig för en idiot och förväntar sig aldrig att du har som mål att manipulera dem.

Det är bara att ljuga lite, spela på deras girighet, berätta för dem om en bra investeringsmöjlighet, väck deras intresse och sedan är det bara att ljuga på tills du fått det du vill ha.

Det är också väldigt bra att manipulera och utnyttja psykopater för då slipper man också dåligt samvete.
Citera
2014-10-11, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rahan
Psykopater är jävligt lättlurade faktiskt. Dem har en tendens att ta dig för en idiot och förväntar sig aldrig att du har som mål att manipulera dem.

Det är bara att ljuga lite, spela på deras girighet, berätta för dem om en bra investeringsmöjlighet, väck deras intresse och sedan är det bara att ljuga på tills du fått det du vill ha.

Nog kan man manipulera psykopaten, men om inte psykopaten känner att han får ut något av din manipulation kommer han inte ta det till sig,
det är mycket lättare att ha med en narcissist att göra än med en psykopat.

Du kan alltid tro att du har manipulerat psykopaten, men jag lovar dig att det är mer komplex än så hur har du tänkt att manipulera en människa som bara försöker göra saker för att få egen vinning?

en narcissist kan man alltid få ner på marken, men en psykopat skiter blanka fan i vad du säger och nog kan du styra en psykopat att få denne att göra vad du vill för dig, men glöm inte bort att den manipulativa förmåga du använder mot psykopaten använder han i ett spel att få han komma närmare dig, vilket gör att han väntar på felsteget att kunna hitta en utväg att få ut det denne vill få ut av dig, vilket gör att han vinner över din lek manipulation eftersom dem har tränat hela livet på att manipulera dig.

Citat:
Det är också väldigt bra att manipulera och utnyttja psykopater för då slipper man också dåligt samvete.

Så man ska utnyttja någon som inte kan göra något åt sitt tänkande och agerande?
så man ska utnyttja borderlines för att dem är så sköra?
ska man utnyttja aspergers för att dem är så socialt handikappade?

det är sådana kommentarer som gör att fördomar mot psykopater fortfarande finns kvar. 98% av alla psykopater vet inte om att dom är det ska man ha rätt att utnyttja en människa som inte vet om sin sjukdomsinstinkt?

Folk säger att psykopater inte är sjuka, men det är precis vad dem är. dem går igenom ett helvete i sig själva dag ut och dag in även om det inte visar det utåt
Senast redigerad av ewmpe 2014-10-11 kl. 10:35.
Citera
2014-10-11, 14:50
Medlem
henkesss avatar
Menar du en narcissistisk psykopat? Det är två olika saker narcissist och psykopat. Eftersom du inte kan ändra en narcissist, så blir det problem. Finns dock den intellektuelle och den halvintellektuelle. Man kan ifrågasatte argument på ett sakligt och logiskt sätt. Man ska inte ge bekräftelse, aldrig visa sig svag. Viktigaste är att visa sig starkare än personen, hålla fast vid sin åsikt. Då tror jag att det sakta kan fungera.
Citera
2014-10-11, 14:54
Medlem
OhShitMyNameWontFis avatar
En psykopat skall alltid "matas" med desinformation av den enkla anledning att denne då aldrig kan använda skräpinformationen för sina egna ändamål. Skräp in= skräp ut.
Citera
2014-10-11, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OhShitMyNameWontFi
En psykopat skall alltid "matas" med desinformation av den enkla anledning att denne då aldrig kan använda skräpinformationen för sina egna ändamål. Skräp in= skräp ut.

så du menar man ska på tvång börja hjärntvätta psykopater? låter ju som ett rimligt sätt

vi måste hitta ett helt annat förhållningssätt till psykopater,
jag tog upp det tidigare, kan ju inte vara så kul för kalle 20 att få diagnos och det enda han ser att alla ska hålla sig borta från han för han är farlig för alla i sin omgivning, när han aldrig har fysiskt skadat någon i sitt liv.
detta tror jag väcker en farlig irritation hos kalle som kan gå överstyr

Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Narcissisten kan du knäcka genom att använda samma metoder som han själv använder. Men då är det en fråga om vilja hur långt du är villig att gå, men omöjligt är det inte.

På psykopaten kan du göra samma sak, men förvänta dig inte att han nappar på betet. Om ditt psyke klarar pressen kan du gå till fysiskt angrepp och se vad som händer, offentlig förnedring och smutskastning och uppenbara lögner skulle nog kunna trigga besten inom psykopaten.

Varför vill du ha kontakt med din väns känslor? Om han inte delar med sig av dem till dig är så det ju uppenbart att dem är privata och du har således ingen anledning till att snoka eller försöka få del av dem.

Ps ; Bryt kontakten du är uppenbart inte lämpad till att handskas med sådana människor, det kommer bara sluta i misär:/

varför skulle en psykopat bry sig om du offentligt förnedrar han då han inte bryr sig ett skit om vad andra tycker runt omkring han, där är skillnaden på narcisster och psykopater

En låg begåvad psykopat skulle kunna döda dig för att få ditt tugummi du nyss köpte bara för att han vill ha det.

En låg begåvad narcissist hade gjort allt i sin makt för att göra ditt liv till ett helvete om du gjorde det mot han

en väl begåvad psykopat hade snackat sig ur situationen och fått det att låta som du var dum i huvudet men fortfarande inte bry sig vad du nyss sa runt honom.

En väl begåvad narcissist hade fått det att låta som du är problemet i hans liv som gör han till den han är vilket andra folk inte hade förstått tills dem själva hade kommit närmare i hans liv.
Senast redigerad av ewmpe 2014-10-11 kl. 18:13.
Citera
2014-10-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewmpe

varför skulle en psykopat bry sig om du offentligt förnedrar han då han inte bryr sig ett skit om vad andra tycker runt omkring han, där är skillnaden på narcisster och psykopater

Vad vet du om vad psykopater känner och tycker? Offentliga handlingar är äkta och tyder på en dominans som överstrider psykopatens självbild och sådana utmaningar måste bekämpas. Den skillnaden du nämnde var ett hån emot psykopati och jag tycker nog du skall hålla dig undan ämnet.

Citat:
En låg begåvad psykopat skulle kunna döda dig för att få ditt tugummi du nyss köpte bara för att han vill ha det.

En låg begåvad narcissist hade gjort allt i sin makt för att göra ditt liv till ett helvete om du gjorde det mot han

En låg begåvad vanlig människa skulle kunna döda dig för att få ditt tuggummi du nyss köpte bara för han vill ha det, under rätt omständigheter, varför valde du ens att nämna det..?

Är du rädd för narcissister eller vad är grejen? Narcissism grundar sig i en omättlig känsla av förfalskad stolthet till skillnad ifrån psykopater som har en befogad självkänsla som överspeglar narcissistens myglande personlighet i 100/100 fall. Du vet dem är nere på botten och livnär sig på en tunn imma av psykisk obalans som när som helst kan spricka när verkligheten kommer ikapp dem.

Citat:
en väl begåvad psykopat hade snackat sig ur situationen och fått det att låta som du var dum i huvudet men fortfarande inte bry sig vad du nyss sa runt honom.

En väl begåvad narcissist hade fått det att låta som du är problemet i hans liv som gör han till den han är vilket andra folk inte hade förstått tills dem själva hade kommit närmare i hans liv.

Vad grundar du dina påståenden på? En förförisk önskan, en åtrå att en psykopat är obrydd om samhället omkring honom? Påstår du att en psykopat lever som en drönare utan vare sig självinstinkt koll, eller mål eller begär..? Det är inga missfoster vi snackar om, det är fullt friska individer med en genetisk avvikelse utan betydande roll som huserar. Dem bryr sig tro mig.

Narcissister gnyr som nyfödda hundvalpar om dem möter sina övermän liksom resten av jordens befolkning, det finns inga undantag.
Citera
2014-10-11, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Vad vet du om vad psykopater känner och tycker? Offentliga handlingar är äkta och tyder på en dominans som överstrider psykopatens självbild och sådana utmaningar måste bekämpas. Den skillnaden du nämnde var ett hån emot psykopati och jag tycker nog du skall hålla dig undan ämnet. .

Det har du rätt i jag vet inte hur dem känner och tycker eftersom även som psykopater så tänker dem olika, men av all informaton jag har läst och förstått av psykopater så bryr dem sig inte om andra tycker inte att dem har gjort fel om dem tycker att det dem själva gjorde var rätt.

Citat:
En låg begåvad vanlig människa skulle kunna döda dig för att få ditt tuggummi du nyss köpte bara för han vill ha det, under rätt omständigheter, varför valde du ens att nämna det..?

en låg begåvad människa hade troligvis bara misshandlat dig för att få ditt tugummi.

Citat:
Är du rädd för narcissister eller vad är grejen? Narcissism grundar sig i en omättlig känsla av förfalskad stolthet till skillnad ifrån psykopater som har en befogad självkänsla som överspeglar narcissistens myglande personlighet i 100/100 fall. Du vet dem är nere på botten och livnär sig på en tunn imma av psykisk obalans som när som helst kan spricka när verkligheten kommer ikapp dem.

Nej jag är inte rädd för narcissister jag fascineras av dem, dem är mycket lättare att ha att göra med än en psykopat.

Narcissisten lever i centrum av alla, vilket är lättare att genomskåda,

medans psykopaten står i mängden och bara väntar på att hitta något sätt att få narcissisten ner på jorden.
Eller någon annan människa som dem tycker förtjänar det.

Citat:
Vad grundar du dina påståenden på? En förförisk önskan, en åtrå att en psykopat är obrydd om samhället omkring honom? Påstår du att en psykopat lever som en drönare utan vare sig självinstinkt koll, eller mål eller begär..? Det är inga missfoster vi snackar om, det är fullt friska individer med en genetisk avvikelse utan betydande roll som huserar. Dem bryr sig tro mig.

Jag har aldrig sagt att dem är helt obrydda eller att dem är missfoster. jag är väl medveten om att det är fullt friska med avvikelser i deras hjärna jag är medveten om att det bryr sig, men utåt så visar dem det inte för det är avvikande från deras tankebanor.

en psykopat skulle aldrig erkänna hur dåligt den mår till någon annan som inte är nära på i livet, hur jobbigt deras tankar är, och även om det skulle berätta det till någon annan så skulle det ha masken på och berätta det med ett léende för att inte verka svag. (och detta är en generell bild av psykopater) men självklart som vanliga människor så har även dem avvikelser.
Senast redigerad av ewmpe 2014-10-11 kl. 20:52.
Citera
2014-10-11, 21:42
Medlem
surfacings avatar
Citat:
.

Intressant ämne och det känns även som du slår huvudet på spiken. Det är sällsynt att jag blir imponerad här i psykologiavdelningen.

Jag tycker man lättare kan identifiera narcissister i exempelvis arbetslivet eller liknande miljöer. Kanske för att dylika omgivningar är mer utsatta åt social hierarki? För övrigt är de jävligt driftiga i att suga energi ur andra människor och man kan vara beredd på ett rent helvete om man försöker utmana eller förutse en genuin narcissist. Jag vette fan, det är egentligen svårt att försöka motivera någon hållbar metod hur man bör förhålla sig till dem? De är hala som ålar och upphör inte med sitt beteende oavsett om de "knäcks. Psykopater, å andra sidan, avslöjas inte i första taget så som jag uppfattar. Då är det redan för sent.
Citera
2014-10-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surfacing
Intressant ämne och det känns även som du slår huvudet på spiken. Det är sällsynt att jag blir imponerad här i psykologiavdelningen.

Jag tycker man lättare kan identifiera narcissister i exempelvis arbetslivet eller liknande miljöer. Kanske för att dylika omgivningar är mer utsatta åt social hierarki? För övrigt är de jävligt driftiga i att suga energi ur andra människor och man kan vara beredd på ett rent helvete om man försöker utmana eller förutse en genuin narcissist. Jag vette fan, det är egentligen svårt att försöka motivera någon hållbar metod hur man bör förhålla sig till dem? De är hala som ålar och upphör inte med sitt beteende oavsett om de "knäcks. Psykopater, å andra sidan, avslöjas inte i första taget så som jag uppfattar. Då är det redan för sent.

tackar för det snälla orden det är exakt den uppfattningen jag ocskå har fått att när väl psykopater blir upptäckta av samhället så är dem i finkan, att hitta en psykopat och börja utvärdera denne är svårt då dem oftast inte tror att det är fel på dem själva, dem söker inte hjälp för något eftersom det inte är dem själva som är fel på, men de flesta psykopater vad jag ocskå har förstått känner sig väldigt speciella och udda, de flesta psykopater tror jag förstår att det inte är som alla andra, även om det försöker göra allt för att passa in.

varför jag tror jag själv är psykopat (utan att leka hobbypsykolog) är just pga av när jag blir psykisk uttråkad tar jag till alla medel för att tysta den, oavsett vad lagen säger, många hade nog sagt att det jag gjorde/gör är moraliskt fel, men jag gör det inte för jag vill, utan jag gör det för att tysta min psykiska uttråkning, vilket jag tror är det som fick ted bundy etc att döda massa människor,

dock är jag inte på gränsen att döda någon, men jag gör andra saker och jag kan oftast fantisera mig bort från min psykiska uttråkning, dock inte alltid. inget som jag gör är accepterat i samhällets ögon, även inom mina fantasier, eller vad jag gör när jag inte kan fantisera bort min psykiska uttråkning nå mera
Senast redigerad av ewmpe 2014-10-11 kl. 21:53.
Citera
2014-10-12, 01:36
Medlem
Citat:
Det har du rätt i jag vet inte hur dem känner och tycker eftersom även som psykopater så tänker dem olika, men av all informaton jag har läst och förstått av psykopater så bryr dem sig inte om andra tycker inte att dem har gjort fel om dem tycker att det dem själva gjorde var rätt.

Och den informationen hittar du av propaganda källor som påstår att psykopater är ondskan själv? Du har rätt att dem oftast har en egen unik personlighet som delas med andra som har samma personlighet som dem själva. Det betyder per automatik inte att dem förblir kriminella avskum som gör impulsiva handlingar som för dem till botten när dem enligt egen utsaga förväntas tillhöra eliten. Oavsett rätt eller fel så finns lagen där för alla.

Citat:
en låg begåvad människa hade troligvis bara misshandlat dig för att få ditt tugummi.

Nej jag är inte rädd för narcissister jag fascineras av dem, dem är mycket lättare att ha att göra med än en psykopat.

Det kan vi ju bara spekulera i eller hur? Den låg begåvade korkade individen kan lika gärna dra steget längre och dra en yxa på förövaren.

Och varför fascineras du av narcissister? Inser du inte att det är trasiga människor med en förvrängd världsbild du dyrkas av?

Citat:
Narcissisten lever i centrum av alla, vilket är lättare att genomskåda,

medans psykopaten står i mängden och bara väntar på att hitta något sätt att få narcissisten ner på jorden.
Eller någon annan människa som dem tycker förtjänar det.

Ja och när han får inte får sin dagliga dos av fejkad uppmärksamhet så halverar hela dennes värld och psykfallet beskådas som den trasiga individ han är. Psykopaten däremot har inget behov av ärelysten uppmärksamhet utan väljer att förtjäna den på ett korrekt och sunt sätt som gynnar personen mer då det framförallt är äkta och att den är befogad. Makt i sin renaste form eller?

Citat:
Jag har aldrig sagt att dem är helt obrydda eller att dem är missfoster. jag är väl medveten om att det är fullt friska med avvikelser i deras hjärna jag är medveten om att det bryr sig, men utåt så visar dem det inte för det är avvikande från deras tankebanor.

Avvikande..? Det är ju precis det dem gör, dem visar sig som vanliga människor allt för att framstå som en i längden, du hittar inte en psykopat instängd och isolerad likt ett djur. Alltså agerar dem utåt som VILKEN människa som helst med en del säregna drag som är lätta att identifiera om man vet vad man letar efter, men även det kan vara ett bottennapp då dem som vill något i livet anpassar sig efter situationen.

Citat:
en psykopat skulle aldrig erkänna hur dåligt den mår till någon annan som inte är nära på i livet, hur jobbigt deras tankar är, och även om det skulle berätta det till någon annan så skulle det ha masken på och berätta det med ett léende för att inte verka svag. (och detta är en generell bild av psykopater) men självklart som vanliga människor så har även dem avvikelser.

Nu delar inte psykopater identiska känslor med vanliga människor, så ren depression i klassisk form kan vi direkt stryka ifrån listan, vad dem känner och vad dem uppfattar som dåligt kan utomstående bara spekulera i. Du verkar ha snappat upp en del fakta som stämmer överens med en psykopat och sedan drar du ihop något eget, hur kommer det sig?
Citera
2014-10-12, 01:45
Medlem
surfacings avatar
Citat:
tackar för det snälla orden det är exakt den uppfattningen jag ocskå har fått att när väl psykopater blir upptäckta av samhället så är dem i finkan, att hitta en psykopat och börja utvärdera denne är svårt då dem oftast inte tror att det är fel på dem själva, dem söker inte hjälp för något eftersom det inte är dem själva som är fel på, men de flesta psykopater vad jag ocskå har förstått känner sig väldigt speciella och udda, de flesta psykopater tror jag förstår att det inte är som alla andra, även om det försöker göra allt för att passa in.

varför jag tror jag själv är psykopat (utan att leka hobbypsykolog) är just pga av när jag blir psykisk uttråkad tar jag till alla medel för att tysta den, oavsett vad lagen säger, många hade nog sagt att det jag gjorde/gör är moraliskt fel, men jag gör det inte för jag vill, utan jag gör det för att tysta min psykiska uttråkning, vilket jag tror är det som fick ted bundy etc att döda massa människor,

dock är jag inte på gränsen att döda någon, men jag gör andra saker och jag kan oftast fantisera mig bort från min psykiska uttråkning, dock inte alltid. inget som jag gör är accepterat i samhällets ögon, även inom mina fantasier, eller vad jag gör när jag inte kan fantisera bort min psykiska uttråkning nå mera

Precis. Det förekommer vetenskaplig praxis vilken hävdar att psykopater inte är medvetna om sin titulerade personlighetsstörning, men jag är däremot helt övertygad om att en "äkta vardagspsykopat" inser sin egen avvikelse. Det handlar snarare om hur utomstående värld försöker bedöma fenomenet efter vedertagna normer och då blir facit lätt hänt väldigt missvisande. Man liksom skruvar muttern efter olämplig dimension.

Psykopati förblir alltid ett abstrakt fenomen. Jag anser mig hyfsat bevandrad inom ämnet och kan samtidigt ärligt erkänna att jag ytterst sällan avslöjar dem IRL (då i åtanke hur man själv ändå är jävligt sinnessjuk. Jag har visserligen lärt mig jämföra vissa subtila, något så när gemensamma nämnare (dessa är egentligen fånigare än ni kan tänkas tro). Fast verklighetsförhållandet ligger rimligtvis närmare till hands där majoriteten inte har någon som helst aning. Psykopater utfärdar helt enkelt inga grövre utsvängningar "offentligt". Om situationen dock må komma dit så blir klimatet riktigt farligt.

Den enda relevanta svagheten torde vara avsaknaden utav karaktär. Annars är omgivningen körd'.
Senast redigerad av surfacing 2014-10-12 kl. 01:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in