Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Jag har inte hunnit läsa allas poster härinne om honom och vill först och främst skriva att det är sjukt tråkigt att Freddie gått hädan.

En liten grej jag har som minne (kan vara helt fel, därför jag undrar här) var att han käkade arsenik tills han upplevde världen som blå och då la han av? Finns det någon sanning i det?
Ja, det stämmer, om man får tro honom själv.
Från en intervju 2005 i tidskriften Minotauren:
"Jag testade en arsenikfärd en gång. Man vänjer sig vid arsenikdoser under två och en halv månad ungefär. Och sedan kommer man upp i en sådan dos att man får visioner. Blå färger ser jag fortfarande oerhört många nyanser av tack vare det."
I samma intervju berättar han att cannabis botade honom från sju års mutism (psykiskt betingad stumhet), och säger att man ska undvika spikklubba (den hallucinogena växten, inte vapnet). Han pratar också lite om sitt utövande av svart magi, som han dock skurit ned på på senare år (kanske under inflytande av hans hustru, en from mormon). Har för mig att han påstår i Robert Lagerströms biografi
Freak att han någon gång lade en förbannelse över en njugg musikrecensent, som sedermera mycket riktigt fick en hjärtinfarkt och dog. Med tanke på vilken schysst kille Freddie verkade vara i övrigt skulle jag tro att han blev ganska ångerfull av detta.