2016-06-03, 22:09
Medlem
Det sägs att det var ett snabbt sjukdomsförlopp,jag tycker han har sett ganska sjuk ut dom sista åren
Citera
2016-06-03, 22:18
Medlem
Uplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasseD
Har du hört skiten han skapat? Skam att staten avlönade denna människa!

Tråkigt när.folk ska behöva dö, men hans musik är värdelös!

Uppenbart att etablissemanget vill framhäva denna människa, kallas "folkkär" i slaskpressen osv.
Har inga speciella åsikter om honom, ett närmast oskrivet kort för mig. När jag sökte honom på youtube så verkar han ha spelat in mycket covers.
Onekligen verkar nöjesnomenklaturans hyllning till honom misstänkt, var han någon slags PK-artist?
Citera
2016-06-04, 02:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Nej precis. Nu kan iaf alla som tyngts av denna "samhällsekonomiska börda" pusta ut.

För egen del tror jag väl knappast att han hade gjort några fler stordåd, och det var ju ingen kärnfrisk person som dog knall och fall. Hans bidrag till den svenska musiken återfinns enligt min mening främst i produktionerna på 80-talet.

(det fetade)

Jag köpte Cortex, Liket lever och tidiga Lädernunnans plattor på 80-talet, efter det så har Wadling inte presterat nåt av egentligt värde. Trist men sant. Men banden han medverkade i på 80-talet var riktigt bra.
Citera
2016-06-04, 09:25
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Det sägs att det var ett snabbt sjukdomsförlopp,jag tycker han har sett ganska sjuk ut dom sista åren

Ja, dålig har han varit men man kan ju leva "dålig" i många, många år utan att det förändras till det sämre. Ett snabbt sjukdomsförlopp lär det ha varit ändå, från en sämre utgångsposition än gemene man men likväl.
Citera
2016-06-04, 10:25
Medlem
psaks avatar
Var förmodligen lika ogillad som gillad, iaf bland folk i hans egen generation och äldre som upptäckte honom sedan tv började visa upp honom och hans...personliga (som det brukar heta) tolkningar av gamla fina visor. Där var det både fågel och fisk kan jag säga.

O herre jävlar vad han såg annorlunda ut på 80-talet då Jag såg klippet med Cortex och trodde först det var sångaren i Creeps från den tiden.
Citera
2016-06-05, 18:45
Medlem
Han verkade va en otroligt snäll kille
Citera
2016-06-18, 12:00
Medlem
Ja, Freddie Wadling som konstnär uttrycker livets mörka sidor. För den som råkat ut för den familjen inser vad det innebär.
Citera
2016-11-06, 13:51
Medlem
berra77s avatar
Såg lite av gårdagens "så mycket bättre". Efter att ha sett några av de FW-inslag som visades så måste jag ju säga att jag aldrig sett en 64-åring som ser så gammal ut.

Musikmässigt inte min stil men jag kan förstå att det finns de som kan höja honom till skyarna.
Citera
2016-12-27, 20:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av xvaganza100
Hela släkten Wadling verkar vara defekt. Manipulativa och falska.Tragiska människor.

Wadling var en pundare med konstnärslön, en Christer Pettersson-figur i mina ögon. Visst hade han en röst, men det är det många som har/hade.

De stories jag hört om honom från diverse turnér och krogar från 80/90-talet är inte direkt barnvänliga eller ställer honom i ett smickrande ljus. Det är en smula sorgligt att hela Sverige (som över en natt) valde, från att ha sett honom just som en minst sagt udda fågel och pundare som man inte kunde ha i möblerade rum, till att bli en skillingtrycksfarbror som ALLA älskar... Milda makaroner.
Citera
2017-01-10, 07:53
Medlem
Sverige och svenskarna verkar upphöja pundarna till norm. En norm som inte får kritiseras. Wadling verkar bilda skola på den punkten.
Citera
2017-02-27, 12:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Sverige och svenskarna verkar upphöja pundarna till norm. En norm som inte får kritiseras. Wadling verkar bilda skola på den punkten.

Ja, det är därför vi har så liberal syn på droger i Sverige. Pundare är normen och alla som knarkar här åtnjuter respekt och beundran av andra svenskar. Den normbildning har även lett till att alla människor vill testa amfetamin, och andra droger. I andra länder finns det företag som testar sin anställda för droganvändning, men vi har ju som sagt upphöjt dem till norm, så droganvändning på jobbet kan leda till befordring.
Citera
2017-04-02, 22:40
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Det är en myt att Wadling drogade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in