Vilket sorgligt år för musiken, nu senast Freddie Wadling, kanske en doldis jämfört med Bowie och Prince, men hans vikt för den svenska musikscenen kan omöjligt underskattas. Någon sade att vi alla föds som original, men dör som kopior, detta stämmer inte vad gällde Freddie, han var original fram till slutet, en särling inom svensk musik, eklektiskt som få och med en röst som berörde. Att lägga in en låt från senast plattan (har du inte redan gjort det så gör det nu) vore ett självklart val, men det tänker jag högaktningsfullt skita i och inställer blir det "We are the freaks' med Cortex, som är mest personlig för mig.
Tyvärr går den inte att spela upp på YouTube (som för övrigt bara blir sämre och sämre), men letade upp en länk till er i alla fall. Och till alla er hatare vare sig det rör röst, musikproduktion, personlighet eller utseende, varsågod och tyck så, det är er smak (eller brist därpå) men ni har inget att vinna på att uttrycka detta utom mitt fulla förakt.
Vila i fred, väl medveten om att din influens på Svenska musikscenen kommer leva länge än!
http://app.musicme.com/artist/freddie-wadling/video/cortex-we-are-the-freaks-4C63587149325656486145