2016-06-03, 11:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Usch, vilket tråkigt besked. En snäll människa med en mycket fin röst mindre...
Citera
2016-06-03, 11:55
Medlem
Studsbolls avatar
Trist han vek in klövarna, men det var väntat;den gossen har haft generna emot sig redan från början. Men han sjöng lika bra som han var ful, och rösten kommer jag sakna.
Citera
2016-06-03, 11:58
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannestunga
Fan också! Han skulle vara med i Så mycket bättre i år, men det hanns inte med - kanske lika bra det...

Blir det någon ersättare för honom tro? Det ska väl spelas in snart?
Citera
2016-06-03, 12:04
Moderator
Schlesiens avatar
Posta inte anonyma kondoleanser, RIP och VIF. Det är OffTopic.

Rubrikändring

Utgången rubrik:
Skvaller om Freddie Wadling?

/ Moderator
Citera
2016-06-03, 12:07
Medlem
jannestungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Blir det någon ersättare för honom tro? Det ska väl spelas in snart?
Skulle börja spela in nästa fredag så det är ju brådis i produktionen...
Citera
2016-06-03, 12:13
Medlem
Carl Serungs avatar
Den här artikeln känns lite märklig nu faktiskt:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/rockbjornen/article12367124.ab
Citera
2016-06-03, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Så ett band, där Wadling är den enda konstanta medlemmen, räknas inte på grund av någon regel du hittat på? Visst att du inte gillar Wadling. Han är dock en av de bättre musiker vi haft.

Har du hört skiten han skapat? Skam att staten avlönade denna människa!

Tråkigt när.folk ska behöva dö, men hans musik är värdelös!
Citera
2016-06-03, 12:33
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasseD
Har du hört skiten han skapat? Skam att staten avlönade denna människa!

Tråkigt när.folk ska behöva dö, men hans musik är värdelös!

Kunde du inte lämnat det där gamla inlägget bakom dig? För en del utav oss har förlorat en stor musiker som inte går att ersätta. Men skriv vad du vill, livet är för kort för att tjafsa.

Jag hade turen att se Wadling live, det var en fantastisk konsert, hans röst var fantastisk. Han spelade bland annat en fantastisk version utav Me and the Devil, som jag tror enbart toppats utav Gil Scott-Herons version.
Att han gick och kolade innan Så mycket bättre kanske är det lilla positiva jag kan se i allt.
Citera
2016-06-03, 13:09
Medlem
Jag hoppas att han någon gång spelat in sin version av Radioheads Creep, och att den hamnar på någon hyllningsplatta nu. Den live är utan tvekan mitt starkaste musikminne, så sinnessjukt stark tolkning, så grym röst. Tyvärr bara klipp med kass kvalité på tuben, gör inte upplevelsen rättvisa.

Flow my ashes tillsammans med Frida Snell finns iaf i duglig kvalité, riktigt bra! Kul historia bakom den låten.
Citera
2016-06-03, 13:16
Medlem
pyro860s avatar
Åh, vad tråkigt.. Värst vad alla verkar gå bort hela tiden

Inte lyssnat jättemycket på Wadling faktiskt, iallafall inte som soloartist. Men klart man spelat lite låtar med Cortex, Pervets och Rukorna. Synd han inte hann vara med i Så Mycket Bättre.

Vila i frid, och jag tycker alla ska lyssna på den här: Cortex - Shotgun treatment (live 1986) .
Citera
2016-06-03, 13:32
Medlem
Vilket sorgligt år för musiken, nu senast Freddie Wadling, kanske en doldis jämfört med Bowie och Prince, men hans vikt för den svenska musikscenen kan omöjligt underskattas. Någon sade att vi alla föds som original, men dör som kopior, detta stämmer inte vad gällde Freddie, han var original fram till slutet, en särling inom svensk musik, eklektiskt som få och med en röst som berörde. Att lägga in en låt från senast plattan (har du inte redan gjort det så gör det nu) vore ett självklart val, men det tänker jag högaktningsfullt skita i och inställer blir det "We are the freaks' med Cortex, som är mest personlig för mig.

Tyvärr går den inte att spela upp på YouTube (som för övrigt bara blir sämre och sämre), men letade upp en länk till er i alla fall. Och till alla er hatare vare sig det rör röst, musikproduktion, personlighet eller utseende, varsågod och tyck så, det är er smak (eller brist därpå) men ni har inget att vinna på att uttrycka detta utom mitt fulla förakt.

Vila i fred, väl medveten om att din influens på Svenska musikscenen kommer leva länge än!

http://app.musicme.com/artist/freddie-wadling/video/cortex-we-are-the-freaks-4C63587149325656486145
Citera
2016-06-03, 13:35
Medlem
Ratads avatar
Tråkigt, hade Freddie diabetes?

Jag är inte förvånad för de senaste åren har han sett riktigt nedkörd ut med käpp, rejält med övervikt och han lät konstant flåsig. Leif GW Persson är ett under av vighet och spänst jämfört med stackars Freddie.

Tack för det här livet herr Wadling!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in