2014-10-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Con-artist
Vänta du bara, snart blir det negativ ränta

Går det bra för ditt kortande med hävstänger eller?

Hahaha tänkte exakt samma sak..
Citera
2014-10-28, 16:46
Medlem
Vilka aktier bör man investera i sen när bostadsbubblan spruckit? Om man inte kan/vill köpa bostäder måste det väl ändå gå att tjäna pengar utan att gå all in i bull/bear-market och liknande?
Senast redigerad av brota 2014-10-28 kl. 17:09.
Citera
2014-10-28, 16:50
Medlem
Querijuices avatar
Vad tror ni om denna mans förutspående;
http://www.moneynews.com/MKTNews/Portfolio-Financial-Investments/2013/05/30/id/507152/
Han har haft rätt förr..
Citera
2014-10-28, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Key.
0% Reporänta vilket skämt, det är bara en tidsfråga innan deras hus av kort kommer fallande ner.

Det märks att de är desperata och har ingen utväg att gå än att sänka ränta till 0, alltså hör på den siffran 0%!!!

Hahahaha

Jag trodde den var på 0,05 imorse fick sen reda på att de faktiskt valde att gå ner till 0 istället alltså shiiiet.

Bra att du jobbar mot marknaden. Fortsätt så.
Citera
2014-10-28, 16:51
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Con-artist
Vänta du bara, snart blir det negativ ränta

Går det bra för ditt kortande med hävstänger eller?

Aaa men skitbra såklart kul o se -10% finns inget härligare vetu.

Min plan är att köpa en post till så lågt som möjligt och sälja av det vid 1,30 eller högre, jag kommer shorta denna "uppåttrend" i alla fall för jag vet att båten kommer slå in i berget snart.
Citera
2014-10-28, 16:53
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Bra att du jobbar mot marknaden. Fortsätt så.

Hehe yes
Citera
2014-10-28, 17:01
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querijuice
Han har haft rätt förr..
Mina spådomar om börsen har varit 100% rätt:

Spådom 1 slog in.

Spådom 2 slog in.

I år sålde jag exakt på årshögsta, och jag köpte in mig runt årslägsta.

Så, nu när jag bevisligen och dokumenterat är världens bästa börshaj så återstår frågan:

Lyssnar nån på mig?

Citera
2014-10-28, 17:15
Medlem
Troians avatar
Är rätt sugen på att investera i XACT Bear nu. Känns som att Sverige är jävligt skakigt just nu; regeringen visar på inkompetens, reporäntan går ned till 0 %, pengarna i statskassan uppges vara slut, skatterna höjs – detta och en del annat bäddar för pessimism.
Citera
2014-10-28, 17:29
Medlem
Vanilla-Ices avatar
Citat:
0% Reporänta vilket skämt, det är bara en tidsfråga innan deras hus av kort kommer fallande ner.

Det märks att de är desperata och har ingen utväg att gå än att sänka ränta till 0, alltså hör på den siffran 0%!!!

Hahahaha

Jag trodde den var på 0,05 imorse fick sen reda på att de faktiskt valde att gå ner till 0 istället alltså shiiiet.
Och det var helt rätt beslut att sänka den såpass mycket, det skulle du veta om du läst den akademiska litteraturen.

Om du inte kan något om nationalekonomi ska du inte uttala dig om det; du skämmer bara ut dig.
Citera
2014-10-28, 18:05
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanilla-Ice
Och det var helt rätt beslut att sänka den såpass mycket, det skulle du veta om du läst den akademiska litteraturen.

Om du inte kan något om nationalekonomi ska du inte uttala dig om det; du skämmer bara ut dig.

Inte konstigt att tycka så om man har gått en statligt godkänd kurs i keynesiansk nationalekonomi och fått lära sig att man måste ha en riksbank som räddar ekonomin från deflation (deflation=löntagare och sparare får ta del av en ökande levnadsstandard genom lägre priser som är en produkt av marknadsekonomins ökande produktionskapacitet=världens undergång) genom ett inflationsmål på 2-3% per år.

Det börjar bli tröttsamt med kortsiktigheten hos de som hetsar för så kallad stimulans av ekonomin genom lågräntepolitik och kreditexpansion. Ett underligt kort minne man måste ha för att inte kunna blicka tillbaka mer än ett år eller så i valfritt land för att se att vad man ställer till med när man blåser upp och spräcker bubblor kors och tvärs, för att inte tala om utarmningen av nationella valutor för att så kallat gynna exportindustrin och andra utslitna keynesianska floskler.

Det borde säga sig självt att en ränta på 0% (!) eller valfri ränta som understiger inflationen är helt nya desperationsnivåer, det har iofs varit en trend att ganska många år nu med landsförrädarna på riksbanken att stadigt röra sig allt närmare en ränta på 0% eller tekniskt sätt en negativ ränta.

Det har byggt upp oerhörda obalanser i ekonomin som nu inte står på någon stadig grund utan på bostadsbubbla, en överhettad börsmarknad och enorm skuldsättning av folket. Det har lätt till en konstant pådriven narkomanekonomi som behöver lågräntestimulansen och en allt lägre och lägre ränta för att fortsätta ge illusionen av tillväxt, synd för keynesianska voodo-ekonomerna att 0% är den slutgiltiga återvändsgränden.

Är man tillräckligt oärlig så tar man däremot återvändsgränd nummer 2 när 0%-räntan slutar fungera på pundarekonomin och börjar med stimulandspaket på amerikanskt vis, men det blir då den verkligt slutgiltiga återvändsgränden.
Citera
2014-10-29, 10:07
Medlem
Citat:
...en överhettad börsmarknad...

I fall alla valutor enligt dig är dömda att gå under, borde väl kurserna stiga ännu mer? Varför skulle man inte vilja byta värdelösa pengar mot värdefulla företag, eller råvaror?
Citera
2014-10-29, 10:42
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
I fall alla valutor enligt dig är dömda att gå under, borde väl kurserna stiga ännu mer? Varför skulle man inte vilja byta värdelösa pengar mot värdefulla företag, eller råvaror?
Lägre ränta innebär billigare pengar att låna. Det leder till att både företag och aktieägare lånar mer, vilket trissar upp börsen. Det förklarar varför så många företag under de senaste åren har valt att artificiellt expandera genom förvärv. Men pengarna som bankerna lånar ut är bara krediter och har ingen substans i sig (kreditexpansion) - de motsvarar inte något reellt värde.

Kurserna lär öka så länge riksbanken fortsätter att stimulera ekonomin med billiga pengar ja. Men värdet av de pengarna är bara imaginärt och grundar sig inte i folks sparande. I en frisk ekonomi är det folks sparande som gör det möjligt att investera i kapitalvaror, vilket grundar sig i begreppet tidspreferens. Nationalekonomerna har dock fått för sig att det är konsumtion som driver på ekonomin, vilket resulterar i att de febrilt eldar på lånandet av pengar.

Får se hur länge karusellen kan fortsätta. I övriga världen har de inte nöjt sig med 0% ränta utan håller även på med stimulanspaket i form av obligationsköp.
Senast redigerad av Run3 2014-10-29 kl. 10:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in