2014-10-05, 08:35
Medlem
JustZlatans avatar
Cirka klockan 02 i natt vaknade jag med ovanlig värk i mellangärdet. Förutom värken hade jag lite svårare att andas och pulsen var högre än vanligt. Jag kände till och med hjärtat bulta. När jag lade armarna på magen gjorde det ännu ondare. Som tur var har jag magnesium hemma så jag tog en tablett. Sen måste värken ha gott över för jag somnade och vaknade nyss utan någon värk.

Kan det vara gallsten jag hade?
Citera
2014-10-05, 08:57
Medlem
ja. Det låter som det. Åk in och kolla upp det nu.
Jag skulle vara tuff, sket i att åka till sjukhus, fick gulsot och var tvungen att operera bort hela organet.
Citera
2014-10-05, 09:07
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desecrated
ja. Det låter som det. Åk in och kolla upp det nu.
Jag skulle vara tuff, sket i att åka till sjukhus, fick gulsot och var tvungen att operera bort hela organet.

Om det händer en gång till får jag nog kolla upp det på sjukhus. Eftersom jag vaknade mitt i natten var jag lite groggy så jag kanske inte kommer ihåg allt korrekt. Det står om man får gallsten gör det ont under höger revben och det strålar ut i ryggen och axlarna. Jag kan inte minnas att det gjorde ont precis under höger revben utan smärtan kom mitt från solar plexus. Jag minns inte heller att smärtan strålade ut i ryggen eller axlarna. Jag kanske hade ont i magen också när jag tänker efter.
Citera
2014-10-05, 09:12
Medlem
JustZlatans avatar
Den senaste tiden har jag ökat på min saltkonsumtion ganska mycket då jag har haft lågt blodtryck. Kan det ha med saken att göra?
Citera
2014-10-05, 10:59
Medlem
E.W.s avatar
Gallsten gör ont på höger sida (ungefär i linje med höger bröstvårta) nedanför revbensbågen.

Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Den senaste tiden har jag ökat på min saltkonsumtion ganska mycket då jag har haft lågt blodtryck. Kan det ha med saken att göra?

Nej.
Citera
2014-10-05, 13:30
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Men är jag helt ute och cyklar när jag reagerar på att TS tar magnesium och redan har lågt blodtryck?
Citera
2014-10-05, 14:27
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.W.
Gallsten gör ont på höger sida (ungefär i linje med höger bröstvårta) nedanför revbensbågen.

Det här gjorde ont i mitten nedanför revbensbågen.
Citera
2014-10-05, 14:27
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Men är jag helt ute och cyklar när jag reagerar på att TS tar magnesium och redan har lågt blodtryck?

Jag tar inte magnesium för blodtryckets skull.
Citera
2014-10-05, 16:13
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det här gjorde ont i mitten nedanför revbensbågen.

Troligen från magsäcken. Kommer det inte tillbaka är det inget oroa sig för i nuläget. Gör det ont när du trycker där kan det vara magkatarr eller magsår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in