• 1
  • 2
2014-10-30, 19:41
Medlem
Auditores avatar
Jag har inte s jtte mycket erfarenhet av vildmarksbyxor men jag anvnder hur som helst ett par M90 fltbyxor i grn frg. Varma, skna och tyget knns vldigt slitstarkt! Dom r nstan precis som Frsvarets byxa men i en grn frg som inte sticker ut s mycket som den M90-kamoflerade modellen. Med en prislapp p 549kr s r dom verkligen vrda pengarna! Finns ocks i svart frg och M90-kamoflage.

http://www.rodastjarnan.com/faltunif...90-grona-18765
Citera
2014-11-13, 09:00
Medlem
ber89luts avatar
Chevalier har mnga skna modeller. Dessutom vldigt tysta. Lundhags tycker jag personligen r alldeles fr stela. Men de kanske mjuknar upp efter ett par mnader i skogen.
Citera
2014-11-13, 22:53
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auditore
Jag har inte s jtte mycket erfarenhet av vildmarksbyxor men jag anvnder hur som helst ett par M90 fltbyxor i grn frg. Varma, skna och tyget knns vldigt slitstarkt! Dom r nstan precis som Frsvarets byxa men i en grn frg som inte sticker ut s mycket som den M90-kamoflerade modellen. Med en prislapp p 549kr s r dom verkligen vrda pengarna! Finns ocks i svart frg och M90-kamoflage.

http://www.rodastjarnan.com/faltunif...90-grona-18765

Instmmer! Mer slitstarka byxor fr man leta efter! Enda anledningarna till att inte kra p M90 r vid extrem kyla eller pissregn.
Citera
2014-11-16, 22:05
Medlem
pontatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ber89lut
Chevalier har mnga skna modeller. Dessutom vldigt tysta. Lundhags tycker jag personligen r alldeles fr stela. Men de kanske mjuknar upp efter ett par mnader i skogen.

Jag har inte jttestor erfarenhet av vildmarksbyxor men jag kpte ett par Chevalier p nolia-mssan i sommar som jag r sjukt njd med. Vet inte vad modellen heter men de kostade d, p mssan, 700 kr om jag inte minns fel. r iallafall jttenjd med dessa. Bsta byxorna jag gt.
Mjuka, tysta och skna.
Man fick dessutom med en skjorta p kpet. Men det var nog bara under mssan.
Senast redigerad av pontatis 2014-11-16 kl. 22:08.
Citera
2014-12-15, 21:05
Medlem
SportquattroS1s avatar
Traverse r grymma. Mina r vlanvnda i nstan 3 r och det enda som jag har lagat r en sm i grenen som gick upp i somras.

Mycket skna byxor som hller fr det mesta jag utstter byxor fr.

Kan ven rekommendera Recon Fltbyxa. Har haft dessa i 7 r och anvnt dem hrt och mycket. Smmarna r idag helt intakta och tyget har 2 mindre revor som jag sytt igen. Kostar 1095kr, sen har du byxor fr 10 r framver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in