• 1
  • 2
2014-10-05, 02:35
Medlem
Hej! Ska kpa nya byxor och har svrt att bestmma mig. Valet str mellan Lundhags Traverse och ITAB vildmarksbyxa tp-x. Vad skulle ni rekommendera?

Frresten, vet nn om T&P Forest garderar byxorna r bra? http://www.idefixteko.se/open_produk...&plats_id=1461

Tack!
Citera
2014-10-05, 07:09
Medlem
Draedons avatar
Jag har bde och och jag vljer Lundhags sju dagar i veckan. ven om itabs byxor r bra och prisvrda s r det nd stor skillnad i kvalit, passform, material osv.

T&P forest har jag inte testat sjlv, men enligt folk p t.ex. jaktsidans forum s r det bra grejer.

Generellt kan man vl sammanfatta itabs prylar som bra och prisvrda, ett skert kp helt enkelt.
Citera
2014-10-05, 10:16
Medlem
swyttes avatar
Jag fresprkar Fjllrven!
Citera
2014-10-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swytte
Jag fresprkar Fjllrven!
Har kollat p Fjllrven men blivit frvirrad av alla deras modeller. Vilken modell skulle du jmfra med dessa i pris och funktion?
Citera
2014-10-05, 21:02
Medlem
swyttes avatar
Det r dessa http://www.outnorth.se/lundhags/trav...t-46-black.php du menar va?

Min kille har Vidda Pro (flera par t.o.m. - 1300 kr har jag fr mig) som han r vldigt njd med, och jag har Alta (cirkus 1700-1800 tror jag) som r lite lttare och har lite ''stretch-partier'' eller vad man ska kalla det som gr dem mer luftiga. Mycket skna och tliga. Toppenkvalitet helt enkelt!

Lite utanfr mnet, men jag fick en ''Knken'' av min pappa som han kpt p 80-talet och anvnd flitigt - i stort sett som ny n idag!
Citera
2014-10-05, 22:11
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Jag har bde och och jag vljer Lundhags sju dagar i veckan. ven om itabs byxor r bra och prisvrda s r det nd stor skillnad i kvalit, passform, material osv.

Detta. Traverse r fantastiska.

/capmac
Citera
2014-10-05, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swytte
Det r dessa http://www.outnorth.se/lundhags/trav...t-46-black.php du menar va?

Min kille har Vidda Pro (flera par t.o.m. - 1300 kr har jag fr mig) som han r vldigt njd med, och jag har Alta (cirkus 1700-1800 tror jag) som r lite lttare och har lite ''stretch-partier'' eller vad man ska kalla det som gr dem mer luftiga. Mycket skna och tliga. Toppenkvalitet helt enkelt!

Lite utanfr mnet, men jag fick en ''Knken'' av min pappa som han kpt p 80-talet och anvnd flitigt - i stort sett som ny n idag!

Ja, det r dessa jag menar. Ska kolla upp Vidda Pro direkt. Tack fr hjlpen!
Citera
2014-10-05, 23:08
Medlem
Northerners avatar
Jag har ett par Haglfs Rugged Mountain Pant, det r dem bsta friluftsbyxorna jag gt.
Dem kostar 1700 ungefr, vrd varenda krona.
Citera
2014-10-06, 15:33
Medlem
Bajsfacistens avatar
Jag tycker p inget stt att vildmarksbyxor egentligen r vrda sitt pris. Jag brukar iaf tnka p att att det r hg midja s att man inte fr barr ner i rven lika ofta. Strechtyg ver rven blir ltt svettigt tycker jag. Nu anvnder jag iofs och kper frilufts/vildmarksbyxor men 1000:- fr sjlva varumrket.

Och bra fickor, dvs ganska djupa och hg ingng s att sakerna inte ker ut. Fickor med dragkedja r ett mste d man inte vill tappa mobil, nycklar eller plnbok r egentligen det viktigaste.

Ventilfickor r ganska sknt tycker jag annars.

Testa och kp det som knns bra och du tycker r tillrckligt estetiskt tilltalande.
Citera
2014-10-06, 16:05
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Jag tycker p inget stt att vildmarksbyxor egentligen r vrda sitt pris. Jag brukar iaf tnka p att att det r hg midja s att man inte fr barr ner i rven lika ofta. Strechtyg ver rven blir ltt svettigt tycker jag. Nu anvnder jag iofs och kper frilufts/vildmarksbyxor men 1000:- fr sjlva varumrket.

Och bra fickor, dvs ganska djupa och hg ingng s att sakerna inte ker ut. Fickor med dragkedja r ett mste d man inte vill tappa mobil, nycklar eller plnbok r egentligen det viktigaste.

Ventilfickor r ganska sknt tycker jag annars.

Testa och kp det som knns bra och du tycker r tillrckligt estetiskt tilltalande.

Men man fr faktiskt lite vad man betalar fr... Jag har brallor frn ITAB, Stormberg, Lundhags och Haglfs. De tv senare r vrda varenda krona. Bttre passform, bttre material, mer genomtnkt design verlag osv. osv. Man betalar inte enbart fr mrket, s lnge man inte kper Fjllrven...

Vill man komma billigt undan s hller man koll p XXL:s nyhetsbrev, de rear ofta ut Lundhagsbrallor fr 399-599 spnn och det r ett kap sett till vad man fr.
Citera
2014-10-13, 16:00
Medlem
Stormakts avatar
Lundhags alla dagar. Sjukt bra kvalit!
Citera
2014-10-27, 10:00
Medlem
Timmervargens avatar
Lundhags traverse och traverse pro (tror jag den heter) r min absoluta favoritbyxa, jag har tre par och har provat mngder av andra mrken/modeller men enligt mig r traverse bst. Under en period p cirka 2 r anvnde jag denna byxa dagligen i jobbet. Har ven anvnt den i fritiden sen den kom ut p marknaden.

Dock s r den ju dyr och tnker du inte anvnda den mycket och vill spara lite s finns det skerligen bttre alternativ ssom ITAB-varianten. Jag har en heldel ITAB-prylar ocks men har ladrig blivit vn med deras byxor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in