2014-10-30, 19:41
Medlem
Auditores avatar
Jag har inte så jätte mycket erfarenhet av vildmarksbyxor men jag använder hur som helst ett par M90 fältbyxor i grön färg. Varma, sköna och tyget känns väldigt slitstarkt! Dom är nästan precis som Försvarets byxa men i en grön färg som inte sticker ut så mycket som den M90-kamoflerade modellen. Med en prislapp på 549kr så är dom verkligen värda pengarna! Finns också i svart färg och M90-kamoflage.

http://www.rodastjarnan.com/faltuniformer/faltuniformer/faltbyxa-m90-grona-18765
Citera
2014-11-13, 09:00
Medlem
ber89luts avatar
Chevalier har många sköna modeller. Dessutom väldigt tysta. Lundhags tycker jag personligen är alldeles för stela. Men de kanske mjuknar upp efter ett par månader i skogen.
Citera
2014-11-13, 22:53
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auditore
Jag har inte så jätte mycket erfarenhet av vildmarksbyxor men jag använder hur som helst ett par M90 fältbyxor i grön färg. Varma, sköna och tyget känns väldigt slitstarkt! Dom är nästan precis som Försvarets byxa men i en grön färg som inte sticker ut så mycket som den M90-kamoflerade modellen. Med en prislapp på 549kr så är dom verkligen värda pengarna! Finns också i svart färg och M90-kamoflage.

http://www.rodastjarnan.com/faltuniformer/faltuniformer/faltbyxa-m90-grona-18765

Instämmer! Mer slitstarka byxor får man leta efter! Enda anledningarna till att inte köra på M90 är vid extrem kyla eller pissregn.
Citera
2014-11-16, 22:05
Medlem
pontatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ber89lut
Chevalier har många sköna modeller. Dessutom väldigt tysta. Lundhags tycker jag personligen är alldeles för stela. Men de kanske mjuknar upp efter ett par månader i skogen.

Jag har inte jättestor erfarenhet av vildmarksbyxor men jag köpte ett par Chevalier på nolia-mässan i sommar som jag är sjukt nöjd med. Vet inte vad modellen heter men de kostade då, på mässan, 700 kr om jag inte minns fel. Är iallafall jättenöjd med dessa. Bästa byxorna jag ägt.
Mjuka, tysta och sköna.
Man fick dessutom med en skjorta på köpet. Men det var nog bara under mässan.
Senast redigerad av pontatis 2014-11-16 kl. 22:08.
Citera
2014-12-15, 21:05
Medlem
SportquattroS1s avatar
Traverse är grymma. Mina är välanvända i nästan 3 år och det enda som jag har lagat är en söm i grenen som gick upp i somras.

Mycket sköna byxor som håller för det mesta jag utsätter byxor för.

Kan även rekommendera Recon Fältbyxa. Har haft dessa i 7 år och använt dem hårt och mycket. Sömmarna är idag helt intakta och tyget har 2 mindre revor som jag sytt igen. Kostar 1095kr, sen har du byxor för 10 år framöver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in