Citat:
Ursprungligen postat av
Bajsfacisten
Jag tycker på inget sätt att vildmarksbyxor egentligen är värda sitt pris. Jag brukar iaf tänka på att att det är hög midja så att man inte får barr ner i röven lika ofta. Strechtyg över röven blir lätt svettigt tycker jag. Nu använder jag iofs och köper frilufts/vildmarksbyxor men 1000:- för själva varumärket.
Och bra fickor, dvs ganska djupa och hög ingång så att sakerna inte åker ut. Fickor med dragkedja är ett måste då man inte vill tappa mobil, nycklar eller plånbok är egentligen det viktigaste.
Ventilfickor är ganska skönt tycker jag annars.
Testa och köp det som känns bra och du tycker är tillräckligt estetiskt tilltalande.
Men man får faktiskt lite vad man betalar för... Jag har brallor från ITAB, Stormberg, Lundhags och Haglöfs. De två senare är värda varenda krona. Bättre passform, bättre material, mer genomtänkt design överlag osv. osv. Man betalar inte enbart för märket, så länge man inte köper Fjällräven...
Vill man komma billigt undan så håller man koll på XXL:s nyhetsbrev, de rear ofta ut Lundhagsbrallor för 399-599 spänn och det är ett kap sett till vad man får.