Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-03, 05:49
  #1
Medlem
Beskrivning av sekvens
Så jag vet att det är fiktion. Men kanske har denna scen någon sorts verklighetsankytning.

Se historien här:
https://www.youtube.com/watch?v=KfOIQ0yTYRY

Don har sex med en kvinna som är uppenbart väldigt attraherad av densamma. Denna kvinna är manager för en skådespelare som Don har affärskontakter med.

Don önskar att skådespelaren ska utföra en tjänst åt honom i affärer. Eftersom skådespelaren har ett ego av storleken Atlanten ungefär, måste detta gå genom managern. Managern vill först ha betalt för denna tjänst. Vad Don gör, är att sakta närma sig henne som om de skulle kyssas. Därefter för han sin hand till hennes underliv och säger åt henne vad hon ska göra med barsk röst. Det hela är rätt chockerande, men fungerar till Dons fördel. Till historien hör att Dons fru är i rummet bredvid och det vet managern.

Frågeställningar
Det jag funderar på är varför detta skulle fungera till en mans fördel.

Mangagern blir uppenbart chockad och förmodligen upphetsad på samma gång. Lyder hon för att hon är upphetsad? Rädd? Både och? Instinktivt känner hon att hon blir våldtagen om hon inte lyder? Eller är så upphetsad och inte vill förlora Don att gör honom en tjänst därför?

Don har ju så uppenbart mycket att förlora på det. Det mest uppenbara jag kan tänka mig vore att kvinnan springer och tjallar på frun i rummet bredvid.

Jag kan inte riktigt sätta mig in i situationen, kanske behövs det kvinnliga åsikter i frågan. Det här är inte så uppenbart som en pistol mot tinningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback