Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-09-30, 19:14
  #1
Medlem
madwolfs avatar
Hej, jag hör röster som kommenterar allt jag gör. Det är inte vanliga röster utan mer som telepati från anhöriga som klankar ner på mig, kan vara när jag borstar tänderna så kommer det en tanke eller en röst(svårt att förklara) som säger "varför gör du så."Det kan vara en anhörigs röst som ex flickvänner, till gamla polare. Kan försöka ge ett till exempel;

Sitter och skriver på tangentbordet, kommer en tanke/röst/whatever du måste skriva fortare och mer, Väldigt sällen är det något som är positivt.

Har inte haft såhär hela livet, jag TROR det började efter att ha mixtrat med en massa hallucinogener.

Någon som känner igen sig? Några förslag på hur man får bort det? Är det vanligt?

Ha en bra dag
Citera
2014-09-30, 19:19
  #2
Medlem
kan du ifrågasätta dessa röster i huvet och få svar?

om du förstår vad jag menar.
Citera
2014-09-30, 19:26
  #3
Medlem
Lootpack23s avatar
Sök hjälp innan det är försent
Citera
2014-09-30, 19:35
  #4
Awaiting Email Confirmation
femtonhundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lootpack23
Sök hjälp innan det är försent
Jag hörde röster efter 4 dygn på amfetamin. det höll i sig typ 5 dar efter. Trodde jag fick en hjärnskada men det blev bra. Hur länge har du hört röster efter du tog droger?
Citera
2014-09-30, 19:43
  #5
Medlem
Lootpack23s avatar
14,5 tim undantag för att det va vinter och kallt
Citera
2014-09-30, 19:44
  #6
Medlem
SmokeOns avatar
Ett bra sätt att inleda sin rehabilitering är att analysera rösterna utan att låta dem påverka dig känslomässigt. Beskåda dem från avstånd och reagera inte med obehag när de kommer. Till slut kanske du börjar finna mönster och kan identifiera vad som triggar olika röster (för jag antar att olika röster representerar olika typer av kritik) så kan du också förebygga dem.
Citera
2014-09-30, 21:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madwolf
Några förslag på hur man får bort det?
kanske de försvinner efter ett tag om du är utan droger. hur länge har du varit utan hallucinogener?
Citera
2014-09-30, 22:12
  #8
Medlem
GoldenBlitz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madwolf
Hej, jag hör röster som kommenterar allt jag gör. Det är inte vanliga röster utan mer som telepati från anhöriga som klankar ner på mig, kan vara när jag borstar tänderna så kommer det en tanke eller en röst(svårt att förklara) som säger "varför gör du så."Det kan vara en anhörigs röst som ex flickvänner, till gamla polare. Kan försöka ge ett till exempel;

Sitter och skriver på tangentbordet, kommer en tanke/röst/whatever du måste skriva fortare och mer, Väldigt sällen är det något som är positivt.

Har inte haft såhär hela livet, jag TROR det började efter att ha mixtrat med en massa hallucinogener.

Någon som känner igen sig? Några förslag på hur man får bort det? Är det vanligt?

Ha en bra dag

Du har väl fått en släng av lite psykos. Kontakta din vårdcentral imorgon.
Citera
2014-10-01, 03:28
  #9
Avstängd
Jegoooooos avatar
Jag har en "släng" av detta du beskriver. Jag påminner mig själv mentalt att det sitter i mitt huvud och trotsar tankarna med optimistiska argument. Jag ska även läsa på mer om KBT på egen hand och förhoppningsvis inte sluta pga koncentrationssvårigheter. Kanske det kan hjälpa dig med.
Citera
2018-01-18, 00:11
  #10
Medlem
Jag har röster som är mycket förnedrande och de säger konstant "vi är inga jävla rösthallucinationer". Förekommer det att de kan göra sådana kommentarer?
Citera
2018-01-18, 16:43
  #11
Medlem
offtopics avatar
Jag hör röster och får låg dos antipsykosmedicin som tar bort det värsta. Tror jag iaf :P
Citera
2018-01-24, 01:44
  #12
Medlem
När du hör rösterna, testa tänk en tanke med exakt samma ord som i rösten. Jag satt och gjorde så i 3 dagar tills de försvann.

det vill säga: Rösten säger "Fan vad han äter fort." då tänker du en egen tanke: "Fan vad han äter fort."

Dock blev jag väldigt spänd när jag sedan kom hem till min lägenhet och det triggade igång dem igen.

Hade inte rekommenderat att söka vård, för de sätter en diagnos på dig och sen ska de tjäna pengar på att sälja dig mediciner resten av ditt liv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback