Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-31, 22:28
Medlem
Vlad-Putins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePerfectionist

2. http://i.imgur.com/0yxqT7Z.png Vad är avancerad start? Och när använder man det? Just nu har jag ju uppgraderat/uppdaterat men jag vill helst ha ett nytt win10 helt rent om man säger så, då ör alt 1 rätt för mig va? Men vad är alternativ 3 på bilden?

Och 3, bör jag återgå till sju eller 8? Vilket av dem?

Svara gärna på frågorna ordentligt! Tack!
2: Är inte det ifall du har problem och behöver någon form av felsäkert läge? Jag minns inte helt exakt, men har använt det läget när Windows 10 har strulat för mig.

3: Jag har kört betan sedan första dag och har Inga planer på att gå tillbaka. Windows 10 fungerar kalas för det jag använder det till.
Citera
2015-07-31, 22:31
Medlem
Vlad-Putins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Jag har inte fått mitt Windows 10 som jag reserverade. Det skulle komma efter den 29:e juli, jag skulle få en notifikation när det var dags. Kan det ta några veckor eller när får jag mitt?

Någon mer som sitter och väntar?
Enligt vad jag har hört ska det finnas sätt för att tvinga fram en installasion. Kan detta guiden kanske fungera för dig?
Citera
2015-07-31, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toxicbear
Windows 10 skulle ju komma ut den 29:e juli. Jag anmälde mitt intresse för att få det gratis.
Jag fick aldrig nåt Windows 10 den 29:e. Har ni andra fått det? Fick ni nåt meddelande innan nedladdningen? Var det nåt mer var var tvungen att göra när man anmälde sig än att fylla i formuläret i ikonen man fått nere i högra hörnet?

När jag satte på automatiska uppdateringar fick jag den.
Citera
2015-07-31, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmder
Kör just nu Windows 8.1. Är det värt att uppgradera till 10an än eller är det kompatibilitetsproblem med drivrutiner, program etc?

Inga problem med NÅGOT.
Citera
2015-07-31, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Jag har inte fått mitt Windows 10 som jag reserverade. Det skulle komma efter den 29:e juli, jag skulle få en notifikation när det var dags. Kan det ta några veckor eller när får jag mitt?

Någon mer som sitter och väntar?

Sätt på automatiska uppdateringar så kommer den automatiskt.
Citera
2015-07-31, 23:08
Medlem
Hur installerar jag Win 10 med nedladdningsfilen från microsofts sida? Måste jag använda USB eller kan jag köra exe. filen direkt i datorn?
Citera
2015-07-31, 23:18
Medlem
Uppgraderade från sjuan nu ikväll och fy fan vilket strul, det händer inte ett skit när man klickar på startknappen eller sök och allt är segt som gammal sirap, var tvungen att rycka pluggen för att ens kunna stänga av eländet.
nä det blir en återställning imorrn och sen lägger jag win 10 på hyllan för gott innan jag får en akut hjärnblödning på eländet.
Citera
2015-07-31, 23:23
Medlem
Någon som har HP Zbook G2? Jag har problem med de hybrida grafikkorten. PC får BSOD någon halvminut efter uppstart. Det som hjälper är att disable Radeon R7 M300 kortet och låta intel hd 4000 kortet sköta allt, men då fungerar såklart inga spel.

Verkar också bete sig konstigt efter uppstart från sleep. Ibland (fåtal gånger hittils) går fläkten på högvarv utan att vägra dämpa sig. Lösning är då reboot av maskinen.

Ett tredje problem är att jag kör med större PPI inställningar, och text/grafik blir ofta fula och grötiga, vad kan en lösning vara på det?

Ett fjärde problem är att hela windows shellet verkar hänga sig i flera sekunder ibland (sällan). Kan endast styra Chrome, men startmeny, menyrad, spotify, cygwin osv hänger sig. Konstigt beteende?

Någon som har ideer eller liknande problem?
Citera
2015-07-31, 23:33
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeeth
Tjeena!

Laddade ner Windows 10 för ca en timme sedan, men efter så är allt på skärmen gråaktigt.. någon vet hur man fixar detta?

EDIT: gick tillbaka till windows 8

Nya drivutiner till grafikkortet. Vilket kort har du?
Citera
2015-07-31, 23:51
Bannlyst
Ser att många har problem med skärmen osv, förmodligen som andra har sagt så är det ert grafikkort som strular. Och ni som har problem med att uppgradera från win7 är inte ensamma, gjorde det förut idag på min andra dator och det gick åt helvete. Fast med min gaming så hade jag inga problem alls, dessutom hade jag win8.1 vilket kanske gjorde att uppgraderingen fatta att jag hade nytt... så de va nog df det gick bättre?

En sak till, det är helt galet att det är så många som har problem med windows fotovisaren... jag har inte haft ett endaste problem med den, jag behövde bara välja att det är med den som jag vill öppna alla mina foton med i framtiden, och nu fungerar det super!

Citat:
Ursprungligen postat av Neuroscientist
Bra tips och tweaks:

Avinstallera alla onödiga apps som bara ligger och skräpar:

http://winaero.com/blog/how-to-remove-all-bundled-apps-in-windows-10/

Stäng av telemetry och data collection:

http://winaero.com/blog/how-to-disable-telemetry-and-data-collection-in-windows-10/

Få tillbaka photo viewer:

http://winaero.com/blog/how-get-windows-photo-viewer-working-in-windows-10-rtm/

Finns mera bra tips på sidan: http://winaero.com/blog/category/windows-10/
BTW TACK FÖR DESSA LÄNKAR! Hjälpte mig otroligt med mina privacy och delnings settings. Stängde även av onedrive fast det står inte med i de länkarna!
Citera
2015-08-01, 00:21
Medlem
Måste fråga en sak.
Innan när jag har byggt en ny dator har jag fört över min Windows licens till den nya datorn och skrotat den gamla datorn.
Kan man göra det fortf. det i framtiden med Windows 10 uppgraderat ifrån Windows 7 Home ?
Senast redigerad av teliapappi 2015-08-01 kl. 00:23. Anledning: Ändrat
Citera
2015-08-01, 00:27
Medlem
waikikiis avatar
Är det många fler än mig som inte har fått w10 ännu? Jag orkar verkligen inte med åttan längre, efter någon månad med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in