Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-30, 05:19
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Får inte igång cortana. Finns inte det för Sverige eller? Vill ha Cortana på engelska ändå, så det är inte språket som är problemet. Har satt windows language till english etc.

Citat:
Ursprungligen postat av sls55amg
Varför visas inte Cortana i min region eller på mitt språk?

Cortana är tillgänglig på följande språk: franska, italienska, tyska, spanska, engelska (USA), engelska (Storbritannien), Mandarin
Om du vill använda Cortana måste du ange alla dessa inställningar till samma språk:•Språk (det här är språket på enheten)
•Talspråk (språkpaketet måste vara installerat)
•Land eller region

Obs! Om du ändrar din region kanske du inte kan handla i Store eller använda saker som du har köpt, t.ex. medlemskap och prenumerationer, spel, filmer, TV och musik.

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Märkte det, men bytte från Windows 7 till 10 enbart pga Cortana (jag vill känna mig som Tony Stark...). Har försökt byta region men kan fortfarande inte använda cortana. Jävla skit.

Cortana funkar fin fint för mig! Vad jag läste mig till för att få henne och fungera måste man sätta sin region och language till United States. När jag gjort det och startade om datorn fungerade hon (då det var problem för henne att ansluta till internet). Hon är inte kompatibel ännu i Sverige; Microsoft jobbar säkert på det. Givetvis är det amerikanska som gäller när man interagera med henne.
Senast redigerad av Dentistlakare 2015-07-30 kl. 05:25.
Citera
2015-07-30, 06:03
Medlem
(FB) Windows 10 - Problemtråd / Hjälptråd / Övriga frågor
Citera
2015-07-30, 06:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
får vi att funka så att jag kan betala och få en CD-nyckel...

Tänk på att det är full trafik på aktiveringsservern. Det skeppas ut tusentals operativsystem och alla vill ha sitt operativsystem aktiverad.
Citera
2015-07-30, 06:23
Medlem
Jag har reserverat uppgraderingen, men inte fått nåt meddelande ännu.

Jag har just nu en crackad Win 7 Ultimate, men kan tänka mig att fabriksåterställa datorn till äkta Win 7 Home om det krävs för att ta del av erbjudandet.(ja, jag känner till att den i så fall uppgraderas till Win 10 Home istället för Pro)

Hur blir det om jag fabrikåterställer min laptop till Win 7 Home om några dagar och återreserverar uppgraderingen för att försöka använda det till en ny stationär dator som jag tänker köpa om två veckor?
Får jag filerna och en key som jag kan använda på vilken dator som helst?
Citera
2015-07-30, 06:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veteranruta
Försöker installera Windows 10 nu, men nedladdningen fastnar på 0% och kommer ingenstans... Någon idé på hur man kan fixa detta?

http://gyazo.com/8b56977aec772f482a064157cdf56fa3

Is i magen då det är högtryck på servern[a].

Låt det får tugga på bara.
Citera
2015-07-30, 07:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ni som nu väljer ingen uppgradering och vill får bort ikonen nere vid klockan så finns det olika lösningar.

Istället för att redigerar och ändrar under registret så kan ni välja en avinstallation på kB-numret under Windows Update.

Man letar upp detta som visas på bild -> http://s14.postimg.org/5xx4afn2p/Forum_Mix.png
Markerar och väljer avinstallerar. Startar sedan om datorn och då ska ikonen har försvunnit.

Klicka in igen under Windows Update och kör en ny analys. Då ska denna kB-nummer komma upp och där väljer man Dölj uppdateringen.
Citera
2015-07-30, 07:23
Medlem
Testa att ändra i windows advanced display settings och gå in på DPI scaling och ändra från 125% till 100%.
BÅde i windows 8 och 10 ställde den om sig till 125% som standard så alla popups och vissa program ser helt fuckade ut. Typ lite pixligt och större än vanligt, som om man inte har några grafikdrivrutiner installerade.
Citera
2015-07-30, 09:25
Medlem
Jag har ett aktiverat Win 10, build 10074, någon som vet varför den inte uppdaterar till nya builder, det kommer ju massa andra uppdateringar hela tiden???
Citera
2015-07-30, 09:38
Medlem
Jag läste att alla nuvarande filer bevaras om man så vill.
Kommer dem ligga kvar på samma ställe, t.ex. på skrivbordet osv? Eller hamnar alla filer i någon korkad "windows old" mapp?

Och är det värt att uppgradera nu eller ska man vänta lite och låta eventuella buggar och säkerhetshål täppas igen först?
Citera
2015-07-30, 10:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightinsider
Jag har ett aktiverat Win 10, build 10074, någon som vet varför den inte uppdaterar till nya builder, det kommer ju massa andra uppdateringar hela tiden???

Troligtvis p.g.a den höga serverbelastningen som riktar sig mot Microsofts aktiveringscentral.
Citera
2015-07-30, 10:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lfomod
Jag läste att alla nuvarande filer bevaras om man så vill.
Kommer dem ligga kvar på samma ställe, t.ex. på skrivbordet osv? Eller hamnar alla filer i någon korkad "windows old" mapp?

Och är det värt att uppgradera nu eller ska man vänta lite och låta eventuella buggar och säkerhetshål täppas igen först?

Frågor som har varit uppe flertal gånger på tråden. Bläddrar lite bland inläggen så finner du mer info.
Citera
2015-07-30, 10:26
Medlem
Toxicbears avatar
Har ni fått Windows 10?

Windows 10 skulle ju komma ut den 29:e juli. Jag anmälde mitt intresse för att få det gratis.
Jag fick aldrig nåt Windows 10 den 29:e. Har ni andra fått det? Fick ni nåt meddelande innan nedladdningen? Var det nåt mer var var tvungen att göra när man anmälde sig än att fylla i formuläret i ikonen man fått nere i högra hörnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in