Försöker hjälpa en bekant med sin dator, men nu sitter jag fast och vet inte hur jag ska lösa detta på ett bra vis. Som rubriken lyder uppdaterade han sin laptop till Windows 10 från 8.1. Datorn börjar boota windows men kommer inte längre än att ett problem uppstår och information om kraschen samlas. Sedan startas Windows 10 recovery. Vi har försökt att reparera windows, men detta löser inget utan problemet kvarstår.
Alternativet att återgå till föregående version av windows fungerar inte heller och vi blir uppmanade att istället reparera nuvarande version.
Då denna dator har en partition dedikerad för återställning tänkte jag att "vafan, det är väl bara att köra en återställning så borde vi hamna på windows 8 igen" men tji fick jag. Även denna återställning verkar ha uppdaterats och Windows 10 recovery startas när jag försöker återställa genom partitionen
Han har ingen skiva eller cd-nyckel till Windows 8. Vad är våra alternativ? Pirata en windows 8, blåsa ren hårddisken och googla efter drivrutinerna?