Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-29, 14:43
Bannlyst
Suveränt hittills.

Edge börjar redan vara en liten favorit.

Nu ser vi fram emot WP10 och nya lurar.
Citera
2015-07-29, 14:51
Medlem
Hej! för att uppdatera era NVIDIA grafikkorts drivrutiner, så kan ni göra så här?

1. klicka på sök nere i windows 10, skriv kontrollpanelen och klicka sen på kontrollpanelen!

2. klicka på maskinvara och ljud klicka sen på enhetshanteraren, välj bildskärmskort sen tar ni uppdatera drivrutin?

3. ni kan prova starta om datorn efter ni har installerat windows 10!

4. ladda ner java och kolla om det hjälper!

Ha en trevlig dag och kväll med nya windows 10
Senast redigerad av terror333 2015-07-29 kl. 14:54.
Citera
2015-07-29, 15:07
Medlem
grasuggan99s avatar
Har en billig Toshiba som står här och samlar damm intill min Macbook, inga imponerande specs utan var meningen som en surfdator till farmor . Är det lönt att uppgradera och leka lite runt lite i win10 med den?
Citera
2015-07-29, 15:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasuggan99
Har en billig Toshiba som står här och samlar damm intill min Macbook, inga imponerande specs utan var meningen som en surfdator till farmor . Är det lönt att uppgradera och leka lite runt lite i win10 med den?

Visst kan du göra det. Men förväntar inte att datorn kommer bli snabbare. Men att utforska runt under Windows 10 är nog inga problem.

Systemkraven för Windows 10 -> http://s14.postimg.org/6m5ytdlsh/Forum_Mix.png
Citera
2015-07-29, 16:21
Medlem
kollade lite snabbt i tråden, men hittade inget om detta. Om jag tankar ner iso filen som någon länkade tidigare. kmr jag att behöva ha en cd-key för att installera skiten då eller? verkar ju för bra för att va sant
Citera
2015-07-29, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terror333
Hej! för att uppdatera era NVIDIA grafikkorts drivrutiner, så kan ni göra så här?

1. klicka på sök nere i windows 10, skriv kontrollpanelen och klicka sen på kontrollpanelen!

2. klicka på maskinvara och ljud klicka sen på enhetshanteraren, välj bildskärmskort sen tar ni uppdatera drivrutin?

3. ni kan prova starta om datorn efter ni har installerat windows 10!

4. ladda ner java och kolla om det hjälper!

Ha en trevlig dag och kväll med nya windows 10

Java och Flash är enligt datainspektionen "spion program" som måste fasas ut. ok.

I övrigt:

Jag var inne och kollade i aktivitetshanteraren i win 10 - wow!

Gillar EDGE - men Opera är snabbare (det handlar om bokmärkeshantering om ngn undrar - MS får fan inte till det)

Försökte ladda ner min CD musik till datorn - men hamnade i en juridisk labyrint istället.

Jag har också problem att uppdate min intel i5 processor - eftersom jag var inne i enhetshanteraren o glodde så såg jag en gul triangel med utropstecken
Senast redigerad av Krutoman 2015-07-29 kl. 16:46.
Citera
2015-07-29, 16:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskNships
kollade lite snabbt i tråden, men hittade inget om detta. Om jag tankar ner iso filen som någon länkade tidigare. kmr jag att behöva ha en cd-key för att installera skiten då eller? verkar ju för bra för att va sant

Har du idag en laglig licens så är det bara att köra på.
Citera
2015-07-29, 16:55
Medlem
Hej jag sitter på windows 7 home premium med license, Det står att jag har reserverat w10 och att dom meddelar mig när det är min tur. Det verkar som att alla har fått det redan? varför har inte jag fått det är det olika för alla?
Citera
2015-07-29, 16:59
Medlem
Thelightbluebirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelarsson
Hej jag sitter på windows 7 home premium med license, Det står att jag har reserverat w10 och att dom meddelar mig när det är min tur. Det verkar som att alla har fått det redan? varför har inte jag fått det är det olika för alla?

Jag har samma meddelande dock med windows 8.1

Väntar fortfarande.
Citera
2015-07-29, 17:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelarsson

Citat:
Ursprungligen postat av Thelightbluebird
Jag har samma meddelande dock med windows 8.1

Väntar fortfarande.

Man skickar styckvis ut Windows 10. Is i magen och låt det får gå är mitt tips.
Citera
2015-07-29, 17:07
Medlem
Thelightbluebirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Man skickar styckvis ut Windows 10. Is i magen och låt det får gå är mitt tips.

Jo det är ju några miljarder datorer som skall ha det, så förstår om det kan ta tid för en del. Segt att vänta dock.
Citera
2015-07-29, 17:08
Medlem
Loxuss avatar
Uppgraderade från Windows 8.1 till 10 Technical Preview förut...det borde väl betyda att min nyckel är en 10-nyckel nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in