Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-09, 17:46
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Inställningar > anpassningar > teman > inställningar för skrivbordsikoner.
Oh, gissa vad jag har försökt och det spelar ingen roll hur jag kryssar i rutorna i sista fasen - å sen verkställ och OK. Ja och jag avaktiverar också det som ska göras om jag kör i surfplatteläge osv mm etc od

PS edit: Töms papperskorgen automatiskt, som i skräppostmailen, efter viss tid?
Senast redigerad av nobbens 2020-02-09 kl. 17:49.
Citera
2020-02-09, 18:03
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Oh, gissa vad jag har försökt och det spelar ingen roll hur jag kryssar i rutorna i sista fasen - å sen verkställ och OK. Ja och jag avaktiverar också det som ska göras om jag kör i surfplatteläge osv mm etc od

PS edit: Töms papperskorgen automatiskt, som i skräppostmailen, efter viss tid?

Du borde köra en sfc /scannow för att kolla Os`et.

Det låter som en korrupt papperskorg - https://www.google.com/search?ei=vTpAXrjhHIeQmwXZkrGgBQ&q=how+to+fix+a+co rrupted+recycle+bin+in+windows+10&oq=how+to+fix+a+ corrupt+bin&gs_l=psy-ab.1.6.0i7i30i19l2j0i7i10i30i19j0i19j0i8i13i30i19l 4.0.0..14491...0.0..0.74.128.2......0.... ..gws-wiz.......0i8i30i19j0i8i10i30i19.76NI9tOgGYE

Du kan tömma den med Diskrensningsverktyget.

Om Storage sense är aktiverat så görs det.
Citera
2020-02-09, 18:30
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Du borde köra en sfc /scannow för att kolla Os`et.

Det låter som en korrupt papperskorg - https://www.google.com/search?ei=vTpAXrjhHIeQmwXZkrGgBQ&q=how+to+fix+a+co rrupted+recycle+bin+in+windows+10&oq=how+to+fix+a+ corrupt+bin&gs_l=psy-ab.1.6.0i7i30i19l2j0i7i10i30i19j0i19j0i8i13i30i19l 4.0.0..14491...0.0..0.74.128.2......0.... ..gws-wiz.......0i8i30i19j0i8i10i30i19.76NI9tOgGYE

Du kan tömma den med Diskrensningsverktyget.

Om Storage sense är aktiverat så görs det.
Tack för kanonbra svar - jag själv är lite av en datanovis om man t.ex. jämför med dig 1FF så en fråga till: "storage sens" var hittar jag det?

Tillägg - har kört alla möjliga skannrar - oj ja nu kommer jag på nåt - blev ju erbjuden gratis "Trygg Surf" av ComHem tack vare att jag både har tfn o nätet därifrån. Kanske är det detta som ger konflikter? Två skyddsprogram (wins eget + CH:s) kan väl krocka med varandra....eller?
Citera
2020-02-09, 18:39
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Tack för kanonbra svar - jag själv är lite av en datanovis om man t.ex. jämför med dig 1FF så en fråga till: "storage sens" var hittar jag det?

Tillägg - har kört alla möjliga skannrar - oj ja nu kommer jag på nåt - blev ju erbjuden gratis "Trygg Surf" av ComHem tack vare att jag både har tfn o nätet därifrån. Kanske är det detta som ger konflikter? Två skyddsprogram (wins eget + CH:s) kan väl krocka med varandra....eller?

Här - https://www.windowscentral.com/how-use-storage-sense-free-space-automatically-windows-10-fall-creators-update.

Det "andra" Av`et ska ha stängt av W.Defender automatiskt vid installation. Öppna Windows säkerhet och kolla.
Citera
2020-02-11, 19:41
Medlem
puttens avatar
Hur fan får man tillbaka det äldre windows10-utseendet från denna katastrof som blev efter senaste uppdateringen till 1909? http://www.bilddump.se/bilder/20200211192705-77.53.108.123.jpg

Surfplatteläge är avslaget.
Citera
2020-02-11, 19:50
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putten
Hur fan får man tillbaka det äldre windows10-utseendet från denna katastrof som blev efter senaste uppdateringen till 1909? http://www.bilddump.se/bilder/20200211192705-77.53.108.123.jpg

Surfplatteläge är avslaget.

Så här - https://www.google.com/search?q=how+to+remove+start+from+desktop&oq=how+t o+remove+start+from+desktop&aqs=chrome..69i57.1429 7j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Citera
2020-02-11, 19:56
Medlem
puttens avatar
Citat:
Så här - https://www.google.com/search?q=how+to+remove+start+from+desktop&oq=how+t o+remove+start+from+desktop&aqs=chrome..69i57.1429 7j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Nej. Fungerar inte. Det är avslaget

Edit en omstart senare är det klassiska tebax
Senast redigerad av putten 2020-02-11 kl. 20:05.
Citera
2020-02-11, 20:04
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putten
Nej. Fungerar inte. Det är avslaget

Edit en omstart senare är det klassiska tebax

Sedär!
Citera
2020-02-12, 20:28
Medlem
pestloppans avatar
Är det någon mer som har problem med AdBlock i Windows 10? Jag har använt AdBlock i många år, både i XP och Windows 7. Det har funkat utmärkt i alla år, nästan helt reklamfritt oavsett vilken websida jag har befunnit mig på. Men sen jag nyligen byte till "tian" så är det reklam överallt, mest hela tiden! Detta trots att jag kör AdBlock med samma inställningar som förr. Det som gör mig mest galen är att det ofta dyker upp rörlig reklam mitt i en pågående video på Youtube. Jag har aldrig varit med om det förr, och det är vansinnigt irriterande!

Är det någon som har en lösning på detta? Och är "tian" (ö)känt för att inte klara av reklamblockering med AdBlock?
Citera
2020-02-12, 20:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Är det någon mer som har problem med AdBlock i Windows 10? Jag har använt AdBlock i många år, både i XP och Windows 7. Det har funkat utmärkt i alla år, nästan helt reklamfritt oavsett vilken websida jag har befunnit mig på. Men sen jag nyligen byte till "tian" så är det reklam överallt, mest hela tiden! Detta trots att jag kör AdBlock med samma inställningar som förr. Det som gör mig mest galen är att det ofta dyker upp rörlig reklam mitt i en pågående video på Youtube. Jag har aldrig varit med om det förr, och det är vansinnigt irriterande!

Är det någon som har en lösning på detta? Och är "tian" (ö)känt för att inte klara av reklamblockering med AdBlock?

Hör väl hemma under webbläsaren om du nu får massa banners och reklam när du surfar.

Avinstallerar bort Adblock och skaffa dig uBlock Origin. Du finner tillägget på din webbläsarens hemsida/tillägg.

Om du syftar på Windows egna reklam/annonsering så finner du diverse möjligheter under Inställningar.
Citera
2020-02-12, 21:05
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hör väl hemma under webbläsaren om du nu får massa banners och reklam när du surfar.

Avinstallerar bort Adblock och skaffa dig uBlock Origin. Du finner tillägget på din webbläsarens hemsida/tillägg.

Om du syftar på Windows egna reklam/annonsering så finner du diverse möjligheter under Inställningar.

Jag syftar på all form av reklam, men allra mest den som helt plötsligt avbryter en pågående Youtube-video...

Men tack för tipset, jag ska testa! Blir det inte bättre så kopplar jag nog in min gamla "sjua" igen...
Citera
2020-02-13, 08:44
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan

Åtminstone UBlock Origin ska ha möjligheten att man kan högerklicka på sidan med reklam och då finna valet för att kunna blockera reklam den missat.

Adguard likaså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in