Citat:
Ursprungligen postat av
/Nisse_Hult
Har du kollat i "Visa tillförlitlighetshistorik" efter en FELKOD som du kan söka på...
Ibland saknar du någon uppdatering (sedan tidigare) och ibland kan det bero på att du har en hårdvara som uppdateringen inte accepterar (t.ex. ngt äldre chip på moderkortet)
Men har du provat att gå till:
https://www.microsoft.com/software-download/windows10
och klickat på UPPDATERA NU, istället för att köra uppdateringen via Windows update?
Men prova gärna att göra en komplett nedstängning av datorn först (dvs. att du håller ned SHIFT medan du klickar på "Stäng av") Detta kan rensa lite...
Nej, har ej kollat där... Vet inte vad du menar, kanske under Säkerhet&Underhåll?
Jag saknar många uppdateringar, det är flera stycken som har en rad under sig med texten "Last FAILED attempt made on xx-xx-2019/2020..."
Datorn är 6 månader gammal, och uppgraderad för några dagar sen. Men problemet med windows har funnits sen många månader tillbaka..
Jag va inne på microsoft och laddade ner varje uppdatering manuellt och alla installationer gick bra, den installerar klart allt. Men vid uppstart efter restart så kommer "undoing changes" skiten upp och installeringarna tas bort....
Har ej testat med komplett Shutdown med Shift, dock har jag monterat ner den och ihop igen, räknas väl som samma sak...?
Testar när jag är hemma kl 8 imorn bitti! Tack för svaret , återkommer.
(Om det löser problemet, ifall jag köper ny Windows nyckel och installerar om den, så gör jag det, 170kr är värt det)