Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-05, 13:46
Medlem
Jag har en 10 är gammal hp stationär som jag försöker få in w 10 på.
Har laddat ner allt på usb och provat i min bärbara och där fungerar uppstarten av w10 pefekt.
I den stationära så händer följande..
Filer laddas in under knappt 1 minut och sen kommer det blåa w10 fönstret och där stoppar det.
Jag har tagit bort batteriet flera gånger under en längre stund utan bättring.
Har tagit av HDD och kört direkt på usb, men den stannar på samma ställe.
Vad förväntas i detta skede egentligen för att fortsatt laddning ska ske ?
Det är väl meningen att man ska få en full installation w 10 med usbstickan ?
Citera
2019-11-08, 20:48
Medlem
Jag kan inte öppna inställningar i Windows. Rutan med kugghjulet kommer upp en kort stund som att det håller på att ladda, sedan försvinner rutan. Jag försökte återställa Windows 10 utan att radera mina filer, men efter en lång stund på 1% så får jag ett meddelande att återställningen avbrutits. Jag har även haft ett problem som verkade snarlikt med Office-paketet. Där kunde jag få bukt på det med något felsökarprogram för Office som jag hittade på Microsofts supportsida, men inga av deras tips har fungerat för inställningar. Jag har också försökt med kommandotolken och "start ms-settings" men ingen sådan fil hittas.
Citera
2019-11-08, 21:07
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronis
Jag kan inte öppna inställningar i Windows. Rutan med kugghjulet kommer upp en kort stund som att det håller på att ladda, sedan försvinner rutan. Jag försökte återställa Windows 10 utan att radera mina filer, men efter en lång stund på 1% så får jag ett meddelande att återställningen avbrutits. Jag har även haft ett problem som verkade snarlikt med Office-paketet. Där kunde jag få bukt på det med något felsökarprogram för Office som jag hittade på Microsofts supportsida, men inga av deras tips har fungerat för inställningar. Jag har också försökt med kommandotolken och "start ms-settings" men ingen sådan fil hittas.

Kör en sfc /scannow koll.
Citera
2019-11-08, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Kör en sfc /scannow koll.

Har testat och den hittade korrupta filer men kunde ej fixa.
Citera
2019-11-08, 21:19
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Har testat och den hittade korrupta filer men kunde ej fixa.

Kör - OPTION ONE, #3 sedan 4 sist 5. Starta om dator efter det om reparationen lyckades. Länk - https://www.tenforums.com/tutorials/7808-use-dism-repair-windows-10-image.html

Annars, gäller en reparationsinstallation av Os `et.

Har du orsakat problemet via rensning?
Senast redigerad av 1FF 2019-11-08 kl. 21:22.
Citera
2019-11-08, 21:22
Medlem
Citat:
Kör - OPTION ONE, #3 sedan 4 sist 5. Starta om dator efter det om reparationen lyckades.

Annars, gäller en reparationsinstallation av Os `et.

Har du orsakat problemet via rensning?

Vad är "- OPTION ONE, #3 sedan 4 sist 5" och hur gör man det?

Ingen aning om vad som orsakat felet. Kan mycket väl vara något jag gjort.
Citera
2019-11-08, 21:23
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Vad är "- OPTION ONE, #3 sedan 4 sist 5" och hur gör man det?

Ingen aning om vad som orsakat felet. Kan mycket väl vara något jag gjort.

Länk infogad ovan!
Citera
2019-11-08, 21:29
Medlem
Citat:
Länk infogad ovan!

Kört ScanHealth till 100% men sedan händer inget. Ingen ytterligare text dyker upp.
Citera
2019-11-08, 21:31
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Kört ScanHealth till 100% men sedan händer inget. Ingen ytterligare text dyker upp.

Sedan 4 sist 5:an.
Citera
2019-11-08, 21:32
Medlem
Citat:
Sedan 4 sist 5:an.

Jo men prompten bara står och och blinkar efter "[==========================100.0%================== ========]" Det går inte att skriva något. Ingen ytterligare info har dykt upp mer än 100%.
Citera
2019-11-08, 21:37
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jo men prompten bara står och och blinkar efter "[==========================100.0%================== ========]" Det går inte att skriva något. Ingen ytterligare info har dykt upp mer än 100%.

Klistra in 4:ans kommando, sedan 5:ans. Om det inte går starta en ny CMD och kör 5:an direkt. Följ tidigare anvisningar sedan.

Hjälper inte det så är det en reparationsinstallation som gäller för att få ordning på Os`et.

Godnatt.
Citera
2019-11-09, 08:11
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Hur har det gått?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in